Μέτωπο κατά της ιδιωτικοποίησης

01/07/2012 - 05:56
Κάθετα αντίθετοι είναι οι εργαζόμενοι του Δήμου στην ανάθεση της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιωτική εταιρεία, όπως τόνισαν στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χθες το μεσημέρι στο Παλαιό Δημαρχείο της Μυτιλήνης.
Κάθετα αντίθετοι είναι οι εργαζόμενοι του Δήμου στην ανάθεση της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιωτική εταιρεία, όπως τόνισαν στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χθες το μεσημέρι στο Παλαιό Δημαρχείο της Μυτιλήνης. Η παρουσία του προέδρου του Εργατικού Κέντρου, Στρατή Αντώνα, στη συνέντευξη και η ανοιχτή εκδήλωση που ετοιμάζει ο Σύλλογος για το Σεπτέμβριο δείχνουν ότι ο τελευταίος προσπαθεί να δημιουργήσει ένα μέτωπο προάσπισης του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των υπηρεσιών του Δήμου.

Οι Εργαζόμενοι πιστεύουν ότι αν γίνει η αρχή από τον τομέα της καθαριότητας, θα ακολουθήσουν και άλλοι τομείς. Παράλληλα, η ανάθεση της αποκομιδής των σκουπιδιών σε ιδιωτική εταιρεία θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους για το Δήμο και τους δημότες, σε αύξηση της ανασφάλιστης εργασίας και καταστρατήγηση των εργασιακών σχέσεων.
Τόσο ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γιώργος Αλεξίου, όσο και ο γενικός γραμματέας, Παναγιώτης Λενέτης, έδωσαν μεγάλη έμφαση στο γεγονός ότι δεν υπάρχει μελέτη που να δείχνει ποιος είναι ο όγκος των σκουπιδιών που πρέπει να διαχειριστεί ο Δήμος, ποιο είναι το είδος των σκουπιδιών αυτών και πώς μπορούν αξιοποιηθούν, ποια είναι η δαπάνη που απαιτείται για την εργασία αυτή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η δημοτική αρχή να προχωράει στην ανάθεση του έργου στηριζόμενη σε εκτιμήσεις και με έναν πολύ πρόχειρο τρόπο.
Οι Εργαζόμενοι εκτιμούν πως το υπάρχον προσωπικό της καθαριότητας, μαζί με τους συμβασιούχους που θα προσληφθούν, μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες αποκομιδής των σκουπιδιών άμεσα.
Παράλληλα, πρότειναν σειρά ενεργειών, που θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος της αποκομιδής, όπως είναι:
- Δημιουργία αποθηκών και αντλίας καυσίμων
- Αγορά ανταλλακτικών για τα οχήματα με διαγωνισμό
- Τοποθέτηση βυθιζόμενων κάδων σκουπιδιών και αυτόματων συμπιεστών

Σήμερα στον τομέα της καθαριότητας του Δήμου Λέσβου εργάζονται 70 άτομα και πρόκειται για μόνιμους και υπαλλήλους με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Οι συνολικές ανάγκες σε προσωπικό εκτιμάται ότι προσεγγίζουν τα 700 άτομα. Το επόμενο διάστημα, δε, στο Δήμο πρόκειται να προσληφθούν 93 συμβασιούχοι για οκτώ μήνες, εκ των οποίων πάνω από 70 θα απασχοληθούν στην καθαριότητα. Κατά συνέπεια, θεωρούν οι Εργαζόμενοι ότι μπορεί να λυθεί το θέμα της αποκομιδής των απορριμμάτων χωρίς να γίνει ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία.
Ο κ. Αλεξίου υπογράμμισε ότι για τη διαχείριση των σκουπιδιών ενδιαφέρονται πολύ μεγάλες εταιρείες που επιδιώκουν να αποκομίσουν τεράστια κέρδη. Μια απόφαση για την ανάθεση της εργασίας αυτής σε ιδιώτες, αυτά τα συμφέροντα θα εξυπηρετήσει.
Το μέλος του Συλλόγου Βασίλης Χατζηελευθερίου τόνισε, απ’ τη μεριά του, ότι η ανακύκλωση των σκουπιδιών μπορεί να φέρει έσοδα στο Δήμο, τα οποία θα χαθούν αν η αποκομιδή των απορριμμάτων ανατεθεί σε ιδιώτες.
Οι Εργαζόμενοι εκτιμούν, επίσης, πως όποια και αν θα είναι η εταιρεία που θα αναλάβει την αποκομιδή των σκουπιδιών, τον πρώτο χρόνο θα κάνει πολύ καλή δουλειά στηριζόμενη σε μαύρη και ανασφάλιστη εργασία και στη συνέχεια θα αρχίσει να εκβιάζει το Δήμο και να αυξάνει τις απαιτήσεις της.
Ας σημειωθεί ότι μέχρι τώρα δεν υπάρχει σαφής προσδιορισμός του ύψους της δαπάνης που θα απαιτηθεί για την αποκομιδή των απορριμμάτων. Σε τεχνικό δελτίο οι Εργαζόμενοι έχουν δει να αναγράφεται πως η δαπάνη θα ανέλθει στα 5,864 εκατ. ευρώ, χωρίς να προσδιορίζεται η χρονική περίοδος που αφορά στο έργο.

Περί οργανισμού
Το μέλος του Συλλόγου Δημήτρης Μάντζαρης αντέκρουσε τα όσα δήλωσε στο «Ε» ο αντιδήμαρχος Γιάννης Βατός για τη συγκρότηση του οργανισμού λειτουργίας του Δήμου. Συγκεκριμένα, είπε ότι στις 20 Ιουνίου δόθηκε εντολή στη Διεύθυνση Προγραμματισμού να προχωρήσει στη συγκρότηση του οργανισμού του Δήμου και η υπηρεσία ζήτησε τις προτάσεις των διευθυντών, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ήταν πολύ αναλυτικές. Τις προτάσεις αυτές ενσωμάτωσε στο αρχικό σχέδιο. Παράλληλα, από την υπηρεσία έγιναν εκτεταμένες τροποποιήσεις. Το τελικό αποτέλεσμα δόθηκε στην Επιτροπή Εργασίας του Δήμου που ασχολείται με το ζήτημα.
«Αυτήν τη στιγμή ο οργανισμός του Δήμου είναι ολοκληρωμένος. Με τον ίδιο τρόπο και σε ανάλογο χρονικό διάστημα μπορούν να καταρτιστούν και οι οργανισμοί των νομικών προσώπων του Δήμου και να αποφευχθεί η δαπάνη των 18.000 ευρώ. Δεν μπορεί από τη μια να μην ανατίθεται δουλειά στις υπηρεσίες του Δήμου και από την άλλη να απαξιώνεται η δουλειά που κάνουν», υπογράμμισε ο κ. Μάντζαρης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey