Πέντε συνολικά προγράμματα Περιβαλλοντικής και Πολιτιστικής Εκπαίδευσης υλοποίησε φέτος το Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης. Τα αποτελέσματα των εργασιών που πραγματοποίησαν οι μαθητές μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές τους, παρουσιάστηκαν στο Σχολείο το πρωί της περασμένης Δευτέρας.
Πέντε συνολικά προγράμματα Περιβαλλοντικής και Πολιτιστικής Εκπαίδευσης υλοποίησε φέτος το Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης. Τα αποτελέσματα των εργασιών που πραγματοποίησαν οι μαθητές μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές τους, παρουσιάστηκαν στο Σχολείο το πρωί της περασμένης Δευτέρας, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως η συμμετοχή των παιδιών σε τέτοιου είδους προγράμματα συμβάλλει στο να εμπλουτιστούν τόσο οι γνώσεις τους γύρω από συγκεκριμένα θέματα, όσο και στο να ενισχυθεί η μεταξύ τους συνεργασία.
Τα προγράμματα στα οποία συμμετείχαν οι μαθητές του Πειραματικού Λυκείου, αφορούσαν εκτός άλλων μνημεία της Μυτιλήνης, αλλά και το λεσβιακής καταγωγής ποιητή Οδυσσέα Ελύτη.
Τα πέντε προγράμματα
Πιο αναλυτικά, υπήρξε πρόγραμμα για τα μουσουλμανικά τεμένη της Μυτιλήνης, στο πλαίσιο του οποίου έγιναν επισκέψεις, καταγραφή και μελέτη όσων από αυτά σώζονται και στο τέλος συντάχθηκαν εργασίες. Οι τελευταίες αφορούσαν είτε στην κοινωνική μεταλλαγή τους και την ενσωμάτωσή τους στο νέο κοινωνικό ιστό της πόλης, είτε στη συμβίωση της χριστιανικής με τη μουσουλμανική κοινότητα κατά το 19ο αιώνα, είτε στη συντήρηση του Γενί Τζαμί και την ένταξή του στο πρόγραμμα Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς τής UNESCO. Πρόγραμμα υλοποίησαν οι μαθητές και για το Αρχαίο Θέατρο της Μυτιλήνης, με επισκέψεις, συγκέντρωση πληροφοριακού υλικού, καθώς και σκέψεις και προτάσεις για την αξιοποίησή του, αλλά και για τη Λέσβο ως γεωπάρκο, με ομιλία στο Σχολείο του διευθυντή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, Νίκου Ζούρου, και επίσκεψη των μαθητών σε αντίστοιχο γεωπάρκο της Τουρκίας.
Άλλο πρόγραμμα αφορούσε στη σχέση του Οδυσσέα Ελύτη με τον Ισπανό ποιητή Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα και στο πώς ο πρώτος επηρεάστηκε από το δεύτερο. Τέλος, στο πλαίσιο του προγράμματος «Χαρακτηριστικά δείγματα παραδοσιακών γεφυριών στον ελληνικό και ευρύτερο χώρο», οι μαθητές συνέλεξαν πληροφορίες και φωτογραφίες από παραδοσιακά γεφύρια της Λέσβου, άγνωστα σε πολλούς, κατασκεύασαν μια μακέτα παραδοσιακού γεφυριού, ζωγράφισαν το γεφύρι της Κρεμαστής, ενώ στο πλαίσιο πενθήμερης εκδρομής στην Τουρκία είδαν δείγματα παραδοσιακών γεφυριών στην Ιεράπολη, την Πέργαμο και τη Φώκαια.
Κέρδος για όλους
«Όλα τα προγράμματα ήταν πολύ ενδιαφέροντα, τόσο οι συνάδελφοι όσο και μαθητές εργάστηκαν με πολύ μεγάλη χαρά γι’ αυτά, αφού ήταν μια ευκαιρία να ξεφύγουν από τη συνηθισμένη διαδικασία της παράδοσης και εξέτασης», είπε μιλώντας στο «Ε» η διευθύντρια του Σχολείου, Άννα Κουρασάνη. «Σίγουρα, έτσι όπως λειτουργεί αυτήν τη στιγμή το λύκειο, η συμμετοχή και η συνεργασία στα προγράμματα έχουν να αποδώσουν πολλά κέρδη στους μαθητές, αλλά και στους εκπαιδευτικούς, που μαθαίνουν και οι ίδιοι. Προσωπικά προσπάθησα από την πρώτη στιγμή να εμπλέξω το Σχολείο μας σε προγράμματα και θεωρώ πως απέδωσε και λειτουργεί πολύ καλά.»