Έληξε, προχτές το πρωί, η κατάληψη των μαθητών του 1ου και του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου Μυτιλήνης (ΕΠΑΛ), που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη Πέμπτη 19 του μήνα.
Έληξε, προχτές το πρωί, η κατάληψη των μαθητών του 1ου και του 2ου Επαγγελματικού Λυκείου Μυτιλήνης (ΕΠΑΛ), που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη Πέμπτη 19 του μήνα.
Η κατάληψη είχε ξεκινήσει ύστερα από κοινή απόφαση των Μαθητικών Συμβουλίων των δύο σχολείων, τα οποία συστεγάζονται. Αφορμή για την κατάληψη, σύμφωνα με το διευθυντή του 2ου ΕΠΑΛ, Αντώνη Χατζηχαραλάμπους, τουλάχιστον για το σχολείο του, ήταν ορισμένα αιτήματα που οι μαθητές είχαν ως προς τις ελλείψεις που υπάρχουν σε κάποιες ώρες καθηγητών, καθώς και την αναβάθμιση ορισμένων εργαστηρίων των σχολείων τους - όπως αυτού της Πληροφορικής - και τη λύση του στεγαστικού τους προβλήματος, που αφορά στη στατικότητα και τη λειτουργία του κτηρίου.
«Από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς λείπουν ιατρικές ώρες», λέει ο κ. Χατζηχαραλάμπους. «Και η διεύθυνση του Σχολείου και ο προϊστάμενος έχουν κάνει προσπάθειες με αναφορές και εκκλήσεις τους στο υπουργείο Παιδείας, αλλά πρόκειται για έναν πίνακα του ΑΣΕΠ που δεν έχει ακόμη επικυρωθεί.»
Κτηριακό και εργαστήριο υπολογιστών
«Το κτηριακό πρόβλημα είναι ένα ζήτημα που μας απασχολεί εδώ και καιρό, ωστόσο δεν είναι εύκολο να λυθεί με τις ελλείψεις σε κτήρια που υπάρχουν στη Μυτιλήνη», συνεχίζει ο ίδιος. «Όσον αφορά την αναβάθμιση των εργαστηρίων Πληροφορικής, το Σχολείο μας έχει ήδη ένα υπερσύγχρονο εργαστήριο που λειτούργησε φέτος, αλλά υπάρχει και ένα άλλο του 2005, το οποίο χρειάζεται αναβάθμιση.»
«Στο τέλος της περσινής χρονιάς μεταφέραμε ένα εργαστήριο υπολογιστών από το δεύτερο στον πέμπτο όροφο, για να εξυπηρετούνται καλύτερα οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ. Υπάρχουν, πλέον, νέοι υπολογιστές και ο πλέον σύγχρονος εξοπλισμός, με προτζέκτορα, ασπροπίνακα, οθόνη τοίχου κ.λπ.», εξηγεί ο διευθυντής των 29 συνολικά Σχολικών Εργαστηρίων των ΕΠΑΛ, κ. Ευστράτιος Μανάκας. «Αυτό το εργαστήριο μόνο, κόστισε πολλά χρήματα και έτσι δεν είναι εύκολο αυτήν τη στιγμή να αναβαθμιστούν άμεσα και τα άλλα δύο που διαθέτουμε, τα οποία βρίσκονται ούτως ή άλλως σε καλή κατάσταση. Οι υποδομές που έχουμε, αυτήν τη στιγμή επαρκούν για τους μαθητές. Πιστεύω ότι είμαστε σε πολύ καλό δρόμο και θεωρώ ότι τα παιδιά ήταν λίγο υπερβολικά», υποστηρίζει ο ίδιος.
Χωρίς ουσιαστικά αιτήματα
Το ίδιο υποστηρίζει και ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ, Θεόδωρος Τουτουντζίδης, ο οποίος μάλιστα χαρακτηρίζει ως «παράλογα» τα αιτήματα των μαθητών του Σχολείου του.
«Το Σχολείο μας δεν είχε ουσιαστικά προβλήματα, αφού όσα υπήρχαν στην αρχή της χρονιάς έχουν τακτοποιηθεί. Ανάμεσα σε αυτά, η έλλειψη ωρομίσθιων καθηγητών που έληξε μετά τις εκλογές, καθώς και κάποιες επεμβάσεις που χρειαζόταν το Σχολείο μας - όπως τα καλοριφέρ ή ο εξαερισμός -, που τακτοποιήθηκαν με τη συνδρομή του δήμου πριν την κατάληψη. Θεωρώ πως αιτήματα των μαθητών ήταν παράλογα», λέει χαρακτηριστικά.
«Το Σχολείο δε βελτιώνεται ακυρώνοντάς το. Δυστυχώς έχει καθιερωθεί ο “χαβαλές” και η ιδεολογία της ήσσονος προσπάθειας και αυτό που συμβαίνει είναι ντροπή», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Τουτουντζίδης. Συμπληρώνει ωστόσο: «Ο καλύτερος τρόπος για να πάψουμε να πάψουμε να έχουμε δημόσια εκπαίδευση είναι με καταλήψεις μαθητών και απεργίες καθηγητών. Κάποτε πρέπει η Πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της.»
Η ολιγωρία του ΑΣΕΠ
Κατηγορηματικός για την απουσία σοβαρών αιτημάτων όσον αφορά στη συγκεκριμένη κατάληψη, αλλά και καταγγελτικός ως προς την ολιγωρία του ΑΣΕΠ, εμφανίζεται ο προϊστάμενος του Γραφείου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Νίκος Κατράνης:
«Τα έχουμε πει πάρα πολλές φορές και αυτή είναι και η προσωπική μου άποψη: ότι δεν μπορεί επί 20 χρόνια τέτοια εποχή να έχουμε αυτήν την εικόνα. Προβλήματα υπάρχουν σε όλα τα σχολεία και δε γίνεται με οποιαδήποτε αφορμή να προχωρούμε σε κατάληψη, παρά μόνο εάν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Δεν επιτρέπεται να τίθεται ζήτημα εργαστηρίων, ενώ έχουμε ήδη ξοδέψει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, για να εξοπλίσουμε με τον καλύτερο τρόπο ένα από τα εργαστήρια.»
Σύμφωνα με τον ίδιο, πάντως, είναι όντως σοβαρό το θέμα που οι μαθητές θέτουν, ως προς τα κενά που υπάρχουν στις ώρες, παρ’ όλο που το πρόβλημα αφορά, όπως λέει, μόνο στο 2ο ΕΠΑΛ.
«Ο ΑΣΕΠ καθυστερεί να βγάλει αποτελέσματα. Το ερώτημα που έχω να θέσω εγώ είναι το εξής: Γιατί να αδιαφορεί τόσο πολύ; Αν τα κενά ήταν στη γενική εκπαίδευση, θα υπήρχε η ίδια συμπεριφορά και αντιδράσεις από την Πολιτεία, ή μήπως αντιμετωπίζουμε διαφορετικά τη μία εκπαίδευση από την άλλη; Και πού είναι ο εισαγγελέας, για να διώξει τον ΑΣΕΠ για την καθυστέρηση αυτή;»
Χωρίς ζημιές
Πάντως, όπως υποστηρίζουν οι διευθυντές και των δύο ΕΠΑΛ, προχθές το πρωί που έληξε η κατάληψη, το κτήριο παραδόθηκε σε άριστη κατάσταση, ενώ οι λίγοι μαθητές που έμειναν όλη την προηγούμενη εβδομάδα στις αίθουσές του, το πρόσεξαν και το συντήρησαν. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηχαραλάμπους, ωστόσο, προχθές στο μάθημα δεν παρευρεθήκαν όλοι οι μαθητές, αφού ειδικά όσοι μένουν σε χωριά, δεν πρόλαβαν να φτάσουν εγκαίρως στο σχολείο ύστερα από την ενημέρωση που τους έγινε το πρωί για τη λήξη της κατάληψης. Το νέο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν τώρα, πάντως, τα δύο σχολεία είναι αυτό της γρίπης, αφού στο 1ο ΕΠΑΛ τουλάχιστον από τους 224 μαθητές, λείπουν πάνω από 80 και - όπως είναι το πιθανότερο - το Σχολείο θα κλείσει, όπως και τόσα άλλα, από την επόμενη εβδομάδα.