Ποιες τεχνικές χρησιμοποιούν οι καλοί γνώστες ξένων γλωσσών

01/07/2012 - 05:56
Οι επιτυχημένοι σπουδαστές συμμετέχουν ενεργά στην όλη μαθησιακή διαδικασία με το: 1) να ανταποκρίνονται θετικά στις όποιες μαθησιακές ευκαιρίες, 2)......
Στρατηγική 1η: Ενεργητική προσέγγιση άσκησης
Οι επιτυχημένοι σπουδαστές συμμετέχουν ενεργά στην όλη μαθησιακή διαδικασία με το: 1) να ανταποκρίνονται θετικά στις όποιες μαθησιακές ευκαιρίες, 2) να αναζητούν και να αναγνωρίζουν κατάλληλα μαθησιακά περιβάλλοντα, 3) να εμπλουτίζουν με κατάλληλες μαθησιακές δραστηριότητες το κανονικό πρόγραμμα, 4) να ενεργοποιούν έναν αριθμό από πρακτικές ενέργειες, τροποποιώντας ίσως το σκοπό μιας δραστηριότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί αποτελεσματικότερα ο μαθησιακός στόχος της εκμάθησης της ξένης γλώσσας.
Στρατηγική 2η: Συνειδητοποίηση της γλώσσας ως συστήματος
Οι επιτυχημένοι σπουδαστές αναπτύσσουν ιδιαίτερη επίγνωση για τη λειτουργία της γλώσσας ως συστήματος.
1) Αναπέμπουν με διακριτικό τρόπο στη μητρική τους γλώσσα σε τακτά χρονικά διαστήματα και προχωρούν σε διαγλωσσικές συγκρίσεις.
2) Αναλύουν τη γλώσσα-στόχο και προχωρούν σε συμπεράσματα.
Στρατηγική 3η: Συνειδητοποίηση της γλώσσας ως μέσου για επικοινωνία και αλληλεπίδραση
Οι επιτυχημένοι σπουδαστές αναπτύσσουν επίγνωση της γλώσσας ως μέσου επικοινωνίας (δηλαδή για τη μεταφορά και τη λήψη μηνυμάτων) και αλληλεπίδρασης (π.χ. συμπεριφέρονται με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις πολιτισμικές αποδοχές του άλλου).
Ειδικότερα στα πρώτα στάδια της εκμάθησης της γλώσσας-στόχου, δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην ευφράδεια παρά στην ακρίβεια, επιδιώκουν να βρεθούν σε καταστάσεις που θα τους επιτρέψουν να επικοινωνήσουν με άλλα άτομα-μέλη της γλώσσας-στόχου και να αυξήσουν συνεπώς τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, επιδεικνύουν ιδιαίτερη ευαισθησία στη χρήση της γλώσσας· π.χ. με το να προσπαθούν συνεχώς να βρουν κοινωνικοπολιτισμικά νοήματα σε αυτήν.
Στρατηγική 4η: Διαχείριση των συναισθηματικών επιδράσεων
Οι επιτυχημένοι σπουδαστές συνειδητοποιούν από το αρχικό ήδη στάδιο ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τις συναισθηματικές επιδράσεις που ασκούνται πάνω τους κατά τη διάρκεια της εκμάθησης της γλώσσας-στόχου και ότι θα πρέπει να επιτύχουν σε αυτήν τους την προσπάθεια.
Στρατηγική 5η: Επισταμένη παρακολούθηση της προόδου στη γλώσσα-στόχο
Οι επιτυχημένοι σπουδαστές συνεχώς παρακολουθούν την ικανότητά τους στη γλώσσα-στόχο με το να εξάγουν συμπεράσματα και να προβαίνουν σε υποθέσεις. Επίσης, ψάχνουν για τις απαραίτητες ρυθμίσεις και τροποποιήσεις της όλης μαθησιακής διαδικασίας, εφόσον χρειάζονται, ή διατυπώνουν ερωτήσεις στους κατέχοντες τη γλώσσα-στόχο ως μητρική, για τις απαραίτητες διορθώσεις.
Οι πιο γνωστές τεχνικές είναι οι εξής:
- Η επανάληψη των μαθητών μετά από το δάσκαλο, η εφαρμογή κανόνων, όπως αυτοί διατυπώνονται στα βιβλία γραμματικής, η δημιουργία μιας σειράς από λίστες ή διαγράμματα λεξιλογίου και η απομνημόνευσή τους, η συχνή παρακολούθηση ραδιοφώνου, τηλεόρασης, η συχνή συναναστροφή με φυσικούς ομιλητές της ξένης γλώσσας και τέλος η ανάγνωση οτιδήποτε σχετίζεται με τη γλώσσα-στόχο, όπως περιοδικά, εφημερίδες, επιστημονικά άρθρα κ.ά..

* Ο Αλέξανδρος Παπάνης είναι ΕΕΔΙΠ Πολυτεχνείου Ξάνθης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey