Σε ένα τριήμερο διαδοχικών συσκέψεων της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου, με τους διευθυντές Εκπαίδευσης, συμμετείχαν η περιφερειακή διευθύντρια Ματούλα Κοντέλλη, καθώς και οι δύο διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λέσβου, Τασούλα Τσολερίδου και Βασίλης Κοντάρας αντίστοιχα.
Σε ένα τριήμερο διαδοχικών συσκέψεων της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου, με τους διευθυντές Εκπαίδευσης, συμμετείχαν η περιφερειακή διευθύντρια Ματούλα Κοντέλλη, καθώς και οι δύο διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λέσβου, Τασούλα Τσολερίδου και Βασίλης Κοντάρας αντίστοιχα. Οι προτάσεις των τριών διευθυντών για τις συγχωνεύσεις σχολείων της αρμοδιότητάς τους κατατέθηκαν για εξέταση και μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ανακοινωθούν οι οριστικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Με προτάσεις για αλλαγές για 27 συνολικά δημοτικά σχολεία και 12 νηπιαγωγεία, πήγε στην Αθήνα η κ. Τσολερίδου. Πολύ λιγότερες είναι οι παρεμβάσεις που προτείνονται στην εισήγηση που έχει καταθέσει ο κ. Κοντάρας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Χωρίς… αλλαγές
Από την άλλη, στη δική της πρόταση, έχοντας λάβει υπ’ όψιν της τις θέσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων, η κ. Ματούλα Κοντέλλη αναφέρεται σε πολύ λιγότερες παρεμβάσεις.
Όπως εξήγησε στο «Ε», δεν προτείνει καμμία αλλαγή για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αντιθέτως, διατηρεί όλες τις προτάσεις για υποβιβασμούς σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, προτείνοντας ωστόσο συγχώνευση για τρεις μόνο περιπτώσεις της Λέσβου: του τριθέσιου Δημοτικού Σχολείου Λισβορίου με το 11θέσιο του Πολιχνίτου, του τριθέσιου Δημοτικού Σχολείου Μεσαγρού με το οκταθέσιο του Παπάδου και του τριθέσιου Δημοτικού Σχολείου Πελόπης, με το πενταθέσιο Σχολείο Κάπης - Κλειούς. Η περιφερειακή διευθύντρια διατήρησε επίσης την πρόταση για συγχώνευση του τετραθέσιου Δημοτικού Σχολείου Πλάκας - Παναγιάς της Λήμνου με το εξαθέσιο Κοντοπουλίου.
«Οι λιγότερες δυνατές προτάσεις»
«Ήμασταν από τις περιφερειακές διευθύνσεις που κάναμε τις λιγότερες προτάσεις, άλλες έχουν κάνει ακόμη και 200 προτάσεις για αλλαγές», δήλωσε χθες στο «Ε» η κ. Κοντέλλη. «Ήταν μια διαδικασία δύσκολη και προσπαθήσαμε να κάνουμε όσο το δυνατόν λιγότερες και προς το καλύτερο προτάσεις. Ωστόσο, δε γνωρίζουμε ποια θα είναι η τελική απόφαση. Το Υπουργείο αυτήν τη στιγμή τις επεξεργάζεται και είναι πιθανό να καταλήξει σε περισσότερες αλλαγές.»
«Στον αέρα» μένει η πρόταση του κ. Κοντάρα για δημιουργία ενός ενιαίου Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Αιγαίου, μετά από συγχώνευση του 2ου Γενικού Λυκείου με το σημερινό Πειραματικό Λύκειο και τη μετατροπή του 1ου Δημοτικού Μυτιλήνης επίσης σε πειραματικό. Όπως μας εξήγησε ο ίδιος, το Υπουργείο προσανατολίζεται σε επαναπροσδιορισμό του θεσμού των πειραματικών σχολείων και άρα όποιες αλλαγές δεν πρόκειται να γίνουν τώρα.