«Καταρράκτης» προχειρότητας

01/07/2012 - 05:56
Την περασμένη Δευτέρα τρεις ασθενείς που είχαν προγραμματισμένο οφθαλμολογικό χειρουργείο καταρράκτη, ετοιμάστηκαν και όταν διαπίστωσαν στο Νοσκοκομείο ότι δεν είχαν παραλάβει το φάρμακο που ανέμεναν για την επέμβαση, τους είπαν ότι η επέμβαση… αναβάλλεται.
Ελλείψει των απαραίτητων φαρμάκων, αναβλήθηκαν επεμβάσεις σε τρεις ασθενείς που έφθασαν μέχρι την πόρτα του χειρουργείου!

Οι «περιπέτειες» στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης δεν έχουν τέλος για τους ασθενείς. Και τα πραγματικά τραγελαφικά γεγονότα διαδέχονται το ένα το άλλο. Πριν καλά-καλά κοπάσει ο θόρυβος από την επέμβαση σε λάθος πόδι σε ηλικιωμένη, την περασμένη Δευτέρα τρεις ασθενείς που είχαν προγραμματισμένο οφθαλμολογικό χειρουργείο καταρράκτη, ετοιμάστηκαν, τους έντυσαν - σε έναν μάλιστα δόθηκε και ηρεμιστικό χάπι - και όταν διαπίστωσαν ότι δεν είχαν παραλάβει το φάρμακο που ανέμεναν για την επέμβαση, τους είπαν ότι η επέμβαση… αναβάλλεται. Φεύγοντας, μάλιστα, κλήθηκαν να περάσουν και από το ταμείο για να πληρώσουν τις προεγχειρητικές εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκαν!

«Είχε προγραμματισμένο χειρουργείο ο πατέρας μου για τη Δευτέρα το πρωί στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης. Ο άνθρωπος πήγε από την Κυριακή και έκανε όλες τις εξετάσεις, χωρίς να κάνει εισαγωγή, και τη Δευτέρα το πρωί πήγε στο Νοσοκομείο, τον έντυσαν για το χειρουργείο, του έδωσαν και ένα ηρεμιστικό χάπι και τη στιγμή που ήταν όλα έτοιμα για να ξεκινήσει η επέμβαση, του είπαν ότι τελικά δε θα γίνει γιατί δεν παρέλαβαν ένα φάρμακο που περίμεναν. Έτσι ο άνθρωπος έμεινε λίγη ώρα για να συνέλθει από το χάπι για να αποχωρήσει», είπε στο «Ε» ο γιος ενός από τους ασθενείς που είχαν προγραμματισμένη επέμβαση εκείνη την ημέρα.

Σε 15 μέρες!
Το ίδιο, βέβαια, συνέβη και με τους άλλους δυο ασθενείς, καθώς είχαν προγραμματιστεί τρεις επεμβάσεις καταρράκτη για τη συγκεκριμένη μέρα. Μάλιστα, δεδομένου ότι για τις επόμενες ημέρες είχαν προγραμματιστεί άλλα χειρουργεία, τους είπαν ότι το ραντεβού τους μετατίθεται για μετά από 15 ημέρες. Φεύγοντας, τους έστειλαν και στο ταμείο για να πληρώσουν και τα έξοδα των εξετάσεων στις οποίες υποβλήθηκαν!
Ο διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου Μυτιλήνης, Χρήστος Θεοδώρου, ο οποίος ήταν ενήμερος για το περιστατικό, έσπευσε να υπερασπιστεί τους χειρισμούς που έγιναν στην Οφθαλμολογική Κλινική λέγοντας ότι «δεν ευθύνεται το Νοσοκομείο αν η μεταφορική εταιρεία δεν έφερε όπως είχε υποσχεθεί το φάρμακο τη Δευτέρα».
Και συνέχισε: «Έγινε αυτό που κρίθηκε αναγκαίο προκειμένου να εξυπηρετούν οι ασθενείς. Αν δεν προγραμματίζαμε τα χειρουργεία, θα έλεγαν ότι τους καθυστερούμε. Γνωρίζαμε ότι τη Δευτέρα το πρωί η μεταφορική εταιρεία θα μας έφερνε το φάρμακο που είχαμε παραγγείλει πριν από 10 ημέρες περίπου από Αθήνα. Γι’ αυτό είχαμε ετοιμάσει τους ασθενείς και περιμέναμε μέχρι τις 11 το πρωί το φάρμακο. Όταν είδαμε ότι δε θα έφερναν το φάρμακο, αναγκαστήκαμε ν’ αναβάλουμε τις επεμβάσεις. Δεν ήταν στο χέρι μας και δεν ευθυνόμαστε εμείς επειδή η εταιρεία δεν έφερε εγκαίρως το φάρμακο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας του Βοστάνειου. Ο ίδιος επεσήμανε ότι τις προηγούμενες ημέρες λόγω απεργιών στα πλοία είχε δημιουργηθεί μπλακάουτ στις μεταφορές, που καθυστέρησαν.
«Προσπαθούμε με νύχια και με δόντια να κρατήσουμε ένα Νοσοκομείο, με τα χίλια δυο προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Ας μην το καταδικάζουμε με την πρώτη ευκαιρία», συμπλήρωσε ο κ. Θεοδώρου.


ΕΠΩΝΥΜΩΣ


Σεβασμός, αφού η ανοχή εξαντλήθηκε…

Επειδή κάθε φορά που βγαίνει ένα αρνητικό δημοσίευμα για το Βοστάνειο, κάποιοι σπεύδουν να πουν ότι θίγουμε και αμφισβητούμε γιατρούς με μεγάλη εμπειρία και προϋπηρεσία και στεκόμαστε σε μεμονωμένα γεγονότα, παρ’ όλο που οι γιατροί καθημερινά κάνουν δεκάδες επιτυχημένες επεμβάσεις, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τα εξής:
Δεν αμφισβητεί κανείς τις ικανότητες των γιατρών του Νοσοκομείου Μυτιλήνης. Έχουν προσφέρει πολλά όλα αυτά τα χρόνια και κατά καιρούς και οι ίδιοι οι πολίτες το έχουν αναγνωρίσει. Όμως αυτή είναι η δουλειά τους. Σε έναν τόσο ευαίσθητο χώρο όπως είναι η Υγεία, αυτό είναι το αυτονόητο.
Καυτηριάζουμε την προχειρότητα και την έλλειψη οργάνωσης που έχουν ως αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται άδικα οι ασθενείς, οι οποίοι δε φταίνε σε τίποτα. Και τελικά, αυτή η ανευθυνότητα βλάπτει και την εικόνα του Νοσοκομείου. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, όπως η επέμβαση σε λάθος πόδι, το… λάθος έχει πολύ άσχημες επιπτώσεις, αφού η ηλικιωμένη γυναίκα τώρα βρίσκεται κατάκοιτη σε γηροκομείο και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει εάν και πότε θα σταθεί ξανά στα πόδια της.
Στην περίπτωση τώρα των ασθενών που επρόκειτο να χειρουργηθούν για καταρράκτη, το Νοσοκομείο θεωρεί ότι δεν ευθύνεται γιατί δεν έφθασαν εγκαίρως τα φάρμακα για την επέμβαση. Τι φταίνε όμως και οι ασθενείς που έφθασαν μέχρι την πόρτα του χειρουργείου για να τους πουν τελικά να φύγουν γιατί η επέμβαση δε θα γίνει; Πώς θα αντιδρούσε ο καθένας στη θέση τους; Δεν είναι αυτό προχειρότητα; Τι θα γινόταν αν οι επεμβάσεις αναβάλλονταν για μια μέρα, μέχρι να βεβαιωθεί το Νοσοκομείο ότι έχει στα χέρια του στα φάρμακα;
Στην εποχή που ζούμε, με τα τόσα προβλήματα, οι πολίτες που πληρώνουν ακριβά για την Υγεία δεν έχουν πλέον άλλα περιθώρια ανοχής, απαιτούν από τους λειτουργούς της Υγείας σεβασμό και σωστές υπηρεσίες. Κανείς δεν μπορεί να τους κατηγορήσει για αυτό.

Πέλλη Γιακουμή

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey