Μιας και ακόμα ροντάρουμε στο 2010, έχουμε κάθε δικαίωμα για ολίγη παλαιοντολογία και να θυμηθούμε διαφημιστικές πρακτικές του «παλιού καλού καιρού».a
Μιας και ακόμα ροντάρουμε στο 2010, έχουμε κάθε δικαίωμα για ολίγη παλαιοντολογία και να θυμηθούμε διαφημιστικές πρακτικές του «παλιού καλού καιρού».
Παλιά, λοιπόν, η Διαφήμιση γινόταν με ένα διαφορετικό αυθορμητισμό γιατί δεν υπήρχαν όλοι αυτοί οι επιστημονικοί κανόνες και οι οικονομικοί υπολογισμοί που, ως άλλα σεσουάρ, συχνά - πυκνά τη στεγνώνουν από τη δροσιά της δημιουργικότητας. Και - εντυπωσιακό - παρά το ότι οι εταιρείες, ιδιωτικές και δημόσιες, δεν ήταν ιδιαίτερα πλούσιες, μια συνηθισμένη διαφημιστική τακτική ήταν η προδιαφήμιση. Για αρκετές ημέρες ένα αινιγματικό μήνυμα κέντριζε την περιέργεια και, όταν ερχόταν η ημέρα της αποκάλυψης, το κοινό ήταν «ώριμο φρούτο» για να ενστερνιστεί τη διαφημιστική πληροφορία. Μέχρι στοιχήματα έπεφταν, στη φάση της προδιαφήμισης, για το τι ήθελε να πει ο ποιητής.
Αυτήν την αποτελεσματική τακτική μού θύμισε μια πρόσφατη διαφημιστική ενέργεια - από μια λίαν δραστήρια εταιρεία -, αξιοποιώντας το ψηφιακό ταχυδρομείο, το οποίο θέλοντας και μη θα χρησιμοποιήσουμε...
Η ιστορία ξεκίνησε από δύο συνεχόμενα μηνύματα που κατέφθασαν στο ψηφιακό ταχυδρομείο. Γραμμένα έτσι ώστε να λες «Περί τίνος πρόκειται άραγε;». Οι πιο επιφυλακτικοί μπορεί να πουν ότι γράμμα από τη συγκεκριμένη διαφημιστική εταιρεία το ανοίγεις λόγω επαγγελματικού ενδιαφέροντος, δεν το διαγράφεις απνευστί. Δεν ήταν όμως μόνο ο αποστολέας, ήταν η όλη τοποθέτηση έτσι που προκαλούσε το ενδιαφέρον. Ενδιαφέρον αρκετό ώστε να προκαλέσει την ανυπομονησία για τη λύση του μυστηρίου...
Όπως έδειξε η βιομηχανική κατασκοπεία, η ενέργεια αναπτύχθηκε ως εξής: e-mails with a twist: 7 ημέρες, 2 SOS teasers, 3 χιουμοριστικά spots, μια πρόσκληση για εγγραφή στην υπηρεσία RSS Feed και μια ημέρα για το λανσάρισμα του ανανεωμένου portal «Αποστολή Νερό» - περί αυτού επρόκειτο εν τέλει, και η επικοινωνία όντως κύλησε δροσερά και ευχάριστα σα νερό. Αποστολή εξετελέσθη.
Η ενέργεια είχε ως παραλήπτες τους δημοσιογράφους και να τουλάχιστον ένας, εγώ εν προκειμένω, που συγκινήθηκε. Βέβαια, πάλι οι επιφυλακτικοί θα πουν ότι συγκινήθηκα από την ενέργεια και σε αυτήν αναφέρομαι, όχι στο portal. To portal όμως είναι μια άλλη ιστορία. Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι το εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσόν ψηφιακό ταχυδρομείο, με τα αμέτρητα spam και όλα τα άλλα άχρηστα που καταφθάνουν από παντού, όταν χρησιμοποιηθεί μελετημένα αποδεικνύεται ένα πολύ ενδιαφέρον Μέσο.