Σαρωτικές αλλαγές προβλέπονται στο σύστημα διοίκησης της Εκπαίδευσης του Νομού, βάσει της ολοκληρωμένης πρότασης που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Μεταρρύθμιση στη διοίκηση της Εκπαίδευσης και σε Λέσβο και Λήμνο
Σαρωτικές αλλαγές προβλέπονται στο σύστημα διοίκησης της Εκπαίδευσης του Νομού, βάσει της ολοκληρωμένης πρότασης που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Οι δύο Διευθύνσεις Εκπαίδευσης πρόκειται να ενοποιηθούν σε μία, ενώ έρχεται πλέον να ισχύσει ο ρόλος του διευθυντή-μάνατζερ στα σχολεία, μέσω μιας διοίκησης που πλέον ομαδοποιείται χάριν της εξοικονόμησης κονδυλίων, αλλά και με στόχο, σύμφωνα με το σχετικό Δελτίο Τύπου του Υπουργείου, το να έχει έναν πιο αποτελεσματικό και αποδοτικό χαρακτήρα.
Το Υπουργείο Παιδείας αποκτά πλέον επιτελικό-στρατηγικό ρόλο στη διοίκηση του Νομού Λέσβου, αφού η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης παραμένει ως έχει, με περισσότερες αποκεντρωμένες αρμοδιότητες, ενώ η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εντάσσονται υπό ενιαία διεύθυνση.
Τι προβλέπεται
Η νέα δομή που προτείνει το Υπουργείο, διαρθρώνεται σε διαφορετικά επίπεδα διοίκησης, στα οποία εντάσσονται όλες οι διάσπαρτες δομές, τα στελέχη της Εκπαίδευσης και οι εκπαιδευτικοί.
Σε τοπικό επίπεδο, ενισχύεται ο ρόλος της σχολικής μονάδας, με την ισχυροποίηση του κάθε διευθυντή, χωρίς να μεταβάλλεται ο προβλεπόμενος αριθμός μαθητών ανά τμήμα. Σύμφωνα με την περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης, Ματούλα Κοντέλλη, αυτό που αρχικά προβλεπόταν από το Υπουργείο ήταν η εποπτεία των «μικρών» σχολείων (μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων) από το διευθυντή ενός τετραθέσιου σχολείου, των τετραθέσιων και των πενταθέσιων από το διευθυντή ενός εξαθέσιου και των υπόλοιπων από το διευθυντή ενός 12θέσιου.
Η ενοποίηση των δύο Διευθύνσεων Εκπαίδευσης σε μια κοινή διοίκηση δικαιολογείται από το Υπουργείο στη βάση του ενιαίου προγράμματος σπουδών και του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού ειδικοτήτων που διδάσκονται στα δημοτικά, οι οποίοι θα αξιοποιούνται έτσι πιο εύκολα μέσα από το διαθέσιμο δυναμικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Με τη συγκεκριμένη αλλαγή, θεωρείται πως εξασφαλίζεται ο συντονισμός και η εποπτεία όλων των δομών του συστήματος παιδαγωγικής καθοδήγησης και στήριξης του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Αποτέλεσμα της διοικητικής μεταρρύθμισης θα είναι η μείωση τμημάτων και γραφείων (κάτι που έχει ήδη γίνει), αλλά και διαφόρων άλλων ανεξάρτητων υπηρεσιών, που θα ενσωματωθούν πλέον στην ενιαία διοίκηση.
Σημειώνεται πως χτες η κ. Κοντέλλη επρόκειτο να βρεθεί στην Αθήνα για να συναντηθεί με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας και να συζητήσει πάνω σε θέματα που αφορούν στις επερχόμενες αλλαγές.