Παιδί μου, να με βοηθήσεις;

01/07/2012 - 05:56
Πολλοί από εσάς, με ρωτάτε γιατί το παιδί σας αρνείται να κάνει δουλειές με τη μητέρα ή τον πατέρα. Μην αγχώνεστε! Είναι εύκολο στη μητέρα να παρακινήσει το παιδί να τη βοηθήσει στο νοικοκυριό του σπιτιού, όπως είναι εύκολο και στον πατέρα να κερδίσει την επικοινωνία με το παιδί του, να φτιάξουν μαζί τον κήπο.
Αγαπημένοι μου γονείς,
Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα πρακτικό θέμα. Πολλοί από εσάς, με ρωτάτε γιατί το παιδί σας αρνείται να κάνει δουλειές με τη μητέρα ή τον πατέρα. Μην αγχώνεστε! Είναι εύκολο στη μητέρα να παρακινήσει το παιδί να τη βοηθήσει στο νοικοκυριό του σπιτιού, όπως είναι εύκολο και στον πατέρα να κερδίσει την επικοινωνία με το παιδί του, να φτιάξουν μαζί τον κήπο, να βάψουν τα κάγκελα του κήπου και να περιποιηθούν το αυτοκίνητο. Η μητέρα, ο πατέρας και το παιδί, κάνοντας μαζί μία δουλειά, ενισχύουν το δέσιμό τους και μαθαίνουν τη μεταξύ τους συνεργασία. Το παιδί μαθαίνει να βάζει στόχους, να προσπαθεί και να επιτυγχάνει τους στόχους του.
Πιο κάτω, παρατίθενται 10 στάδια οργάνωσης του παιδιού, ώστε να θέλει να κάνει δουλειά μαζί με κάποιο γονιό του.

Απαραίτητο, λοιπόν, είναι:
1. Να υπάρχει ωραία ατμόσφαιρα. Να υπάρχει εμπιστοσύνη από το παιδί στο γονιό. Με αυτό τον τρόπο, όποτε ο γονιός μιλάει ή προτείνει κάτι ή δίνει εντολή για κάτι, το παιδί υπακούει με χαρά. Βέβαια, σημασία έχει ο τρόπος που δίνονται οι εντολές. Όχι σα να ‘ναι υπηρέτης, αλλά προς άνθρωπο που έχει όλη την αγάπη μας. «Καρδιά μου, τώρα ξεκινάμε! Σ’ αγαπώ πολύ. Πάμε!»
2. Να ξεκινήσουν και να τελειώσουν τη δραστηριότητα μαζί.
3. Να μην είναι κουρασμένο το παιδί, ούτε να έχει μαλώσει με κάποιον προσφάτως.
4. Η παρακίνηση να ακουστεί και με γλυκό τρόπο και απόλυτο - να μην υπάρχει περιθώριο άρνησης.
5. Να εξηγήσει ο γονιός με λίγες λέξεις (ρήματα, ουσιαστικά) τι ακριβώς πρέπει να κάνει το παιδί. «Θα πιάσεις βιβλίο από αυτή την ομάδα, με αυτό τον τρόπο και θα το τοποθετήσεις σε αυτό το ράφι.»
6. Να έχει πρόσβαση το παιδί στον τόπο αυτό, π.χ. το ράφι να μην πολύ ψηλά.
7. Είναι πολύ καλή η ενίσχυση της προσπάθειας του παιδιού, καθώς την κάνει την προσπάθεια. «Είσαι καταπληκτικό παιδί. Πόσο ωραίο γίνεται το ράφι σου, θαυμάσια, συνέχισε!»
8. Όταν τελειώσει η δουλειά, η επιβράβευση είναι απαραίτητη, επειδή το παιδί έφτασε στο στόχο του, έστω και με κάποιες ατέλειες ή παραλήψεις. «Τα καταφέραμε! Μπράβο! Να σου δώσω ένα φιλί!» Και βέβαια, μπορεί να ακολουθήσει κι άλλη επιβράβευση - σινεμά, πρόσκληση φίλων, καινούργιο βιβλίο.
9. Τα τρία - πέντε επόμενα λεπτά είναι καλό να ακολουθήσει συζήτηση τι κατάφεραν να κάνουν.
10. Τελειώνοντας, να δοθεί κοινή υπόσχεση για επανάληψη και μιας άλλης δουλειάς, μια άλλη μέρα και πάλι γονιός και παιδί, μαζί (τακτοποίηση παιχνιδιών, στρώσιμο τραπεζιού, στόλισμα χριστουγεννιάτικου δέντρου).

Με όλα τα πιο πάνω, τα τόσο απλά, το παιδί και μαθαίνει και χαίρεται. Και ως συμπέρασμα, όλη η οικογένεια είναι ευτυχισμένη.
Την επόμενη εβδομάδα, οι γονείς θα εφαρμόσουν τα παραπάνω στάδια κοινού παιχνιδιού με το παιδί τους, με προτάσεις κοινών, απλών, γιορτινών δραστηριοτήτων.
Όποιος δυσκολεύεται να αναπτύξει επικοινωνία με το παιδί του ή θέλει να λύσει τις απορίες του ως προς τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού του, ας επικοινωνήσει μαζί μου.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey