Τρεις λιγότερες αεροπορικές συνδέσεις της Μυτιλήνης με την Αθήνα, σε σχέση με πέρυσι
«Αποκλεισμός» αλλά και σοβαρές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία απ’ τις επιλογές Aegean - Olympic Air
Απανωτές ανατροπές και σαφώς δυσχερέστερες συνθήκες σε σχέση με ό,τι ίσχυε στην αεροπορική σύνδεση Μυτιλήνης με Αθήνα, φέρνει η επικείμενη συγχώνευση της Aegean Airlines και της Olympic Air. Η εδώ και μία βδομάδα τεθείσα σε ισχύ περικοπή δρομολογίων, είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν περαιτέρω οι συνολικές ημερήσιες συνδέσεις Λέσβου-Αττικής, που σε σχέση με πέρυσι το καλοκαίρι, είναι πλέον τρεις λιγότερες καθημερινά.
Πέρα όμως της ποσοτικής μείωσης των πτήσεων, οι αλλαγές έφεραν και «ποιοτική υποβάθμιση» της σύνδεσης, αφού οι πρωινές πτήσεις των δύο εταιριών, πραγματοποιούνται ένα ημίωρο πιο νωρίς, απ’ ό,τι πριν. Όσο για τις τελευταίες πτήσεις, από βραδινές έχουν γίνει περίπου… μεσημβρινές, μια και το τελευταίο αεροπλάνο για Μυτιλήνη, φεύγει τώρα και προβλέπεται και όλο το καλοκαίρι να φεύγει, στις 6 παρά 10 το απόγευμα απ’ το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Όλες αυτές οι διαφοροποιήσεις, έχουν σημαντικές επιπτώσεις και στην τοπική οικονομία, αφού, μεταξύ άλλων, ωθούν και στη μείωση των θέσεων εργασίας επαγγελμάτων, που σχετίζονται με το πότε θα έρθει και θα φύγει το τελευταίο αεροπλάνο. Κρύβουν δε ανείπωτη ταλαιπωρία για κάθε κάτοικο της Λέσβου, που θα θελήσει για γιατρούς, δουλειές ή και αγορές, να πάει στην Αθήνα, γιατί αν δεν επιστρέψει το μεσημέρι, πριν καλά - καλά δηλαδή τελειώσει την όποια δουλειά του, θα πρέπει να διανυκτερεύσει στην πρωτεύουσα.
Είχαμε-έχουμε
Πέρυσι με την έναρξη των δρομολογίων και απ’ την Athens Airways, η Λέσβος βρισκόταν στην «προνομιακή» κατάσταση να έχει ημερησίως έως και εννέα συνδέσεις από και προς την Αθήνα. Απ’ το φθινόπωρο του 2009 όμως, και μέχρι και την προηγούμενη βδομάδα, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση, που έχει μειώσει τώρα σε έξι τις συνδέσεις αυτές για τέσσερις μέρες τη βδομάδα, ενώ τις υπόλοιπες τρεις μέρες, οι συνδέσεις είναι επτά.
Πρώτη χρονικά, το φθινόπωρο του 2009, σταμάτησε η βραδινή πτήση της Aegean, μετά τις 11 το βράδυ, που λειτούργησε το καλοκαίρι διευκολύνοντας ιδιαίτερα όσους ήθελαν να επιστρέψουν πολύ αργά στο νησί της Λέσβου.
Στη συνέχεια ακυρώθηκε και η πρωινή πτήση της Athens, ενώ απ’ την προηγούμενη βδομάδα σταμάτησε η μεσημεριανή πτήση της Aegean.
Τι ώρες…
Και μπορεί ο αριθμός των συνδέσεων Μυτιλήνης-Αθήνας να επηρεάζει και τις τιμές, και τη δυνατότητα εξυπηρέτησης ντόπιων και επισκεπτών, όμως εξίσου κρίσιμο είναι και το θέμα των ωρών διεξαγωγής των πτήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσε η κ. Δέσποινα Πανάγου απ’ το πρακτορείο «Μυτωνίς Τουρς», με τις πρόσφατες αλλαγές, οι πρωινές πτήσεις, και της Aegean και της Olympic, γίνονται περίπου μισή ώρα νωρίτερα απ’ ό,τι πριν. Η Aegean ματαίωσε την ενδιάμεση πτήση που είχε νωρίς το μεσημέρι, ενώ η Olympic τη διατήρησε μεταφέροντάς την, στις 13.20 από Αθήνα για Μυτιλήνη, και επιστροφή από Μυτιλήνη για Αθήνα στις 14.45.
Το τραγικό όμως για την εξυπηρέτηση των ντόπιων κατοίκων της Λέσβου, είναι αυτό που συνέβη με τις τελευταίες πτήσεις και των δύο εταιριών. Η Aegean πέταγε καθημερινά από την Αθήνα για Μυτιλήνη στις 19.40 με επιστροφή στις 21.05 απ’ το «Οδυσσέας Ελύτης» για Αθήνα, ενώ τώρα ξεκινά η πτήση της στις 17.20 από Αθήνα με επιστροφή στις 18.40 από Μυτιλήνη. Αντίστοιχα η Olympic πέταγε στις 19.10 από Αθήνα για Μυτιλήνη με επιστροφή στις 20.25, ενώ τώρα το τελευταίο της αεροπλάνο για Μυτιλήνη, φεύγει απ’ την Αθήνα στις 17.50 και απογειώνεται απ’ τη Μυτιλήνη με προορισμό το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στις 19.20. Κυριολεκτικά με τον ήλιο!
Τρεις φορές τη βδομάδα, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη, απ’ την Αθήνα προς Μυτιλήνη, υπάρχει πτήση της Athens στις 19.10, που επιστρέφει απ’ τη Μυτιλήνη στις 20.25.
Με τα νέα δεδομένα, που προς το παρόν τουλάχιστον δεν φαίνεται να μεταβάλλονται και την επόμενη θερινή περίοδο, το τοπίο διαμορφώνεται δραματικό για τους ντόπιους, που θα πρέπει να ξεχάσουν τα ημερήσια ταξίδια στην πρωτεύουσα για δουλειές μια και εκ των πραγμάτων δεν θα προλαβαίνουν δίχως διανυκτέρευση, να εκπληρώσουν το σκοπό του ταξιδιού τους.
Απολύσεις;
Το γεγονός ότι το νησί θα μένει ουσιαστικά αποκομμένο απ’ την πρωτεύουσα από πολύ νωρίς το απόγευμα, δημιουργεί μια αλυσίδα συνεπειών σε όλη την τοπική οικονομία, με κυρίαρχες τις επιπτώσεις στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε ό,τι εξαρτιέται απ’ το αεροπλάνο. Ταχυμεταφορικές εταιρίες, εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, ακόμη και ταξί, δεν θα έχουν αντικείμενο δουλειάς στο αεροδρόμιο, με ό,τι αυτό σημαίνει για τη δημιουργία ξαφνικά «πλεονάζοντος προσωπικού», που δεν θα χρειάζεται γιατί πολύ απλά δεν θα έχει μέχρι το βράδυ αεροπλάνο.
Σε σχέση δε με το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων, ήδη λόγω της αύξησης του ΦΠΑ, έχει παρατηρηθεί μια αντίστοιχη αύξηση, ενώ το σημαντικότερο, με λιγότερες πτήσεις και την επικείμενη συγχώνευση προ των πυλών, έχει περιοριστεί έως και μηδενιστεί ο αριθμός των προσφορών. Όσοι ταξιδεύουν συχνά, ήδη θα διαπίστωσαν πως το τελευταίο διάστημα λείπουν τα φτηνά εισιτήρια και εν γένει οι προσφορές που καθιστούσαν προσβάσιμες τις αεροπορικές εταιρίες απ’ όλα τα βαλάντια. Αυτό το κόστος στις μεταφορές προσώπων, πολύ σύντομα θα μετακυλιστεί στις υπηρεσίες, επιβαρύνοντας σε κρίσιμη οικονομικά περίοδο, ακόμη περισσότερο την τοπική οικονομία και εντείνοντας τα ήδη γνωστά προβλήματα απομόνωσης των νησιών. Οι αλλαγές που συντελούνται, πάνε ακόμη πιο μακριά τη Λέσβο απ’ την ηπειρωτική χώρα.
Με παραπομπή Σηφουνάκη, έλεγχος απ’ την Επιτροπή Ανταγωνισμού
Στην Athens το «τρένο» του Αιγαίου
Σε ανακοινώσεις για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, προέβη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ με την ευκαιρία, ο υφυπουργός και βουλευτής Λέσβου, Νίκος Σηφουνάκης, ανέφερε ότι το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής των αεροπορικών εταιριών, έχει παραπεμφθεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Όπως ανακοινώθηκε στη συνέντευξη τύπου των Δημήτρη Ρέππα και Νίκου Σηφουνάκη, το μόνο άγονο δρομολόγιο ενδιαφέροντος Λέσβου, το γνωστό ως το «τρένο» του Αιγαίου, που συνδέει διαδοχικά Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο και Ρόδο, αναλαμβάνει η εταιρία Athens. Αναφερόμενος στην επιστολή που απέστειλε ο υφυπουργός κ. Σηφουνάκης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, για επιμέρους ανακοινώσεις διακοπής αεροπορικών δρομολογίων κυρίως σε νησιωτικούς προορισμούς -όπως της Aegean για Μυτιλήνη- των δύο εταιρειών που έχουν ανακοινώσει την πρόθεση τους να συγχωνευτούν (Aegean Airlines και Olympic Air), ο κ. Ρέππας είπε ότι «ο κ. Σηφουνάκης από την αρχή απευθύνθηκε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, πήρε μια πολύ σύντομη απάντηση, που επιβεβαιώνει ότι η Αρχή έχει επιληφθεί αυτοβούλως».
Εξάλλου ο κ. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση, επεσήμανε ότι ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα ασχοληθεί και με το κομμάτι της τιμολογιακής πολιτικής, διότι όπως είπε: «Και εκεί υπάρχει ένα θέμα, όλοι γνωρίζουμε το κόστος ενός εισιτηρίου για Βρυξέλλες και ενός για Χίο». |