Μένουν πολλά να γίνουν…

01/07/2012 - 05:56
Μια ιδιαίτερα χρήσιμη συζήτηση, με την κατάθεση απόψεων των κατ’ εξοχήν ειδικών για το θέμα, είχε ως ακροατήριο σχεδόν μόνο τους ενδιαφερόμενους να είναι υποψήφιοι στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, κι αυτούς όχι όλους, παρά μόνο μερικούς από εκείνους που εκφράζουν την πρόθεση να τεθούν επικεφαλής.
Μια ιδιαίτερα χρήσιμη συζήτηση, με την κατάθεση απόψεων των κατ’ εξοχήν ειδικών για το θέμα, είχε ως ακροατήριο σχεδόν μόνο τους ενδιαφερόμενους να είναι υποψήφιοι στις επικείμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, κι αυτούς όχι όλους, παρά μόνο μερικούς από εκείνους που εκφράζουν την πρόθεση να τεθούν επικεφαλής. Σε ό,τι αφορά στο θέμα των υποδομών των μεταφορών, σε γενικές γραμμές στην ημερίδα που διοργάνωσε το ΕΜΠ τονίστηκε ο μεγάλος χρόνος που χρειάζεται ώστε ένα έργο να υλοποιηθεί, ενώ για το νησί της Λέσβου αποτιμήθηκε ότι έχει γίνει κάποια πρόοδος, αν και μένουν ακόμη πολλά να γίνουν.

Με συνοπτικό απολογισμό των τριών πρώτων τη τάξει αυτοδιοικητικών στελεχών της Λέσβου, των Νάσου Γιακαλή, Παύλου Βογιατζή και Σωτήρη Ζαμτράκη, για τα έργα μεταφορών έμοιαζαν οι χαιρετισμοί τους στην επιστημονική συνάντηση εργασίας με τίτλο: «Ανάγκες της νήσου Λέσβου σε κύρια έργα συγκοινωνιακής διασύνδεσης: οδικοί άξονες, λιμένες, αεροδρόμια», που διοργάνωσε χθες το πρωί στη Μυτιλήνη το ΕΜΠ. Παρ’ ότι όμως επρόκειτο για μία τεχνοκρατική συζήτηση, τουλάχιστον το πρώτο μέρος της που περιελάμβανε τους χαιρετισμούς ήταν εξόχως πολιτικό και περιστράφηκε γύρω απ’ τις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές. Άλλωστε, όπως πρώτος ανέφερε ο δήμαρχος Μυτιλήνης, χωρίς όπως δήλωσε να συμφωνεί με μια τέτοια άποψη, πολλοί θα κατηγορήσουν τον πρύτανη του ΕΜΠ ότι διοργάνωσε την εκδήλωση επειδή ενδιαφέρεται να διεκδικήσει ως υποψήφιος το δήμο Λέσβου.

Δεκαετίες χαμένες
Η συνάντηση ξεκίνησε με το χαιρετισμό της περιφερειάρχη Σοφίας Θεολογίτου, τον οποίο διάβασε συνεργάτης της - αργότερα παρέστη και η ίδια η γενική γραμματέας της Περιφέρειας -,  αναφέροντας τι προβλέπεται στην περίοδο 2007 - 2013 απ’ το ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου σε ό,τι αφορά στα έργα υποδομών στις μεταφορές. Όπως αναφέρθηκε, σε σύνολο 385 εκατ. ευρώ, τα 120 θα διατεθούν για τέτοια έργα μεταφορών.
Εκθειάζοντας το ενδιαφέρον του πρύτανη του Μετσόβιου, Κώστα Μουτζούρη, για τη Λέσβο - «αν δεν ήταν αυτός, θα ενδιαφερόταν το Πολυτεχνείο για τις μεταφορές στη Λέσβο;», όπως είπε χαρακτηριστικά -, ο Νάσος Γιακαλής θύμισε το σχεδιασμό που ως περιφερειάρχης έκανε για μια σειρά από έργα μεταφορών στο νησί. Δίνοντας με παραδείγματα να γίνει κατανοητό πόσο αναγκαίο είναι αυτοί που σχεδιάζουν και υλοποιούν τα έργα να έχουν γνώση των ειδικών τοπικών συνθηκών, ο δήμαρχος Μυτιλήνης ανέφερε ότι πολλά έργα που ξεκίνησε αυτός ως γενικός γραμματέας τα υλοποίησε ως δήμαρχος, ενώ τόνισε πως κάποια έργα εν τέλει δε γίνονται γιατί υπάρχουν αντικρουόμενες διεκδικήσεις. Κλείνοντας, ο δήμαρχος άσκησε κριτική στη δημιουργία ενός δήμου σε όλο το νησί, λέγοντας πως πρόκειται για τραγικό λάθος που δυστυχώς θα το πληρώσει ο τόπος. «Αν ήμασταν όλοι μια γροθιά, δε θα πέρναγε ποτέ ένας τέτοιος σχεδιασμός», κατέληξε ο κ. Γιακαλής.
Αμέσως μετά ο νομάρχης Λέσβου ξεκίνησε την παρέμβασή του, τονίζοντας πως τα έργα γίνονται για να συγκρατηθεί ο πληθυσμός, που στην περίπτωση της Λέσβου τα τελευταία 50 χρόνια έχει μειωθεί κατά το ένα τρίτο. Όπως είπε ο κ. Βογιατζής, έργα που ως ιδέα ξεκίνησαν πριν δεκαετίες, μόλις τώρα υλοποιούνται κι ανέφερε ως παράδειγμα την 1η Επαρχιακή Οδό Μυτιλήνης - Καλλονής, που συζητιέται απ’ το 1965. Ένας αυτοδιοικητικός, όπως προσέθεσε, σπάνια στη θητεία του προλαβαίνει να δει να γίνεται ένα έργο που σχεδίασε, ενώ σημείωσε πως μεγάλη ευθύνη για αυτές τις μεγάλες καθυστερήσεις έχουν οι διαδικασίες, που πρέπει να αλλάξουν.
Στις προσωπικές ευθύνες που έχουν οι ασχολούμενοι με την αυτοδιοίκηση και τη διοίκηση αναφέρθηκε ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ, παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο. Ο κ. Ζαμτράκης που συμφώνησε με τους προηγούμενους ομιλητές, αναφέρθηκε εκτενώς στις διαφορετικές απόψεις μεταξύ των παραγόντων της αυτοδιοίκησης, που στις περισσότερες περιπτώσεις αποτελούν κατά την άποψή του και την αιτία που κάποια ζητήματα δεν προχώρησαν.
Τη διάσταση του αυξημένου κόστους που προκαλεί στις επιχειρήσεις η ανυπαρξία σύγχρονων υποδομών μεταφορών έδωσαν ο Α΄ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου, Παρασκευάς Φραντζέσκος, και ο πρόεδρος των Ξενοδόχων Λέσβου, Περικλής Αντωνίου, οι οποίοι τοποθετήθηκαν για την κατάσταση που επικρατεί στη σύνδεση της Λέσβου - λιμάνια και αεροδρόμιο - με την υπόλοιπη χώρα, αλλά και για το οδικό δίκτυο του νησιού.

Υπήρξε πρόοδος

Αμέσως μετά, ο πρύτανης του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Κώστας Μουτζούρης, εξήγησε τη σκοπιμότητα της διοργάνωσης, που έγινε προκειμένου να καταγραφούν οι πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν για έργα μεταφορών. Σύμφωνα με τον κ. Μουτζούρη, υπήρξε πρόοδος τα τελευταία χρόνια και δεν είναι όλα τόσο άσχημα όσο παρουσιάζονται απ’ τους αυτοδιοικητικούς. Παρ’ όλα αυτά, όπως εξήγησε ο κ. Μουτζούρης, χρειάζεται πολλά ακόμη να γίνουν, και σε δρόμους, και σε λιμάνια, ενώ θα πρέπει να εξεταστεί και το θέμα του αεροδρομίου.
Στη συνέχεια, ο αντινομάρχης Λέσβου Θεόδωρος Βαλσαμίδης παρουσίασε εν τάχει τα έργα μεταφορών που υλοποίησε και υλοποιεί η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λέσβου, ακολούθησαν εισηγήσεις απ’ τους Μ. Κομβούτη, Τ. Ιορδάνη, Α. Σταθόπουλο και Μ. Καρλαύτη, ενώ η συνάντηση ολοκληρώθηκε με συζήτηση και την έκδοση συμπερασμάτων υπό το συντονισμό του καθηγητή του ΕΜΠ και προέδρου της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών, Γιάννη Γκόλια.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey