Φωτεινό παράδειγμα

01/07/2012 - 05:56
Επεξηγηματική, περιεκτική, πλούσια και σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα και μοναδική για όσους την παρακολούθησαν ήταν η χθεσινή διάλεξη που ο αστροφυσικός Σταμάτης Κριμιζής παρέδωσε για τους μαθητές του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης, στο αμφιθέατρο του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Επεξηγηματική, περιεκτική, πλούσια και σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα και μοναδική για όσους την παρακολούθησαν ήταν η χθεσινή διάλεξη που ο αστροφυσικός Σταμάτης Κριμιζής παρέδωσε για τους μαθητές του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης, στο αμφιθέατρο του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Ο κορυφαίος επιστήμονας, επί χρόνια διευθυντής των ερευνητικών προγραμμάτων τής NASA, μίλησε για δύο περίπου ώρες παρουσία μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών του Σχολείου, αποκαλύπτοντάς τους τα «μυστικά» των πλανητών, όπως ο ίδιος τα έχει δει μέσα από τις πολυάριθμες αποστολές τής NASA στο Διάστημα στις οποίες έχει πάρει μέρος. Αλλά και δίνοντας στα παιδιά «μαθήματα ζωής», συμβουλεύοντάς τα για τις αποφάσεις που θα πάρουν στη ζωή τους.

Με τη χρήση προβολής διαφανειών, ο κ. Κριμιζής κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατηρίου του, δείχνοντας εντυπωσιακές φωτογραφίες των πλανητών, περιγράφοντας τα στοιχεία που υπάρχουν στον καθένα και το ρόλο που διαδραματίζουν και συγκρίνοντάς τους με τη Γη. Έδειξε «πτήσεις» δορυφόρων πάνω από περιοχές πλανητών, όπως λίμνες κ.ά., ενώ εστίασε ιδιαίτερα στα ερευνητικά προγράμματα που έχουν πραγματοποιηθεί στον Κρόνο και τον Τιτάνα μέσω της αποστολής του διαστημοπλοίου «Cassini», της οποίας είναι κύριος ερευνητής από το 1997.
«Η εξερεύνηση του διαστήματος είναι ένα ομαδικό… σπορ», ανέφερε χαρακτηριστικά, δείχνοντας φωτογραφία της ερευνητικής ομάδας που συμμετέχει στο ερευνητικό πρόγραμμα «Messenger», που αφορά τον Ερμή και ξεκίνησε πριν από λίγες εβδομάδες. Ο αστροφυσικός έβαλε και τους μαθητές στο «παιχνίδι», εξηγώντας τις τεχνολογικές προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν στο συγκεκριμένο πλανήτη (θερμό περιβάλλον, πολλά καύσιμα, παραγωγή ισχύος σε υψηλές θερμοκρασίες, ανάγκη για αξιόπιστες επικοινωνίες κ.ά.) και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπισή τους. Περιέγραψε, μάλιστα, το ίδιο το διαστημόπλοιο «Messenger» και το πώς αυτό συναρμολογήθηκε πριν τεθεί σε τροχιά γύρω από τον Ερμή.


Με χρήση διαφανειών και μεστό λόγο, ο αστροφυσικός Σταμάτης Κριμιζής πήρε το ακροατήριό του για ένα «ταξίδι στο Διάστημα» (αριστερά). Με αμείωτο ενδιαφέρον παρακολούθησαν τη χθεσινή διάλεξη οι μαθητές του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης (δεξιά)

«Ένας φοβερός άνθρωπος»

Ο Χιώτης επιστήμονας της NASA βρέθηκε στη Μυτιλήνη μετά από πρόσκληση του 3ου Λυκείου Μυτιλήνης, προκειμένου να φέρει τους μαθητές ένα βήμα πιο κοντά στα μυστικά της διαστημικής τεχνολογίας.
«Ήταν μια καταπληκτική ομιλία και μια εμπειρία φοβερή, για μικρούς και μεγάλους», είπε στο «Ε» αμέσως μετά τη διάλεξη η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, Σοφία Μαστέλλου. «Τα παιδιά είχαν ενθουσιαστεί και άκουγαν τον κ. Κριμιζή με πολλή προσοχή και στη συνέχεια του έκαναν πολύ εύστοχες ερωτήσεις. Είναι ένας φοβερός άνθρωπος και πέρα από το ίδιο το αντικείμενό του, για το οποίο ήρθε να μιλήσει, τους έδωσε και διδάγματα για το πόσο θα πρέπει να προσπαθούν στη ζωή τους, εξηγώντας τους τη δική του πορεία και τις αποφάσεις που πήρε.»
Χθες το απόγευμα, ο κ. Κριμιζής επρόκειτο να δώσει άλλη μια διάλεξη, αυτήν τη φορά στην αίθουσα της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της Ακαδημίας Πολιτών Λέσβου. Η διάλεξη θα περιελάμβανε τόσο ένα γενικό κατατοπισμό στα θέματα της εξερεύνησης του Διαστήματος, όσο και ομιλία για θέματα που σχετίζονται με την έρευνα, την τεχνολογία και την εκπαίδευση στην Ελλάδα.


Ο Σταμάτης Κριμιζής μιλάει στο «Ε» για τις «διαστημικές» διαλέξεις
«Σημαντικό διδακτικό εργαλείο»



Κύριε Κριμιζή, πραγματοποιείτε συχνά διαλέξεις σε σχολεία της χώρας μας;
«Ναι, κάνω τέτοιες διαλέξεις, όχι πολύ συχνά, γιατί έχω πολλές υποχρεώσεις. Προσπαθώ, όμως, κάθε φορά που έρχομαι στην Ελλάδα να δίνω τουλάχιστον δύο - τρεις διαλέξεις το χειμώνα και το φθινόπωρο. Στη Λέσβο πρώτη φορά έρχομαι γι’ αυτόν το σκοπό.»

Οι μαθητές σάς παρακολουθούσαν με μεγάλο ενδιαφέρον. Τι αποκομίσατε από τη συζήτηση που είχατε μαζί τους;

«Τα παιδιά έδειχναν όντως μεγάλο ενδιαφέρον και μου έκαναν πολλές ερωτήσεις, και αυτό είναι σημαντικό. Δυστυχώς η συζήτηση δεν κράτησε πολύ, αφού δεν είχαμε πολύ χρόνο. Όσο κράτησε, όμως, ήταν πολύ ικανοποιητική για μένα.»

Πόσο σημαντική είναι, κατά τη γνώμη σας, η πληροφόρηση των νέων παιδιών για τα επιτεύγματα στο Διάστημα, κάτι για το οποίο δεν έχουν συχνά την ευκαιρία; Πόσο μάλλον έχοντας μπροστά τους κάποιον τόσο σημαντικό εκπρόσωπο των διαστημικών αποστολών;
«Θεωρώ πως είναι ένα σημαντικό διδακτικό εργαλείο, αφού δείχνει τη συμμετοχή γνώσεων όλων των ειδών: μαθηματικά, φυσική, μηχανική, καύσιμα κ.ά.. Ο κλάδος από μόνος του έχει πολύ ενδιαφέρον και τέτοιου είδους συζητήσεις μπορούν να κάνουν τα παιδιά να ενδιαφερθούν ακόμη περισσότερο γι’ αυτόν και να διαβάζουν εξ ιδίων.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey