Το πήραν το μήνυμα;
Την ώρα που επιβατική κίνηση στα πλοία της ακτοπλοΐας αγκομαχά, η επιβατική κίνηση στα αεροπλάνα αυξάνεται συνεχώς. Κι αυτό παρά το υψηλό κόστος του εισιτηρίου, παρά την οικονομική κρίση.
Τι άλλο θέλουν οι ακτοπλόοι για να καταλάβουν ότι πρέπει να αλλάξουν «γραμμή πλεύσης»; Ή μήπως θεωρούν επιτυχία τους ότι καταφέρνουν να μεταφέρουν τους πρόσφυγες που έρχονται στη Λέσβο;
Ν.Μ.
Ανησυχητικό φαινόμενο
Ανησυχητικές διαστάσεις παίρνει το τελευταίο διάστημα η παραβατικότητα τοξικομανών στη Μυτιλήνη. Όπως βεβαιώνει και ο αστυνομικός διευθυντής Κομνηνός Δαγγέλης, οι περισσότερες διαρρήξεις και αρπαγές τσαντών γίνονται από νεαρούς χρήστες. Και αυτοί βέβαια δεν είναι δύσκολο να εντοπιστούν, αφού δεν παίρνουν κανένα μέτρο προστασίας και δεν είναι «επαγγελματίες διαρρήκτες». Είναι διατεθειμένοι να κάνουν οτιδήποτε για να βρουν χρήματα. Το ζήτημα, βέβαια, είναι σε τι άλλα φαινόμενα μπορεί να οδηγήσει αυτή η ανάγκη. Αυτό θα πρέπει να προβληματίσει συνολικά την κοινωνία, που πρέπει να στηρίξει τις προσπάθειες για δημιουργία μονάδας αποτοξίνωσης στη Μυτιλήνη και γενικά θα πρέπει ν’ αντιμετωπιστεί το θέμα με τη δέουσα βαρύτητα από τους αρμόδιους φορείς, γιατί η παραβατικότητα εν μέσω οικονομικής κρίσης θα αυξάνεται και μπορούμε να δούμε και άλλα, ακόμη πιο σοβαρά, φαινόμενα.
Πελ.Γ.
Είμαστε έτοιμοι;
Περιμέναμε δυο κέντρα αποτοξίνωσης στη Μυτιλήνη - ένα από τον ΟΚΑΝΑ και ένα από το ΚΕΘΕΑ - που είχαν εξαγγελθεί πριν δυο χρόνια περίπου, όμως τελικά κανένα δεν έχει ακόμη λειτουργήσει. Ο Συμβουλευτικός Σταθμός του ΚΕΘΕΑ, βέβαια, έχει κάνει σπουδαία δουλειά στο κομμάτι της ενημέρωσης, αλλά και στην προώθηση περιστατικών τοξικομανών σε μονάδες της Αθήνας, όμως η πρωτοβουλία του ΟΚΑΝΑ, αφού απασχόλησε έντονα η διαδικασία αναζήτησης κτηρίου, τώρα βρίσκεται… σε αναμονή για το έργο διαμόρφωσης του χώρου που επιλέχθηκε. Υπήρξαν βέβαια και διαμαρτυρίες κατοίκων που δεν ξέρουμε ποια μορφή μπορεί να πάρουν όταν ξεκινήσουν - κάποια στιγμή - οι εργασίες στο κτήριο, όμως εδώ έρχεται για ακόμη φορά να φανεί πως αν η ίδια η κοινωνία δε συνειδητοποιήσει το πρόβλημα και δε συμβάλει ώριμα στην προσπάθεια εξεύρεσης λύσεων, τίποτα δεν πρόκειται να προχωρήσει.
Πελ.Γ.
Εντυπωσιακό αλλά…
Μπορεί εδώ και πολλά χρόνια η Αστυνομία να στεγαζόταν στο άθλιο κτήριο της οδού Βοστάνη, όμως και στο νέο Αστυνομικό Μέγαρο δε λείπουν οι γκρίνιες και τα παράπονα. Κάποια γραφεία δεν έχουν παράθυρα και δε φωτίζονται με φυσικό φως, ενώ στους αχανείς χώρους του νέου κτηρίου δεν έχουν ακόμη προσαρμοστεί οι αστυνομικοί, που είχαν συνηθίσει τις «τρύπες» του παλιού κτηρίου. Πέρα από τα επιμέρους ζητήματα, κανείς δεν αρνείται ότι το νέο κτήριο είναι εντυπωσιακό και ίσως να μην υπάρχει όμοιό του σε άλλα νησιά.
Πελ.Γ.
Τα δύσκολα της μετακόμισης
Πολύ πιο δύσκολη απ’ ό,τι περίμεναν, πάντως, αποδεικνύεται η διαδικασία της μετακόμισης της Αστυνομίας στο νέο κτήριο, η οποία βέβαια δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί αυτό το Σαββατοκύριακο. Όλες οι υπηρεσίες της απασχολούνται με τη μετακόμιση, ενώ πολλές από τις λειτουργίες είχαν «παγώσει» την Παρασκευή και αυτό ήταν βέβαια λογικό, αφού ουσιαστικά τα πάντα βρίσκονται «στο δρόμο» ανάμεσα στην οδό Βοστάνη και τα Υφαντήρια. Από την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται πλέον ν’ αρχίσει να ομαλοποιείται η κατάσταση.
Πελ.Γ.
Ανάγκη να ασφαλτοστρωθεί
Όσο οι καιρικές συνθήκες ακόμη το επιτρέπουν, θα μπορούσε ο δήμος Μυτιλήνης, ο οποίος ήδη από το καλοκαίρι έχει ξεκινήσει πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων, να βελτιώσει τη βατότητα ορισμένων κεντρικών δρόμων της πόλης. Για παράδειγμα, όπως μας είπε αναγνώστης μας, στην Καλλιθέα, ο πολυσύχναστος δρόμος μπροστά από τα σχολεία (7ο Δημοτικό - Νηπιαγωγείο) είναι σε κακό χάλι. Το ίδιο και άλλοι γύρω δρόμοι. Μήπως πρέπει να κάνει κάποια παρέμβαση και στο δρόμο αυτό ο δήμος;
Πελ.Γ.
Δυσάρεστο… ξύπνημα
Χαμένα τα είχαν, χθες το πρωί, οι καταστηματάρχες της Μυτιλήνης, που βρήκαν τις βιτρίνες των μαγαζιών τους σπασμένες με πέτρες ή τούβλα, ενώ στην Ερμού ο ένας ενημέρωνε τον άλλο. Μάλιστα, όσο βρισκόμασταν εκεί, έφταναν τα νέα και για άλλα σημεία της πόλης όπου είχαν σημειωθεί διαρρήξεις ή απόπειρες, δίνοντας την εντύπωση ότι επρόκειτο για κάτι… μεταδοτικό.
Β.Χρ.
Το να πηγαίνεις αντίθετα στο δρόμο…
Να κινούνται αντίθετα σε μονόδρομους επιμένουν ορισμένοι οδηγοί της Μυτιλήνης. Ανάλογο περιστατικό συνέβη προχθές το μεσημέρι, όταν οδηγός Ι.Χ. αυτοκινήτου διένυε αντίθετα το βόρειο κομμάτι της Ερμού, κινούμενος προς την Επάνω Σκάλα. Μάλιστα, όταν συνάντησε άλλο Ι.Χ. αυτοκίνητο, που πήγαινε κανονικά στη φορά του μονόδρομου, όπως μας καταγγέλθηκε δεν μπήκε καν στον κόπο να σταματήσει και να δώσει προτεραιότητα, με αποτέλεσμα να «φάει» τον καθρέφτη του δεύτερου οχήματος και να συνεχίσει την πορεία του σα να μην είχε γίνει τίποτα, αγνοώντας τις παρατηρήσεις που του έγιναν.
… δεν είναι επικίνδυνο;
Τέτοιες παραβιάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας - που συχνά μάλιστα συνοδεύονται και από ανάλογη ανάρμοστη συμπεριφορά όσων τις διαπράττουν - όσο «αθώες» και αν φαίνονται, κάποιες φορές μπορεί να είναι εξαιρετικά επικίνδυνες. Όπως, για παράδειγμα, στην περίπτωση που περιγράφεται παραπάνω, αφού εκείνη τη στιγμή τόσο τα πεζοδρόμια, όσο και ο δρόμος της Ερμού, ήταν γεμάτα από φοιτητές που μόλις είχαν τελειώσει το μάθημά τους στο κτήριο «Παπαρίσβα» και επέστρεφαν στο κέντρο. Έτσι, οποιαδήποτε απότομη ενέργεια από τους οδηγούς, θα μπορούσε να έχει οδηγήσει σε κάποιο ατύχημα…
Β.Χρ.
Με πρίμο τον καιρό…
Συνεχίζουν τα μπάνια τους πολλοί κάτοικοι της Μυτιλήνης, αφού ο καιρός είναι ακόμη πολύ καλός και το μεσημέρι οι θερμοκρασίες καλούν σε… βουτιές. Και απ’ ό,τι φαίνεται, έτσι θα συνεχίσει και μέσα στις επόμενες μέρες, δίνοντας την ευκαιρία για λίγη ακόμη γεύση… καλοκαιριού, πριν πιάσουν τα φθινοπωρινά κρύα και τα πρωτοβρόχια.
Β. Χρ.
Η πρώτη κόντρα
Σύμφωνα με ένα μικρό δημοσίευμα του Marinews.gr, ο υφυπουργός Νίκος Σηφουνάκης πήρε τηλέφωνο το διευθυντή της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών, αξιωματικό του Λιμενικού, και του ζήτησε να ανέβει στο υπουργείο για ενημέρωση, αφού η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών θα ανέβει στο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Όμως, φαίνεται ότι δεν καλοάρεσε στον πολιτικό προϊστάμενο του αξιωματικού, δηλαδή στο Μιχάλη Χρυσοχοΐδη η «παράκαμψη» του Σηφουνάκη, ο οποίος δε ζήτησε «άδεια» από το συνάδελφό του, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη να μην αφήσει, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, τον Αξιωματικό του Λιμενικού να ανέβει στην Αθήνα. Και όχι μόνον το συγκεκριμένο, αλλά κανένα λιμενικό δεν άφησε να πάει οπουδήποτε.
Αυτή ήταν η πρώτη μίνι ενδοκυβερνητική κόντρα;
Ν.Μ.
Δε σήκωναν ούτε τα τηλέφωνα
Τουλάχιστον δύο ώρες προσπαθούσαμε χθες να επικοινωνήσουμε με τα στελέχη του ΟΠΕΚΕΠΕ για τις επιδοτήσεις των βιοκαλλιεργητών του νομού μας. Όσα τηλέφωνα κι αν πήραμε, δεν υπήρξε καμμία απάντηση. Για να είμαστε ακριβείς, κανείς δε σήκωνε το τηλέφωνο. Δεν πιστεύουμε ότι όλο το δυναμικό του Οργανισμού βρισκόταν σε σύσκεψη με τη νέα υπουργό. Το πιθανότερο είναι ότι κανείς δεν ήθελε να δώσει κάποια απάντηση που θα μπορούσε να τον εκθέσει. Κι όλοι περιμένουν την αλλαγή στην ηγεσία του Οργανισμού. Ο οποίος είναι ακέφαλος εδώ και λίγες εβδομάδες, καθώς ο πρόεδρός του, Ξενοφών Βεργίνης, παραιτήθηκε στις αρχές του Σεπτέμβρη για να πολιτευτεί.
Ν.Μ.
Προς κατάργηση
Ποτέ δεν είδε με καλό μάτι το ΠΑΣΟΚ την επανασύσταση της αγροφυλακής, άλλωστε ήταν αντίθετο απ’ την αρχή. Έτσι ο νέος υπουργός Προστασίας του Πολίτη είναι αποφασισμένος να την καταργήσει. Σίγουρα δεν είναι πολλοί εκείνοι που θα στεναχωρηθούν από αυτή την εξέλιξη. Άλλωστε, τα μηνιαία Δελτία Τύπου που παίρναμε από την υπηρεσία, ανέφεραν ότι η υπηρεσία κατέγραφε ζημίες που κυμαίνονταν από 700 ευρώ ως 4.500 ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, οι αγρότες λένε ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που ο αγροφύλακας είναι απαραίτητος. Το ζήτημα ίσως μπορεί να λυθεί με την ανάθεση των αρμοδιοτήτων αυτών στην Αστυνομία. Πάντως, και η ύπαιθρος και οι πολίτες που δραστηριοποιούνται σ’ αυτήν, θέλουν προστασία και αυτήν την παράμετρο καλό είναι να μην την ξεχάσει και υποτιμήσει η σημερινή κυβέρνηση.
Ν.Μ.