Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μια καρέκλα στους νεφροπαθείς
«Θόδωρε, δεν γίνεται, κάτι πρέπει να κάνουμε!», είπε πριν από λίγους μήνες διαβάζοντας άρθρο μας από την Αθήνα όπου παίρνει την εφημερίδα μας η πρόεδρος της «Λεσβιακής Παροικίας» Καίτη Μεσσηνέζη στον σύζυγό της -επί 49 χρόνια, όπως μάθαμε, κατά τη συνέντευξη που μας παραχώρησε. Το άρθρο ήταν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νεφροπαθείς του νησιού μας και ευαισθητοποίησε τους συντοπίτες μας. Κι εκείνος αποκρίθηκε στην κ. Μεσσηνέζη, «μαζί σου», όπως πάντα, αφού ο ένας συμπληρώνει τον άλλον. «Η “Λεσβιακή Παροικία” δεν είναι κερδοσκοπικός οργανισμός, δεν έχει έσοδα, μόνο… έξοδα», εξηγεί η κ. Μεσσηνέζη.
Το σημαντικό είναι ότι αυτή η ιδέα έγινε πράξη χάρη στους συντοπίτες μας και σήμερα Σάββατο, όπως μας είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Νεφροπαθών Λέσβου Δημήτρης Σαξιώνης, θα παραδοθεί στο νοσοκομείο η πολυθρόνα αιμοκάθαρσης.
Αν.Παζ.
Έκκληση για το Ακράσ
Μεγάλες καταστροφές υπέστη ο όμορφος οικισμός του Ακρασίου. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα οποία καταγράφονται στο νέο τεύχος του περιοδικού «Το Ακράσι» που μόλις κυκλοφόρησε, ο απολογισμός είναι 34 σπίτια κατοικήσιμα και 90 μη κατοικήσιμα! Από τα 90 τα τέσσερα θεωρούνται κατεδαφιστέα. Η εκκλησία τους, η Αγία Παρασκευή, η οποία μάλιστα γιορτάζει την Τετάρτη 26 Ιουλίου, χαρακτηρίστηκε με κίτρινο σταυρό και λέγεται ότι για δύο χρόνια δεν θα μπορεί να λειτουργεί!
Στο περιοδικό γίνεται εκτενής αναφορά στις καταστροφές, ενώ επισημαίνεται: «Είναι απαραίτητο να κινητοποιηθούμε ΟΛΟΙ για να τη φτιάξουμε όπως ήταν πριν. Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι του χωριού, η πρόεδρος Πέμη Καρπέλλη και ο πατήρ Παναγιώτης ζητούν την οικονομική βοήθεια ΟΛΩΝ». Και καταλήγει το περιοδικό: «Το καλοκαίρι αυτό θα είναι το πιο δύσκολο όλων των εποχών».
Ευκαιρία, λοιπόν, οι απανταχού Ακρασιώτες να δείξουν τώρα τη μεγάλη τους αγάπη στο χωριό όπου γεννήθηκαν και μεγάλωσαν...
Σ.Σ.
Εισαγόμενο το 66% των ψαριών
Πώς γίνεται μια χώρα όπως η Ελλάδα με τόσο μεγάλη παράδοση στην αλιεία να εισάγει σήμερα το 66% των ψαριών που καταναλώνει; Από πότε η αλιεία στις ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου δεν μπορεί να στηρίξει τις ανάγκες των καταναλωτών και οι εισαγωγές έχουν αγγίξει τα 5 εκατομμύρια τόνους ετησίως; Μπορεί η καταπολέμηση της υπεραλίευσης και η υπεύθυνη κατανάλωση ψαρικών να αλλάξουν την εικόνα;
Η νέα έκθεση του WWF για την αλιεία απαντά σε αυτά αλλά και σε άλλα ερωτήματα. Η αλήθεια είναι πως από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν γίνει πολλά βήματα για την αντιμετώπιση της υπεραλίευσης. Όμως τα μέτρα που έχουν ληφθεί δεν είναι καθόλου αποτελεσματικά σε κλειστές θάλασσες όπως είναι η Μεσόγειος. Από αυτήν τη σκοπιά δεν έχει κανένα νόημα να συνεχίζεται η καμπάνια για την αντιμετώπιση της υπεραλίευσης από τη στιγμή που οι ψαράδες της βόρειας Αφρικής και της Ασίας που δεν συμμετέχουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν δεσμεύονται από τους κανόνες που θεσπίζει αυτή. Συνεπώς, αν πραγματικά θέλει η Ε.Ε. να σταματήσει την υπεραλίευση, θα πρέπει να έρθει σε συμφωνία με τις τρίτες χώρες που βρίσκονται στη Μεσόγειο για ένα κοινά αποδεκτό πλαίσιο κανόνων αλιείας.
Ν.Μ.
Η Κως θα «φρενάρει» τη Βρίσα;
Ο φονικός σεισμός που «ταρακούνησε» την Κω, ξημερώματα Παρασκευής, είναι πιθανό να επιφέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις. Όχι σε επίπεδο σεισμικής ακολουθίας, αλλά σε επίπεδο αποκατάστασης και γενικώς ανακούφισης των πληγέντων. Το γεγονός πως ο σεισμός σημειώθηκε στην καρδιά του καλοκαιριού, με χιλιάδες τουρίστες στην Κω και δύο εξ αυτών νεκρούς, όταν κατέρρευσε η οροφή του μπαρ στο οποίο διασκέδαζαν, αναμένεται να προκαλέσει μεγάλη ζημιά και στη «βαριά βιομηχανία» της χώρας. Για να αντιστραφεί το κακό κλίμα, που ήδη κάποιοι tour operators άρχισαν να καλλιεργούν, κάνοντας λόγο για «Force majeure», τη λεγόμενη δηλαδή «ανωτέρα βία», που επιτρέπει στους πράκτορες να μετακινήσουν το τουριστικό ρεύμα σε άλλες περιοχές, σπάζοντας συμβόλαια δίχως αποζημίωση προς τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, είναι φυσιολογικό η προσοχή των αρμόδιων φορέων να πέσει στα Δωδεκάνησα, από τη στιγμή που μετατοπίζεται το ενδιαφέρον στην Κω.
Θέλουμε να πιστεύουμε, όμως, πως η πολιτεία δεν θα λησμονήσει τους πληγέντες της Βρίσας και των άλλων χωριών της νότιας Λέσβου, που υποφέρουν επίσης μετά τη φονική δόνηση των 6,3R στις 12 Ιουνίου, προσμένοντας ταχείς διεκπεραιώσεις ώστε να ξεπεραστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια και να ξεκινήσει σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα η αποκατάσταση των δικών τους ζημιών. Τόσο στη Λέσβο όσο και στην Κω, δύο νησιά που «σήκωσαν» και μεγάλο βάρος με το προσφυγικό, η ζωή πρέπει να επιστρέψει άμεσα σε κανονικούς ρυθμούς.
Β.Παπ.
Στηρίζει και ο Κύτελης
Το κείμενο των 41 χωρικών αντιπεριφερειαρχών της χώρας που ζητά τη μετεξέλιξη των περιφερειακών ενοτήτων σε νομαρχίες στηρίζει και ο αντιπεριφερειάρχης Λέσβου Στρατής Κύτελης. Ο ίδιος μάς είπε: «Συμφωνώ πλήρως με το κείμενο που δόθηκε στη δημοσιότητα και θα το είχα υπογράψει από την πρώτη στιγμή αν μου είχε ζητηθεί», δήλωσε χθες το μεσημέρι στο «Ε».
Αυτό σημαίνει ότι οι 41 χωρικοί αντιπεριφερειάρχες της κίνησης έγιναν 42 και το γεγονός ότι ανήκουν σε όλο το πολιτικό φάσμα και από διαφορετικές αυτοδιοικητικές παρατάξεις κάνει πιο αισθητή την παρέμβασή τους ενόψει των επιχειρούμενων αλλαγών στον «Καλλικράτη», που -σύμφωνα και με την προχθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου- προσδιορίζεται ότι θα πάρει τη νομοθετική οδό προς τη Βουλή μετά τον Σεπτέμβριο.
Ν.Μ.
Μην είδατε τη «Fraport»
Από την άνοιξη ως τις προηγούμενες ημέρες η «Fraport» έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της σε μια σειρά αεροδρομίων όπως της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, έχει κάνει επαφές με παράγοντες του νοτίου Αιγαίου και της περιοχής των Κυκλάδων. Στη Λέσβο δεν έχει έρθει κανένα στέλεχος της εταιρείας ή τουλάχιστον δεν έχει κάνει δημόσια εμφάνιση στέλεχος της εταιρείας. Προφανώς η διοίκηση της «Fraport» αξιολογεί ως πιο σημαντικά τα αεροδρόμια των άλλων περιοχών και γι’ αυτό εκεί δίνει προτεραιότητα στην ανάπτυξη συνεργασιών αλλά και επενδύσεων.
Αναμένουμε, ωστόσο, ότι τα στελέχη της εταιρείας θα εμφανιστούν και στη Μυτιλήνη τους επόμενους μήνες. Ίσως τότε να έχουν να ανακοινώσουν κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο για τον νέο αεροσταθμό που πρόκειται να κατασκευαστεί στο αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης» και έχουν ήδη προαναγγείλει από τις πρώτες μέρες που ανέλαβαν τα περιφερειακά αεροδρόμια μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με το ελληνικό κράτος.
Ν.Μ.
Λιμάνια μαζί με ακτοπλοϊκές
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών της χώρας, με όποια μορφή κι αν συνεχιστεί, ανοίγει τον δρόμο για να δημιουργηθούν σχήματα στα οποία θα συνυπάρχουν οι εταιρείες που θα διαχειρίζονται τα λιμάνια μαζί με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αυτά αναφέρει η μελέτη της «XRTC» για την ελληνική ακτοπλοΐα.
Το ποιος θα εξαγοράσει ποιον, δηλαδή αν τα λιμάνια θα αγοράσουν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ή οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα λιμάνια, θα εξαρτηθεί από την οικονομική ευρωστία κάθε επιχείρησης. Είναι όμως μια διαδικασία που δεν αποκλείεται να πάρει σάρκα και οστά στο μέλλον όταν το οικονομικό κλίμα στη χώρα μας θα έχει ομαλοποιηθεί και μαζί μ’ αυτό και τα ρίσκα.
Ν.Μ.