Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Κίνητρα ……στους απεγκλωβιζόμενους
Οι σωρηδόν χαρακτηρισμοί ως ευάλωτων προσφύγων και μεταναστών, αφού όλοι πια (Πολιτεία, ΕΑΣΩ, UNCHR) κάνουν τα «στραβά μάτια» , και καλά κάνουν, έχουν συντελέσει να δοθεί η δυνατότητα σε χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες, των οποίων δεν έχει ακόμη κριθεί η αίτηση του ασύλου τους, να εγκαταλείψουν το νησί με την άρση του γεωγραφικού περιορισμού. Όμως οι περισσότεροι απ αυτούς παραμένουν ακόμη εδώ, αφού δεν έχουν που να πάνε , ούτε έχουν την οικονομική ευχέρεια να βιοποριστούν από μόνοι τους. Μένουν λοιπόν στην Μόρια, όπου τουλάχιστον έχουν εξασφαλισμένη στέγη και σίτιση και περιμένουν πότε θα ειδοποιηθούν απ την Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, ότι βρέθηκε γι αυτούς κατάλυμα στην Αθήνα ή κάπου αλλού στην Ηπειρωτική Ελλάδα για να φύγουν. Αυτό όμως αργεί και έτσι μπλοκάρεται ο απεγκλωβισμός που έχει υποσχεθεί ότι θα επέλθει ως τον Σεπτέμβριο, ο Υπουργός Δ. Βίτσας. Προς τούτο απ την περασμένη Παρασκευή ανακοινώθηκε ότι σε όσους φύγουν, θα εξακολουθεί να χορηγείται το μηνιαίο βοήθημα των 90 ευρώ και θα εφοδιάζονται με μία επιστολή προς την Ύπατη Αρμοστεία (Αθήνας), που θα επισημοποιεί την εκεί παρουσία τους.
Για να λειτουργήσει η αποπσυμφόρηση
Αρκεί όμως αυτό για να αποτελέσει το κίνητρο για να φύγουν από το νησί; Μήπως θα έπρεπε να τους χορηγείται και το εισιτήριο (Μυτιλήνη - Πειραιάς) που κοστίζει 45 ευρώ , δηλαδή όσο το μισό βοήθημα τους ! Μήπως θα έπρεπε να τους δίνουν κι έναν επιπλέον βοήθιημα (90 ευρώ ακόμη) για να μπορέσουν να νοικιάσουν, πολλοί μαζί ένα σπίτι να μείνουν στην Αθήνα; Για να δούμε αν θα «πιάσει» το κίνητρο έτσι που το θέσπισαν. Αν πάντως ο στόχος είναι να αποσυμφορηούν τα νησιά χρειάζεται κάτι παραπάνω για να «υποχρεώσει» όσους δεν έχουν γεωγραφικό περιορισμό για να μετυακινηθούν. Ο Σεπτέμβρης είναι πλέον κοντά, και δεν διαφαίνεται η κατά Βίτσα αποσυμφόρηση! Άσε που παραδοσιακά πλέον απ τα μέσα Σεπτεμβρίου μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου καταγράφονται κατ έτος οι περισσότερες αφίξεις προσφύγων και μεταναστών στα νησιά μας. Τουλάχιστον να έχουμε ξεμπερδέψει μ αυτούς που ήδη συμπλήρωσαν εδώ 1 και 1,5 έτος και πραγματικά έχουν αγανακτήσει από τον εγκλωβισμό τους στο νησί!
ΠΟΘς
Ένταση στο Αιγαίο και στα… ερτζιανά!
Ανέκαθεν υπήρχε πρόβλημα στο Αιγαίο με τις ραδιοφωνικές συχνότητες, αφού οι Τούρκοι στην προσπάθειά τους να ακούγονται όσο το δυνατόν πιο «μέσα», δημιουργούσαν «επικαλύψεις» και στα ελληνικά ραδιοκύματα. Οι «ραδιοφωνατζήδες» του νησιού μας, αλλά και στη Χίο, τη Σάμο και γενικώς στο ανατολικό Αιγαίο παλεύουν επί χρόνια, παντελώς μόνοι, απέναντι και στην αναλγησία της πολιτείας, που ξέρει να θέτει συνεχώς περιορισμούς και προϋποθέσεις στα ερτζιανά της χώρας, αλλά αδυνατεί να κάνει… ζάφτι τους Τούρκους, που εκπέμπουν μέχρι την… Εύβοια! Πρόσφατα, ένας εκ των παλαιότερων ραδιοφωνικών σταθμών της Μυτιλήνης, ο Best FM, αναγκάστηκε να αλλάξει συχνότητα και από τους 98,1FM να μεταπηδήσει στους 98,6FM, αφού ένας σταθμός από τα απέναντι παράλια έκανε συνεχώς παρεμβολές, σε σημείο που ακόμα και στο κέντρο της πόλης, να μην ακούγονται ελληνικά χορευτικά τραγούδια, αλλά τούρκικα τσιφτετέλια. Το φαινόμενο συνεχίζεται και θα συνεχίζεται, όσο δεν υπάρχει το απαραίτητο ρυθμιστικό πλαίσιο, οδηγώντας τους ιδιοκτήτες ραδιοφωνικών σταθμών σε υπέρογκα έξοδα, ώστε να εκπέμπουν πιο «δυνατά» για να υπερκαλύψουν το σήμα από την Τουρκία. Μέσα σε όλα ακούγεται πως σύντομα το αρμόδιο υπουργείο θα ξεκινήσει τη διαδικασία αδειόδοτησης και των ραδιοφώνων, ωστόσο εκείνο που έχει σημασία να ξεκαθαριστεί είναι τι ακριβώς θα κληθούν να πληρώσουν οι σταθμοί και κυρίως τι θα εξασφαλίσουν με τα χρήματα αυτά, όσο οι Τούρκοι θα «κυριαρχούν» στα ερτζιανά της περιοχής.
Β.Παπ.
Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε τους οδηγούς που κινούνταν από και προς την πόλη της Μυτιλήνης, στον περιφερειακό δρόμο που περνά μπροστά από τη ΔΕΗ, αφού γύρω στις 11 το πρωί της Δευτέρας «έσπασε» ο αγωγός των λυμάτων, με αποτέλεσμα αυτά να τρέχουν στο δρόμο. Η δυσοσμία ήταν έντονη, ενώ σε δύσκολη θέση βρέθηκαν οι οδηγοί δικύκλων, που λόγω του μποτιλιαρίσματος που δημιουργήθηκε ήταν αναγκασμένοι να κάνουν… σλάλομ κινούμενοι με αργή ταχύτητα, προσπαθώντας να αποφύγουν να πατήσουν στο δρόμο. Άμεση ήταν η αντίδραση ειδικών συνεργείων του Δήμου, αλλά και ιδιωτικών αποφρακτικών εταιρειών, που έσπευσαν στο σημείο και περιόρισαν τη ζημιά, η οποία ωστόσο είχε ήδη γίνει…
Προς αποφυγή παρερμηνειών
Στο τελευταίο μας δημοσίευμα για τη νέα αποτυχημένη απόπειρα συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΑΔΕΛ γράψαμε πως δεν ξεπεράστηκε ποτέ το πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης, της συγκρότησης δηλαδή του Δ.Σ. σε σώμα με πρόεδρο την Βικτωρία Πλάτωνος, με έξι από τα εννέα μέλη να αποχωρούν. Με το σκεπτικό πως από τη στιγμή που η ΑΔΑ επανέφερε την κ. Πνακά στην προεδρία, επικρέμονται ποινικές ευθύνες επί των κεφαλών τους. Οι φόβοι τους αυτοί γράφαμε ότι δεν κάμφθηκαν ούτε από έγγραφο της εκτελούσας χρέη δημάρχου κ. Αντωνέλλη που εξηγούσε πως ο δήμος Λέσβου είναι ο μοναδικός μέτοχος της εταιρίας και βούλησή του είναι να παραμείνει πρόεδρος η κ. Πλάτωνος, ούτε από το χαρτί της Εφορίας που έδειχνε πως έχει περάσει η σχετική μεταβολή και αναφέρεται ως πρόεδρος (με όλες τις ευθύνες) η τελευταία. Για να μην δημιουργούνται βέβαια παρερμηνείες, δεν αποχώρησαν τα έξι μέλη (σ.σ. κ.κ. Καραγεωργίου, Κουλαγίνης, Εγγλέζος, Κλειώτης και Μπουρούς) λόγω… προτίμησης ας πούμε στο πρόσωπο της κ. Πνακά. Αλλά αρνήθηκαν να ψηφίσουν επί του πρώτου θέματος, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας. Χαρακτηριστικά ο Στρατής Καραγεωργίου του «Αδέσμευτου Συνδυασμού», δήλωσε «παρών» επί της επίμαχης ψηφοφορίας, με το αιτιολογικό πως δεν είναι δική του ευθύνη να λύσει τα εσωτερικά προβλήματα της δημοτικής αρχής, σε μία συνεδρίαση Δ.Σ. εταιρίας.
Μ.ΟΡΦ
Και νέες εσωτερικές κόντρες
Δεν είναι μόνο τα μέτωπα της ΑΔΑ, αλλά και οι ανοιχτοί «λογαριασμοί» με τους «αντάρτες» του Βορρά που κατατρώγουν έτσι κι αλλιώς την ακέφαλη -μεταξύ άλλων- δημοτική αρχή. Προκύπτουν σχεδόν καθημερινά και νέες «κόντρες» μεταξύ ηγετικών στελεχών της παράταξης, με κάποιες από αυτές μάλιστα να απειλούν με ακόμα σοβαρότερη εσωτερική κρίση από την ήδη υπάρχουσα. Και όσο «ανοίγει» η προεκλογική κουβέντα και ειδικότερα όσο ο Σπύρος Γαληνός εξακολουθεί να αναρρώνει αναγκαστικά, χωρίς να ανοίγει κιόλας τα χαρτιά του ενόψει των επόμενων εκλογών, η κρίση θα μεγαλώνει. Και θα εκθέτει όμως τούτη τη φορά όχι τον ηγέτη της παράταξης που σαφώς έχει ευθύνη για ετούτο το σημερινό χάλι. Αλλά ανεπιφύλακτα πια τους «ηγετίσκους» της δημοτικής αρχής.
Μ.ΟΡΦ
Οι 8 Τούρκοι στη μνήμη του Σταύρου Τσακυράκη
Μπορεί σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος να απηύθυνε το τελευταίο αντίο στον Σταύρο Τσακυράκη, ωστόσο ξεχωριστή αξία -τώρα που το σώμα του αναπαύεται στα αγαπημένα χώματα του Μολύβου- μια φράση από το μήνυμα που απέστειλαν στην οικογένειά του εκλιπόντος οι οκτώ Τούρκοι που ζήτησαν και πήραν άσυλο, μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα στη γειτονική χώρα. «Όσο ζούμε, θα μιλάμε με περηφάνια για τον ιδιαίτερο τίτλο τιμής που φέρουμε, να είμαστε οι τελευταίοι, των οποίων το δίκιο υπερασπίστηκε ο Σταύρος Τσακυράκης», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Στην υπόθεση του ασύλου, στο Συμβούλιο της Επικρατείας ήταν, πράγματι, η τελευταία φορά που παρέστη σε δικαστήριο ο εκλιπών. Πήγε στη συνεδρίαση με μεγάλο κόπο, στηριγμένος στο μπαστούνι του και με εμφανή τη μεγάλη προσπάθεια να τα καταφέρει. Στη διάρκειά της, όμως, όλα αυτά έσβησαν. Έλαμψε με τη φωνή και την αλήθεια του. Όταν, φεύγοντας, κάποιοι τον ευχαρίστησαν θερμά που μπήκε σε τόσο κόπο, απάντησε πολύ απλά: «Δε γινόταν να μην έρθω…». Καλό ταξίδι, Σταύρο.
Α.Ω.
Έρχονται λέει… χαλάζια!
Όσοι σιχτιρίζουν από τον καύσωνα των τελευταίων ημερών, ας αναθεωρήσουν. Καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, από τις απογευματινές ώρες της Δευτέρας 23 Ιουλίου έως και τις πρωινές ώρες της Τρίτης 24 Ιουλίου 2018, στα νησιά του Βορείου Αιγαίου προβλέπεται σημαντική μεταβολή του καιρού, με ισχυρές βροχές και καταιγίδες που πιθανώς θα συνοδεύονται τοπικά από χαλαζοπτώσεις και πολύ ισχυρούς ανέμους…Να περιμένουμε αλήθεια τέτοια αλλαγή;
Α.Ω
Με αρκετά γρήγορο ρυθμό προχωρούν οι εργασίες για τη συντήρηση του οδικού άξονα, που οδηγεί στον Πολιχνίτο. Πρόκειται για εργασίας στο πλαίσιο της συντονισμένης προσπάθειας να αντιμετωπιστούν τα χρόνια προβλήματα στο οδικό δίκτυο της περιοχής, που ταλαιπωρούν οδηγούς, επισκέπτες αλλά και μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών. Ας ευχηθούμε η συνεργασία της αναδόχου εταιρείας και των στελεχών της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, υπό την επισταμένη επίβλεψη των οποίων πραγματοποιούνται οι εργασίες, να επεκταθούν συνολικά στα υπό εξέλιξη έργα του οδικού δικτύου του νησιού μας. Προς όφελος όλων.