![Emprosnet_Logo_no_background_new.png](/images/Emprosnet_Logo_no_background_new.png)
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ανησυχία στους πολίτες δεκάδων νομών της χώρας και ιδιαιτέρως των νησιωτικών περιοχών προκάλεσε σειρά δημοσιευμάτων και ρεπορτάζ στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο σχετικά με παλαιότερη εισήγηση των συμβούλων «Lufthansa Consulting» προς το ΤΑΙΠΕΔ για κλείσιμο 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Ανησυχία στους πολίτες δεκάδων νομών της χώρας και ιδιαιτέρως των νησιωτικών περιοχών προκάλεσε σειρά δημοσιευμάτων και ρεπορτάζ στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο σχετικά με παλαιότερη εισήγηση των συμβούλων «Lufthansa Consulting» προς το ΤΑΙΠΕΔ για κλείσιμο 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Πρόκειται για τα αεροδρόμια που καλύπτουν απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους, από πλευράς εσόδων, τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Μέσα σε αυτά, συμπεριλαμβάνονται και όλα τα αεροδρόμια των Κυκλάδων (τέσσερα στον αριθμό), πλην των διεθνών αεροδρομίων Μυκόνου και Σαντορίνης για τα οποία υπάρχει σχέδιο ιδιωτικοποίησης. Συγκεκριμένα τα 22 αεροδρόμια είναι: Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου, Λήμνου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου, Ικαρίας, Λέρου, Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπάλαιας, Καστελλόριζου, Σητείας και Κάσου. Παρά το γεγονός ότι το ΤΑΙΠΕΔ έσπευσε να διαψεύσει όσα αναφέρονται στα δημοσιεύματα, υπάρχει διάχυτη η ανησυχία στους πολίτες για την τύχη των αεροδρομίων αυτών, που εξυπηρετούν χιλιάδες κόσμου.
Με δεδομένα τα εξής:
Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:
1) Σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 66 του Ν.4146/2013, και στη βάση του Ν. 3913/2011«Ρυθμίσεις για την «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων-ΑΕΔιΠΑ», όσα αεροδρόμια δεν παραχωρηθούν σε ιδιώτη επενδυτή κατά τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης που διενεργούνται από το ΤΑΙΠΕΔ, μεταβιβάζονται στην ΑΕΔιΠΑ, που αποτελεί τον νέο δημόσιο φορέα διαχείρισής. Ποιο το χρονοδιάγραμμα της μεταβίβασης των 22 αυτών περιφερειακών αεροδρομίων από το TΑΙΠΕΔ στην ΑΕΔιΠΑ;
2) Ποια μέτρα θα λάβουν για τη στήριξη των περιφερειακών αυτών αεροδρομίων, καθώς δεν υπάρχουν ούτε καν τα απαραίτητα κονδύλια για τη λειτουργία τους το 2014 (55 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις άγονων γραμμών και 55 εκατ. ευρώ για μικροσυντηρήσεις);
3) Ποιο σχέδιο έχουν εκπονήσει για να μην προχωρήσει η περικοπή/διακοπή αεροπορικών δρομολογίων και το ενδεχόμενο κλείσιμο περιφερειακών αεροδρομίων, ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης της OlympicAirlines και της Aegean, ώστε να μην αποκλειστούν περιοχές της χώρας και νησιά;
4) Ποια η πορεία των χρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ έργων που αφορούν επέκταση αεροδιαδρόμων, κατασκευή στεγάστρων και λοιπών υποδομών σε αυτά τα περιφερειακά αεροδρόμια, σήμερα;