Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μιχ. Γελαγώτης: «Υπεύθυνη για την καθυστέρηση των δύο ετών είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου»
«Χαστούκι» στην Περιφερειακή Αρχή αλλά και στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου αποτελεί η απάντηση του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της ΑΛΤΕΚ ΑΕ Μιχάλη Γελαγώτη, της κατασκευάστριας εταιρίας του έργο, στις δηλώσεις του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Κώστα Μουτζούρη οι οποίες έχουν δημοσιευθεί και κάνουν λόγο για εγκατάλειψη του έργου Μεγαλοχώρι - Αγιάσος από τον εργολήπτη.
«Αποκλειστικά υπεύθυνη για την καθυστέρηση των δύο ετών είναι η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου» αναφέρει σε απάντηση που κοινοποίησε στο «Ε» ο κ. Γελαγώτης, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι με «τερτίπια» επιχειρήθηκε να ανατεθεί το έργο σε άλλη εταιρεία αγνοώντας τους όρους του νομοθέτη. «Εάν τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου ενεργούσαν σύμφωνα με τον νόμο και ανέθεταν το έργο στην ΑΛΤΕΚ ΑΕ το 2021 το έργο θα είχε ολοκληρωθεί αρχές του 2023» αναφέρει χαρακτηριστικά και κάνει λόγο για «αυθαιρεσίες» της Επιτροπής Διαγωνισμού του έργου.
Η επιστολή- απάντηση του προέδρου της ΑΛΤΕΚ ΑΕ στο «Ε»
Σε επιστολή του που υπογράφει ο πρόεδρος της ΑΛΤΕΚ Μιχ, Γελαγώτης, απαντά στα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, αλλά και στις δηλώσεις του περιφερειάρχη Κ. Μουτζούρη για το εν λόγω έργο, δίνοντας τις δικές του διευκρινίσεις. Η επιστολή Γελαγώτη έχει ως εξής:
«Σε απάντηση σειράς δημοσιευμάτων μετά οποία φέρεται η ΑΛΤΕΚ ΑΕ να εγκατέλειψε το έργο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΒΑΤΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΜΕΓΑΛΟΧΩΡΙΟΥ ΑΓΙΑΣΟΥ» για την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και την αποκατάσταση της αλήθειας θεωρήσαμε υποχρέωση μας να σας επισημάνουμε τα εξής:
Η ΑΛΤΕΚ ΑΕ αναγκάστηκε να μην υπογράψει την Σύμβαση του έργου μετά την λήξη της ισχύος της προσφοράς της διότι στο διάστημα των δύο ετών που μεσολάβησε από την ημερομηνία διεξαγωγής του Διαγωνισμού (18.10.2021) διαφοροποιήθηκαν δραματικά τα οικονομικά δεδομένα της αγοράς και οι συνθήκες εκτέλεσης του έργου. Οι ανατιμήσεις και αυξήσεις τιμών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, η αύξηση της εργατικής δαπάνης κλπ. "εκτίναξαν" το κατασκευαστικό κόστος πανελλαδικά σε ποσοστό που υπερβαίνει το 30% με αποτέλεσμα οι προσφορές που υποβλήθηκαν πριν από δύο χρόνια να είναι πλέον ζημιογόνες και ανεπαρκείς για την έντεχνη και έγκαιρη υλοποίηση του έργου. Υπ' αυτές τις περιστάσεις η υπογραφή της Σύμβασης δύο χρόνια μετά την κατάθεση της προσφοράς θα έθετε σε κίνδυνο την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια της εταιρείας.
Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι καμία από τις ανταγωνίστριες εταιρείες, που είχαν προσφέρει πολύ χαμηλότερες εκπτώσεις από την δική μας έκπτωση (38,42%), δεν δέχθηκε να υπογράψει την Σύμβαση του συγκεκριμένου έργου.
Ποιοι είναι υπεύθυνοι για την δυσμενή εξέλιξη του έργου;
Αποκλειστικά υπεύθυνη για την καθυστέρηση των δύο ετών είναι η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου διότι ενώ όφειλε με βάση τα πραγματικά δεδομένα να εισηγηθεί στην Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας την επιβαλλόμενη εκ του νόμου ανάθεση του έργου στην ΑΛΤΕΚ ΑΕ το 2021 με διάφορες διάτρητες εισηγήσεις, κοινώς "τερτίπια", υπερβαίνοντας την άκρα διακριτική της ευχέρεια ως δημόσιο όργανο εισηγήθηκε μη νόμιμα την ανάθεση του έργου σε ανταγωνίστρια εταιρεία η οποία δεν έχει εξοπλισμό οδοποιίας και δεν έχει κατασκευάσει ούτε ένα σοβαρό έργο οδοποιίας στην Λέσβο.
Ότι το έργο έπρεπε να ανατεθεί στην ΑΛΤΕΚ ΑΕ το 2021 επιβεβαιώθηκε από δύο (όχι μία) δικαστικές αποφάσεις του Εφετείου Πειραιώς - κάτι μη σύνηθες στα δικαστικά χρονικά - που έκριναν μη νόμιμες και εσφαλμένες τις εισηγήσεις της Επιτροπής Διαγωνισμού που οδήγησαν τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου σε λανθασμένες αποφάσεις να αναθέσουν το έργο σε ανταγωνίστρια εταιρεία.
Εάν τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου ενεργούσαν σύμφωνα με τον νόμο και ανέθεταν το έργο στην ΑΛΤΕΚ ΑΕ το 2021 το έργο θα είχε ολοκληρωθεί αρχές του 2023.
Μετά την υπ' αριθμ. Α352/2022 Απόφαση του Εφετείου Πειραιά, που κοινοποιήθηκε στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου τον Ιούνιο του 2022, η Επιτροπή Διαγωνισμού αντί να εισηγηθεί στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου την εκ του νόμου απορρέουσα υποχρέωσή της να συμμορφωθεί με την Δικαστική Απόφαση, προκειμένου να εξοστρακίσει την ΑΛΤΕΚ ΑΕ από τα Δημόσια Έργα απαξιώνοντας την ιστορία και τα πεπραγμένα της στο νησί, έφτασε στο σημείο να αναλάβει η ίδια δίκην εργολάβου την αιτιολόγηση της προσφοράς του ανταγωνιστή διαφοροποιώντας ακόμα και τις τιμές του Συμβατικού Τιμολογίου της Μελέτης. Με αυτές τις μη νόμιμες πρακτικές οδήγησαν την Οικονομική Επιτροπή σε νέα λανθασμένη απόφαση που καταρρίφθηκε εκ νέου όπως ήταν φυσικό από το Εφετείο Πειραιά με την υπ' αριθμ. Α210/2023 νέα απόφασή του.
Εάν τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου συμμορφώνονταν ως είχαν υποχρέωση από τον νόμο με την υπ' αριθμ. A352/2022 Απόφαση του Εφετείου Πειραιά που κοινοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2022 και ανέθετε το έργο στην εταιρεία μας το έργο σήμερα θα είχε ολοκληρωθεί και θα είχε αποδοθεί στην χρήση των Πολιτών.
Το ερώτημα που τίθεται είναι: Ποιος ευθύνεται για την εξέλιξη αυτή που οδήγησε το έργο έστω και προσωρινά στις καλένδες;
Ευθύνεται η ΑΛΤΕΚ ΑΕ που δεν υπέκυψε στις αυθαιρεσίες της Επιτροπής Διαγωνισμού και άσκησε το δικαίωμα της δικαστικής προστασίας που προβλέπεται από το Άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος ή τα όργανα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου που έλαβαν μη νόμιμες αποφάσεις που κατάπεσαν στα δικαστήρια;
Η ΑΛΤΕΚ ΑΕ στα 35 τουλάχιστον χρόνια παρουσίας της στην ΛΕΣΒΟ έχει κατασκευάσει ποιοτικά και άρτια τα πλέον εμβληματικά έργα που έχουν συμβάλλει στην ανάπτυξη του νησιού. Ενδεικτικά αναφέρουμε : ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΙΓΡΙΟΥ, ΓΗΠΕΔΟ ΤΑΡΛΑ, ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ, ΧΥΤΑ ΛΕΣΒΟΥ, και όλα τα σοβαρά οδικά έργα όπως 36η ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΜΟΡΙΑΣ - ΛΑΡΣΟΥ- ΚΑΛΛΟΝΗΣ, ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΠΑΝΑΓΙΟΥΔΑΣ - ΠΑΜΦΙΛΩΝ, 73η ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ, ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΓΡΑΣ, ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ, ΚΕΡΑΜΕΙΑ - ΑΓΙΑΣΟΣ, ΛΑΜΠΟΥ ΜΥΛΟΙ - ΠΗΓΗ, αντιπλημμυρικά έργα ΠΟΔΑΡΑ, ΤΑΒΑΡΙΟΥ, ΧΡΟΥΣΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ κλπ.
Σε εξέλιξη είναι το σύνθετο έργο του «ΚΟΜΒΟΥ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ Κ2» το οποίο θα είχε ολοκληρωθεί σε χρόνο ρεκόρ εάν το Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων δεν δημοπρατούσε το έργο με λανθασμένη Μελέτη και είχε την τεχνική επάρκεια να ανταποκριθεί στην επίλυση των προβλημάτων που ανέκυψαν και τα οποία επιλύονται χάρη στην τεχνογνωσία της εταιρείας.
Λόγω αυτής της ιστορίας της η ΑΛΤΕΚ ΑΕ επισημαίνει ότι εάν ήταν εφικτή η άρτια, έντεχνη και έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου στο πλαίσιο της οικονομικής προσφοράς του 2021 θα υπέγραφε την Σύμβαση και θα ολοκλήρωνε το έργο ακόμα και σε βάρος της περιουσίας της όταν η ζημιά ήταν μέσα σε λογικά πλαίσια.
Η ΑΛΤΕΚ ΑΕ ποτέ δεν εγκατέλειψε έργο για το οποίο είχε υπογράψει Σύμβαση ανεξαρτήτως οικονομικού αποτελέσματος. Όλες οι συμβάσεις έργων που υπέγραψε ήταν κατόπιν ανοικτού Δημόσιου Διαγωνισμού και σε καμία από αυτές δεν υπέγραψε συμπληρωματική σύμβαση αύξησης του οικονομικού της αντικειμένου. Στα 35 έτη παρουσίας της στο νησί δεν έχει υπογράψει καμία απ' ευθείας ανάθεση ούτε έχει συμμετάσχει σε εναρμονισμένες πρακτικές τύπου ΚΑΡΤΕΛ χειραγώγησης και αλλοίωσης των αποτελεσμάτων Δημοσίων Διαγωνισμών. Παρά ταύτα εξακολουθεί να επιβιώνει. “Ο καθείς και τα όπλα του" όπως λέει ο Ελύτης».