Η ΑΛΤΕΚ ΑΕ αναλαμβάνει το έργο

Κατακύρωση σύμβασης για το Μεγαλοχώρι – Αγιάσος

21/06/2024 - 08:57 Ενημερώθηκε 22/06/2024 - 15:39

Την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024 εγκρίθηκε ομόφωνα από την Περιφερειακή Επιτροπή Βορείου Αιγαίου η κατακύρωση της σύμβασης του έργου «Αποκατάσταση βατότητας της Οδού Μεγαλοχωρίου - Αγιάσου» προϋπολογισμού 5 εκ ευρώ. Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΑΛΤΕΚ ΑΕ.  

Για το συγκεκριμένο έργο, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί πολύπαθο, έγινε εκ νέου δημοπράτηση, μετά την ατυχή έκβαση του προηγούμενου διαγωνισμού που τελικά δεν τελεσφόρησε.  

Το έργο  

Το ανωτέρω έργο αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα της 5ης Επαρχιακής Οδού Αγιάσου- Μεγαλοχωρίου, με αφετηρία από το Μεγαλοχώρι και έως τη σύνδεση προς τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις, στην Αγιάσο. 

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του έργου θα εκτελεσθούν εργασίες για την οριζοντιογραφική και μηκοτομική βελτίωση υφισταμένου οδικού τμήματος κατασκευή τεχνικών, εργασίες ασφαλτόστρωσης και σήμανσης ασφάλισης. Επιπλέον αυτών θα ασφαλτοστρωθεί και τμήμα της οδού από θέση Ραντάρ προς Αγιάσο. Τέλος θα κατασκευαστούν προσβάσεις για τη σύνδεση των παρόδιων ακινήτων με την Επαρχιακή οδό. 

Ακόμη θα εκτελεστούν οι εργασίες: 

  • Ασφαλτόστρωση τμήματος της οδού από θέση Ραντάρ προς Αγιάσο με απόξεση του υφιστάμενου ασφαλτικού και κατασκευή νέου 
  • Κατασκευή κρασπεδόρειθρου εσωτερικά της οδού και οποιουδήποτε τεχνικού έργου χρίζει το παραπάνω οδικό δίκτυο  
  • Επένδυση πρανών με ελεύθερο πλέγμα όπου κρίνεται απαραίτητο σε θέσεις που θα υποδειχθούν από την υπηρεσία 
  • Τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε θέσεις που θα υποδειχθούν από την υπηρεσία  
  • Κατασκευή ράμπας εισόδου στις παρόδιες ιδιοκτηρίες από οπλισμένο σκυρόδεμα κατασκευή περίφραξης και πόρτας εισόδου.  

Σύμφωνα με την διακήρυξη η διάρκεια εκτέλεσης του έργου είναι 420 ημέρες.  

Η καθυστέρηση  

Το συγκεκριμένο έργο μετρά τουλάχιστον μία δεκαετία ταλαιπωρίας με αναφορές σε αυτό να εντοπίζονται από το 2014. Το έργο θα δημοπρατηθεί το 2021 με προϋπολογισμό 5.000.000 € και με εθνικούς πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ωστόσο τότε ο δεύτερος μειοδότης ακολούθησε την νομική οδό με προσφυγή, γιατί όπως είχε εξηγήσει στο «Ε» τον Νοέμβριο του 2023 ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΛΤΕΚ ΑΕ Μιχάλης Γελαγώτης, «η Δ/νση Τεχνικών Έργων με διάφορες διάτρητες εισηγήσεις, κοινώς "τερτίπια", υπερβαίνοντας την άκρα διακριτική της ευχέρεια ως δημόσιο όργανο εισηγήθηκε μη νόμιμα την ανάθεση του έργου σε ανταγωνίστρια εταιρεία η οποία δεν έχει εξοπλισμό οδοποιίας και δεν έχει κατασκευάσει ούτε ένα σοβαρό έργο οδοποιίας στην Λέσβο». Τελικά η ΑΛΤΕΚ ΑΕ θα δικαιωθεί από τα δικαστήρια.  

Προεκλογικά και συγκεκριμένα στις 25/09/2023 ο Περιφερειάρχης συνοδευόμενος από τον Εκτελεστικό Γραμματέα της Περιφέρειας Αρ. Ελευθερίου και στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρεια, βρέθηκε σε σημείο του έργου και με δελτίο Τύπου ανακοίνωνε την έναρξη εργασιών, χωρίς ωστόσο να έχει υπογραφεί η νέα σύμβαση με την ΑΛΤΕΚ ΑΕ. Αυτό γιατί από την 18.10.2021 που είχε υποβληθεί η προσφορά έως το 2023 που είχε τελεσιδικίσει η υπόθεση τα οικονομικά δεδομένα είχαν διαφοροποιηθεί και το κατασκευαστικό κόστος είχε αυξηθεί.  

Μάλιστα τότε ο Περιφερειάρχης είχε δηλώσει μετά από σχετικό ερώτημα του «Ε»: «Το πρώτο έργο που θέλαμε να ξεκινήσουμε το 2019 όταν ήρθαμε για πρώτη φορά στην Περιφερειακή Αρχή ήταν ο δρόμος Αγιάσου - Μεγαλοχωρίου. Δυστυχώς βρήκαμε ένα φάκελο τελείως άδειο παρά τις διαβεβαιώσεις που υπήρχαν. (..) Πριν δύο χρόνια δημοπρατήσαμε. Ήρθανε 4 εταιρείες και υπέβαλαν προσφορά. Η επιτροπή ανέθεσε στην πρώτη εταιρεία στη μειοδοσία με την μεγαλύτερη έκπτωση. Ο δεύτερος μειοδότης θεώρησε σκόπιμο, να κάνει προσφυγές στα δικαστήρια ακολουθώντας την νομική οδό, τρεις φορές. Αυτό είχε σαν συνέπεια να καθυστερήσει το έργο και τελικά δικαιώθηκε ο δεύτερος μειοδότης, γιατί τα δικαστήρια θεώρησαν ότι έπρεπε να το πάρει ο δεύτερος - όχι ο πρώτος» είπε και πρόσθεσε ακολούθως: «Και χαρά χαρούμενοι πήγαμε στο σημείο άρχισαν να χαράσουν τον δρόμο, εγκαταστάθηκε ο ανάδοχος με την χάραξη του δρόμου και την δεύτερη εβδομάδα ο δεύτερος μειοδότης που είχε κάνει όλες εκείνες τις νομικές προσφυγές μας γνωστοποίησε ότι λόγω της παρόδου παρελεύσεως δύο ετών οι τιμές δεν τον συνέφεραν πλέον και όπως είχε νομικό δικαίωμα δεν παρέτεινε την προσφορά του. Τότε απευθυνθήκαμε στον τρίτο - λέει ο νόμος να πάμε στον επόμενο μειοδότη- ο οποίος όμως δεν θέλησε να το αναλάβει και αυτός. Ο τέταρτος ήδη είχε αποσύρει την προσφορά του από παλιά. Άρα λοιπόν είμαστε σε μία φάση που έχουμε 4 προσφέροντες για την κατασκευή του δρόμου να έχουν αποσυρθεί». 

Στον αντίλογο τότε ο πρόεδρος της ΑΛΤΕΚ, Μιχάλης Γελαγώτης, σε απάντησή του στο «Ε», που αναφέρεται στο τι μεσολάβησε και τι συνέβη τα δυο αυτά χρόνια, τόνισε ότι αποκλειστική ευθύνη για την καθυστέρηση 2 χρόνων του έργου φέρουν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι: «Εάν τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου ενεργούσαν σύμφωνα με τον νόμο και ανέθεταν το έργο στην ΑΛΤΕΚ ΑΕ το 2021 το έργο θα είχε ολοκληρωθεί αρχές του 2023» αναφέρει χαρακτηριστικά και κάνει λόγο για «αυθαιρεσίες» της Επιτροπής Διαγωνισμού του έργου. 

Σύμφωνα με τα έγγραφα που είναι αναρτημένα στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ στις 17/11/2023 συγκροτήθηκε ξανά επιτροπή για την διενέργεια ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού του προαναφερόμενου έργου. Στις 20 Μαρτίου 2024 με ανακοίνωση της ΠΑ γίνεται ξανά διαγωνισμός και υποβάλλουν προσφορές 6 ενδιαφερόμενοι. Η Επιτροπή εισηγείται την ανάθεση σύμβασης του έργου με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει τιμής στον προσωρινό μειοδότη που είναι η ΑΛΤΕΚ ΑΕ. Στις 20/06/2024 η Περιφερειακή Επιτροπή κατακυρώνει τη σύμβαση του έργου στην ΑΛΤΕΚ ΑΕ. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι τούτη τη φορά δεν θα υπάρξουν άλλες «περιπέτειες» και η έναρξη του πολύπαθου όδικού έργου επιτέλους θα ξεκινήσει και θα υλοποιηθεί , με την προϋπόθεση πάντα να υπάρχει και η ομαλή ροή χρηματοδότησης, προκειμένου να να μην υπάρχουν διακοπές εργασιών και καθυστερήσεις.  

 

 

 

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey