Ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών αποτελεί παρελθόν. Τα υψηλά λειτουργικά κόστη και οι συσσωρευμένες ζημίες οδηγούν τις διοικήσεις των εταιρειών σε αλλαγή τακτικής.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών αποτελεί παρελθόν. Τα υψηλά λειτουργικά κόστη και οι συσσωρευμένες ζημίες οδηγούν τις διοικήσεις των εταιρειών σε αλλαγή τακτικής. Τις προηγούμενες ημέρες ανακοινώθηκε η ματαίωση της καθόδου των «Μινωικών Γραμμών» στα Χανιά, όμως το σημαντικότερο είναι πως μόλις πριν από δύο ημέρες ανακοινώθηκε ότι η ΑΝΕΚ και η Attica προχωρούν σε συμφωνία. Η συμφωνία αυτή προβλέπει τη σύσταση κοινοπραξίας για τις γραμμές Πειραιάς - Ηράκλειο και Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκόνα.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας:
- Μειώνονται δρομολόγια πλοίων σε γραμμές όπου υπήρχε υπερπροσφορά χωρητικότητας. Μέσα από διαπραγματεύσεις, η μία εταιρεία φεύγει ή μειώνει τα πλοία της σε γραμμή του εξωτερικού και η άλλη σε διαφορετική γραμμή του εσωτερικού.
- Επίσης, αποδρομολογούνται πλοία από γραμμές όπου επίσης υπήρχε συμφόρηση.
- Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θα επικεντρωθούν σε δυο - τρεις βασικές γραμμές.
- Θα γίνει οικονομία κλίμακας, ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος διαχείρισης των πλοίων.
Αν το πνεύμα αυτό επεκταθεί και στις άλλες εταιρείες, θα δούμε σημαντικές αλλαγές, οι οποίες στα νησιά του βορείου Αιγαίου θα μπορούσαν να είναι: Ρύθμιση της ετήσιας ακινησίας των πλοίων έτσι ώστε να μη συμπίπτουν και να έχουν υψηλότερες πληρότητες τα πλοία το χειμώνα. Ρύθμιση της ώρας απόπλου των πλοίων, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα τα συμφέροντα όλων των εταιρειών και να μην υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους. Μείωση των δρομολογίων που πραγματοποιούν τα πλοία τους χειμερινούς μήνες ώστε να μην υπάρχουν δύο πλοία στην ίδια γραμμή την ίδια ημέρα. Για παράδειγμα, στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη θα μπορούσαμε να δούμε, αν υπήρχε συμφωνία μεταξύ ΝΕΛ και Hellenic Seaways, κατάργηση δρομολογίων στις ημέρες που υπάρχει πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση ή αμοιβαία αποδρομολόγηση πλοίων ώστε να μειωθούν τα έξοδα και να αξιοποιηθεί καλύτερα ο στόλος.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι είναι ορατός ο κίνδυνος υποβάθμισης των υπηρεσιών που προσφέρονται στους νησιώτες.