Ναυμαχία στο βόρειο Αιγαίο

01/07/2012 - 05:56
Θα αποτελέσουν οι ακτοπλοϊκές γραμμές του βορείου Αιγαίου το νέο σκέλος όπου θα επεκταθεί η ναυμαχία μεταξύ των ακτοπλοϊκών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο;
Θα αποτελέσουν οι ακτοπλοϊκές γραμμές του βορείου Αιγαίου το νέο σκέλος όπου θα επεκταθεί η ναυμαχία μεταξύ των ακτοπλοϊκών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο; Κι αν ναι, πότε θα γίνει αυτό; Τα ερωτήματα αυτά απασχολούν όλους όσοι ζουν στα νησιά μας. Διότι αν μη τι άλλο ελπίζουν ότι μια τέτοια εξέλιξη θα φέρει στα νησιά μας γρηγορότερα και καλύτερα πλοία.

Σίγουρα ενδιαφέρον υπάρχει από πολλές πλευρές για τις γραμμές του βορείου Αιγαίου και κυρίως για τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, η οποία θεωρείται γραμμή-«φιλέτο», καθώς έχει μεγάλη επιβατική κίνηση, αλλά και πολύ μεγάλη κίνηση στη μεταφορά οχημάτων και φορτηγών.
Οι φήμες για τη δρομολόγηση νέου πλοίου στις γραμμές μας πυροδοτήθηκαν το βράδυ της Τετάρτης. Συγκεκριμένα ο κ. Μιχάλης Κουρτζής στην παρουσίαση του βιβλίου «Ατμοπλοΐα Αιγαίου Π. Μ. Κουρτζή και Σία» ανέφερε ότι ο όμιλος MIG ενδιαφέρεται να δρομολογήσει πλοίο στο βόρειο Αιγαίο, που κατά προτεραιότητα θα συνδέσει τα νησιά του νομού μας με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Το πλοίο θα αναπτύσσει ταχύτητα 32 μιλίων την ώρα και το όνομά του θα είναι «Λέσβος». Η δρομολόγηση του πλοίου κατά τον κ. Κουρτζή, θα γίνει τον επόμενο χρόνο.
Προσπαθήσαμε να επιβεβαιώσουμε την είδηση αυτή, χωρίς όμως να τα καταφέρουμε. Ωστόσο, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δε συνηθίζουν να ανακοινώνουν με τόση ευκολία τα επιχειρηματικά τους σχέδια.

Ποιοι είναι…

Ο όμιλος MIG ελέγχει δύο μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες-ομίλους που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο και την Αδριατική, την Blue Star και τη Super Fast. Και οι δύο ανήκουν στον Όμιλο Attica, τον οποίο η MIG απέκτησε από τον εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλο, δύο σχήματα που σύντομα αναμένεται να συγχωνευθούν.
Σε πρόσφατες δηλώσεις του, μάλιστα, στον οικονομικό Τύπο της Αθήνας, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Attica, Πέτρας Βέττας, είχε δηλώσει: «Στο Αιγαίο χρειαζόμαστε δύο καινούργια πλοία. Συζητάμε με ναυπηγεία. Όμως λόγω της κατάστασης που επικρατεί, περιμένουμε. Το θέμα είναι το μήκος του πλοίου. Δε θέλουμε μεγάλα πλοία όπως αυτά που κατασκευάζουν σήμερα τα ναυπηγεία, γιατί δε χωράνε στα λιμάνια των νησιών.» Επίσης ανέφερε ότι ο Όμιλος ενδιαφέρεται να δρομολογήσει πλοία προς Χανιά και Ρέθυμνο.
Το ενδιαφέρον του Ομίλου να κατασκευάσει πλοία για τα λιμάνια του Αιγαίου δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεται μόνο για τις γραμμές της Κρήτης. Θέλει να μπει και σε άλλες γραμμές. Αυτό κάνει αναγκαίο την κατασκευή πλοίων που θα έχουν το μήκος του «Θεόφιλος» ή μικρότερο, καθώς τα λιμάνια της Χίου και της Λήμνου δεν μπορούν να φιλοξενήσουν μεγάλα πλοία.
Τα δύο πλοία που χτίζει αυτή την περίοδο ο Όμιλος έχουν μήκος 145,5 μέτρα, μπορούν να αναπτύξουν υπηρεσιακή ταχύτητα 26 κόμβων και η μεταφορική ικανότητά τους ανέρχεται σε 2.400 επιβάτες και 450 Ι.Χ., ή 50 φορτηγά και 150 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Η κατασκευή τους γίνεται στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering, πρόκειται δε για μια επένδυση ύψους 137 εκατ. ευρώ.
Να θυμίσουμε ότι μερικούς μήνες νωρίτερα, οι νομάρχες Λέσβου και Χίου είχαν επαφές με ηγετικά στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, ανάμεσα στα οποία ήταν και της Blue Star. Από τις επαφές αυτές έγινε γνωστό ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται για τις γραμμές του βορείου Αιγαίου. Όμως τότε έβλεπε ως πιθανή τη δρομολόγηση πλοίου στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Κινητικότητα από την ΑΝΕΚ
Χθες το μεσημέρι ο ναυτιλιακός πράκτορας Αντώνης Πίκουλος μας είπε ότι εδώ και λίγο καιρό φημολογείται πως η ΑΝΕΚ θα προχωρήσει σε αναβάθμιση της παρουσίας της στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Μας είπε ακόμη ότι επίσημα δε γίνεται καμμία ανακοίνωση και οι όποιες πληροφορίες διαρρέουν, προέρχονται από ναυτιλιακούς κύκλους του Πειραιά.
Υπό φυσιολογικές συνθήκες η αντικατάσταση του «Λισσός» με άλλο, πιο σύγχρονο πλοίο θα γίνει την προσεχή άνοιξη, μια και έτσι κι αλλιώς κατά τη χειμερινή περίοδο η κίνηση είναι μειωμένη.
Θυμίζουμε ότι η εταιρεία κατά το διάστημα της ετήσιας ακινησίας του «Λισσός» είχε φέρει στο βόρειο Αιγαίο το πλοίο «Κρήτη ΙΙ», που οριακά χωράει στο λιμάνι της Χίου.
Από όλα τα παραπάνω το συμπέρασμα είναι ένα. Δεν είναι μακριά ο χρόνος που στα νησιά του βορείου Αιγαίου θα δούμε καλύτερα πλοία. Αν μάλιστα αναβαθμιστούν και οι υποδομές, δηλαδή αν δούμε καλύτερα και μεγαλύτερα λιμάνια, υπάρχουν οι προϋποθέσεις για ουσιαστική ανατροπή της σημερινή μίζερης πραγματικότητας.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey