Το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, απαντώντας σε δημοσιεύματα που αφορούν στις αυξήσεις στα μισθώματα των άγονων γραμμών, τονίζει ότι πρόκειται για συμβατική υποχρέωση. Δηλαδή οι αυξήσεις που δόθηκαν, προβλέπονταν από τις συμβάσεις που είχαν υπογράψει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με το Ελληνικό Δημόσιο.
Το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, απαντώντας σε δημοσιεύματα που αφορούν στις αυξήσεις στα μισθώματα των άγονων γραμμών, τονίζει ότι πρόκειται για συμβατική υποχρέωση. Δηλαδή οι αυξήσεις που δόθηκαν, προβλέπονταν από τις συμβάσεις που είχαν υπογράψει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με το Ελληνικό Δημόσιο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου, κυμαίνονται μεταξύ 2,5% και 6,3% κι οφείλονται στη ρήτρα καυσίμου και τον ετήσιο πληθωρισμό.
Επισημαίνεται ότι το ανώτατο ποσοστό 6,3% αντιστοιχεί σε μισθώματα δρομολογιακών γραμμών, οι οποίες εξυπηρετούνται από ταχύπλοα σκάφη και καταμαράν, κυρίως σε γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που διαθέτουν τέτοιες συμβάσεις, όπως η ΝΕΛ, αναφέρουν ότι η μεγάλη αύξηση στις τιμές των καυσίμων έχει καταστήσει ασύμφορη την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Προ ημερών ο γενικός εντεταλμένος τής ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης, μας έλεγε πως τα μισθώματα που λαμβάνει η ΝΕΛ για τις άγονες γραμμές δεν καλύπτουν ούτε το κόστος των καυσίμων.