Μεγαλεπήβολα σχέδια από τη ΝΕΛ

01/07/2012 - 05:56
Νέα οικολογικά πλοία, επενδύσεις στη Λέσβο, επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δημιουργία ξενοδοχείου πέντε αστέρων στη Λέσβο 500 κλινών και ταχύπλοο πλοίο που θα συνδέει τη Μυτιλήνη με τη Σμύρνη, ανακοίνωσε ο γενικός εντεταλμένος τής ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης.
Νέα οικολογικά πλοία, επενδύσεις στη Λέσβο και τα άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου, επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δημιουργία ξενοδοχείου πέντε αστέρων στη Λέσβο 500 κλινών και ταχύπλοο πλοίο που θα συνδέει τη Μυτιλήνη με τη Σμύρνη, ανακοίνωσε την Κυριακή το μεσημέρι ο γενικός εντεταλμένος τής ΝΕΛ Ιωάννης Αβραντίνης, κόβοντας τη βασιλόπιτα της Εταιρείας στο πλοίο «Μυτιλήνη». Επίσης ανακοίνωσε ότι θα γίνει νέα αύξηση κεφαλαίου, στην οποία θα κληθούν να πάρουν μέρος και κάτοικοι της Λέσβου.

Όπως όλα δείχνουν, η σημερινή ΝΕΛ είναι απλά το «όχημα» για το πολυκλαδικό επιχειρηματικό σχήμα που επιδιώκεται να δημιουργηθεί στο Βόρειο Αιγαίο, με στόχο να αξιοποιηθούν οι επενδυτικές ευκαιρίες της Λέσβου και των άλλων νησιών. Το πότε και το πώς θα προχωρήσουν αυτοί οι σχεδιασμοί δεν ανακοινώθηκε από τον κ. Αβραντίνη, αλλά απ’ την άλλη δε συνηθίζεται να γίνεται ανάλυση τέτοιων σχεδιασμών κατά τη διάρκεια εθιμοτυπικών εκδηλώσεων όπως είναι μία κοπή βασιλόπιτας.

Με «Κεντέρη» στη Σμύρνη
Σε ό,τι αφορά στη σύνδεση της Λέσβου με τα τουρκικά παράλια, η ΝΕΛ ετοιμάζει το πλοίο «Κωνσταντίνος Γ.». Το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Μυτιλήνης - Δικελί και στόχος του είναι να μεταφέρει φορτηγά από την Τουρκία στη Μυτιλήνη. Από τη Μυτιλήνη, με τα πλοία τής ΝΕΛ θα μεταφέρονται στον Πειραιά. Στη συνέχεια δε, οδικώς θα φθάνουν στην Κόρινθο κι από εκεί με πλοίο θα βγαίνουν στο λιμάνι της Αγκόνα στην Ιταλία. Δηλαδή η ΝΕΛ επιδιώκει να δημιουργήσει μια γραμμή που θα συνδέει τις τουρκικές ακτές του Αιγαίου με την Ιταλία. Δευτερευόντως το «Κωνσταντίνος Γ.» θα αξιοποιείται στη μεταφορά επιβατών από και προς τη Λέσβο.
Το καλοκαίρι, όμως, η ΝΕΛ σχεδιάζει να δρομολογήσει και ένα ταχύπλοο πλοίο, για να συνδέσει τη Μυτιλήνη με τη Σμύρνη. Όπως είναι γνωστό, η Ναυτιλιακή διαθέτει δύο ταχύπλοα πλοία που δεν αξιοποιούνται, το «Αίολος Κεντέρης ΙΙ» και το «Αίολος Κεντέρης». Η εκτίμηση της εταιρείας είναι πως στη Λέσβο έρχονται Τούρκοι τουρίστες υψηλής εισοδηματικής στάθμης που θα επιθυμούσαν να μεταφέρονται απ’ ευθείας από τη Σμύρνη και με γρήγορα πλοία, ακόμη και αν χρειάζεται να πληρώσουν ακριβότερο εισιτήριο.

Eco-ships από τη ΝΕΛ
Ο νέος σχεδιασμός που παρουσίασε ο γενικός εντεταλμένος τής ΝΕΛ στηρίζεται στην εκτίμηση πως η Εταιρεία δεν μπορεί να είναι βιώσιμη αν δεν αναπτύξει και άλλες, παράλληλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Έτσι, έξι νέα πλοία της κατηγορίας eco-ships θέλει να κατασκευάσει η ΝΕΛ μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Η χρηματοδότηση για το χτίσιμο των πλοίων θα αντληθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το κόστος κάθε πλοίου ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ. Το μεγάλο πλεονέκτημα των πλοίων αυτού του τύπου είναι η μεγάλη μείωση των καυσίμων που καταναλώνουν, με αποτέλεσμα να μειώνεται το λειτουργικό τους κόστος. Το πρώτο πλοίο από αυτά θα είναι έτοιμο σε 30 μήνες.
Τα οικολογικά πλοία αξιοποιούν την αιολική και την ηλιακή ενέργεια και έτσι μειώνεται η ποσότητα πετρελαίου που απαιτείται για την κίνησή τους. Παράλληλα, με διάφορες τεχνολογικές προσαρμογές, αξιοποιείται αποτελεσματικότερα το πετρέλαιο, με αποτέλεσμα την ακόμη μεγαλύτερη μείωση του χρησιμοποιούμενου καυσίμου.
Τα πλοία αυτά θα χρησιμοποιούνται τόσο στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη όσο και στις άγονες γραμμές.

Άλλες επενδύσεις
Πέρα όμως από τον κλάδο της ακτοπλοΐας, η ΝΕΛ θα επιδιώξει να πραγματοποιήσει σειρά κι άλλων επενδύσεων. Έτσι, στο σχεδιασμό της εντάσσεται η δημιουργία ενός μεγάλου ξενοδοχείου πέντε αστέρων που θα αυξήσει την τουριστική κίνηση της Λέσβου, αλλά και το μεταφορικό έργο τής ΝΕΛ. Ο κ. Αβραντίνης πιστεύει πως η συνεργασία με τους τοπικούς φορείς θα φέρει αμοιβαία επωφελείς συμφωνίες στον τομέα του εμπορίου, αλλά και σε άλλους τομείς της τοπικής οικονομίας της Λέσβου.
Μεγάλο ενδιαφέρον για τη ΝΕΛ έχει ο τομέας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Άμεσες κινήσεις
Στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλει η Εταιρεία να αυξήσει τον τζίρο της, αλλά και παράλληλα να στηρίξει τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις των νησιών μας, ετοιμάζει δύο κινήσεις. Η πρώτη είναι η κάρτα ΝΕΛ Credit και η δεύτερη, ένα πακέτο ασφαλιστικής και οδικής ασφάλειας για τις μεταφορικές εταιρείες και τα φορτηγά.
Η κάρτα ΝΕΛ Credit θα δώσει τη δυνατότητα στους κατόχους της να ταξιδέψουν με τα πλοία τής ΝΕΛ και να εξοφλήσουν το αντίτιμο του εισιτηρίου έως και μετά από 12 μήνες.
Η προσφορά προς τις μεταφορικές εταιρείες τούς δίνει τη δυνατότητα να μειώσουν το κόστος για ασφαλιστική και οδική κάλυψη των φορτηγών οχημάτων. Η μείωση του κόστους αυτού αναμένεται να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους για τις μεταφορικές εταιρείες, σε μια εποχή που τα οικονομικά τους είναι σε πολύ άσχημη κατάσταση.

Ανακούφιση στη ΝΕΛ

Ο κ. Αβραντίνης, εμφανώς ανακουφισμένος, κατά τη διάρκεια της κοπής της πίτας έκανε μια σύντομη αποτίμηση της κατάστασης της Εταιρείας. Σήμερα η ΝΕΛ έχει ένα στόλο 22 πλοίων, η πλειοψηφία των οποίων είναι ναυλωμένα. Η Εταιρεία έχει αναπτύξει δραστηριότητες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Βασικό πλεονέκτημα της ΝΕΛ είναι η πολύ θετική ανταπόκριση που έχει από τους κατοίκους της Λέσβου σε κάθε κίνησή της. Είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι το περασμένο καλοκαίρι η ΝΕΛ έλεγχε μόλις το 30% της κίνησης στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Μετά τη δρομολόγηση του «European Express» και την αποδρομολόγηση του «Λισσός», η ΝΕΛ ελέγχει το 65% της γραμμής. Στόχος της είναι να ενισχύσει την παρουσία της στη γραμμή ακόμη περισσότερο, με πλοίο που θα αντικαταστήσει το «Μυτιλήνη» και με επιδίωξη αυτό να είναι ταχύτερο, έτσι ώστε να μπορέσει να χτυπήσει ευθέως το «Νήσος Χίος».
Παράλληλα, βέβαια, η ΝΕΛ θα επιδιώξει να βάλει στη γραμμή και οχηματαγωγό πλοίο, ώστε να θέσει εκτός μάχης και τα οχηματαγωγά τής ΑΝΕΚ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey