Φυγή των εφοπλιστών από την ελληνική σημαία - Αυξάνονται τα επιτόκια χορηγήσεων - Παγώνουν και οι συντάξεις πάνω από 2.000 ευρώ - Καθυστερούν οι πληρωμές για τις άγονες - Στο 2,4% ο πληθωρισμός
Φυγή των εφοπλιστών από την ελληνική σημαία
Μπορεί το 8% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, που αντιστοιχεί σε 3.996 πλοία, να ελέγχεται από Έλληνες εφοπλιστές, ωστόσο μόλις στο ¼ των πλοίων αυτών κυματίζει η ελληνική σημαία. Το ελληνικό νηολόγιο, όπως αποδεικνύεται, από τα πρόσφατα στοιχεία της τελευταίας έκθεσης της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) που βασίζονται στο βρετανικό νηογνώμονα Lloyd’s Register, έπεσε «θύμα» της κρίσης που έπληξε τη ναυτιλία.
Αυξάνονται τα επιτόκια χορηγήσεων
Ενδεχομένως και μέσα στην εβδομάδα αναμένονται οι αυξήσεις επιτοκίων στις χορηγήσεις, με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση να υφίστανται τα νέα στεγαστικά δάνεια, όπου το περιθώριο τιμολόγησής τους πάνω από το επιτόκιο euribor μπορεί να φτάσει και τη μία ποσοστιαία μονάδα.
Όπως αναφέρουν στελέχη τραπεζών, αυτήν τη στιγμή τα στεγαστικά δάνεια κυμαινόμενου επιτοκίου που έχουν χορηγήσει οι τράπεζες τιμολογούνται στη βάση του euribor τριμήνου (0,65% - 0,70%) συν περιθώριο 2,00 - 2,5 μονάδων. Το περιθώριο αυτό θα αυξηθεί άμεσα τουλάχιστον στις τρεις μονάδες. Ως συνέπεια, το τελικό κυμαινόμενο επιτόκιο για τα νέα στεγαστικά δάνεια θα διαμορφωθεί από το σημερινό 3,20% στο 3,70%.
Παγώνουν και οι συντάξεις πάνω από 2.000 ευρώ
Πάγωμα μισθών στο Δημόσιο, μείωση των επιδομάτων κατά 10%, αλλά και πάγωμα των συντάξεων άνω των 2.000 ευρώ είναι τα βασικά σημεία της εισοδηματικής πολιτικής για το τρέχον έτος. Η εισοδηματική πολιτική προβλέπει ακόμη πάγωμα μισθών και μείωση κατά 10% των αμοιβών του πρωθυπουργού, των υπουργών και των γραμματέων των υπουργείων.
Καθυστερούν οι πληρωμές για τις άγονες
Τεράστια προβλήματα δημιουργούνται από την καθυστέρηση της εξόφλησης των ακτοπλοϊκών εταιρειών, που τα πλοία τους εκτελούν επιδοτούμενες άγονες γραμμές. Όπως καταγγέλλουν εκπρόσωποι των εταιρειών, έχουν να πληρωθούν από τον περασμένο Αύγουστο. Επισημαίνεται, επίσης, ότι το θεσμικό όργανο που συντονίζει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, δεν υπάρχει, δεδομένου ότι η θητεία του έχει λήξει από τον περασμένο Οκτώβριο. Επίσης σύγχυση επικρατεί για το ποιος τελικά έχει τις αρμοδιότητες της ακτοπλοΐας. Έτσι, οι εταιρείες αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και δημιουργούνται τεράστια οικονομικά προβλήματα στη λειτουργία των πλοίων.
Στο 2,4% ο πληθωρισμός
Αύξηση 2,4% σημείωσε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Ιανουάριο του 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2009, έναντι αύξησης 2,6% το Δεκέμβριο πέρυσι και αύξηση 1,8% κατά τη σύγκριση του Ιανουαρίου 2009 προς τον Ιανουάριο 2008. Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, τον Ιανουάριο του 2010 σε σύγκριση με το Δεκέμβριο πέρυσι ο Γ.Δ.Τ.Κ. παρουσίασε μείωση 0,7% έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.