Μετά από μια πολυετή περίοδο νηνεμίας, φαίνεται ότι φουντώνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο βόρειο Αιγαίο. Φήμες θέλουν να φεύγει από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη το «Νήσος Χίος» και να έρχεται ένα από τα πλοία «Κρήτη Ι» και «Κρήτη ΙΙ».
Μετά από μια πολυετή περίοδο νηνεμίας, φαίνεται ότι φουντώνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο βόρειο Αιγαίο.
Φήμες θέλουν να φεύγει από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη το «Νήσος Χίος» και να έρχεται ένα από τα πλοία «Κρήτη Ι» και «Κρήτη ΙΙ». Η φήμη αυτή δεν επιβεβαιώνεται από τους ναυτιλιακούς πράκτορες της Μυτιλήνης, όμως ο κεντρικός πράκτορας της ΑΝΕΚ στη Μυτιλήνη θεωρεί σίγουρο ότι θα γίνουν κάποιες κινήσεις από την πλευρά του ομίλου σε απάντηση των κινήσεων της ΝΕΛ.
Σύμφωνα με τις φήμες, το «Νήσος Χίος» πρόκειται να αποχωρήσει από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη στις 17 Ιουλίου και να δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά. Όμως μέχρι χθες τα πλάνα του πλοίου ήταν ανοιχτά και για την 1η Αυγούστου. Δηλαδή, όποιος ήθελε να κάνει κράτηση θέσης ως την ημερομηνία αυτή, μπορούσε να το κάνει σε κάποιο από τα πρακτορεία με τα οποία συνεργάζεται η Hellenic Seaways. Να σημειωθεί ότι το πλοίο πρόσφατα άλλαξε τις ώρες αναχώρησης και άφιξής του, το κυριότερο όμως είναι ότι αξιοποιεί και πάλι όλη την ταχύτητά του πραγματοποιώντας το δρομολόγιο Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη σε 8,5 ώρες.
O ανταγωνισμός
Η ΑΝΕΚ και η Hellenic Seaways είναι δύο από τις βασικές εταιρείες του ομίλου Sea Star, ο οποίος διαθέτει μεγάλο αριθμό πλοίων και δραστηριοποιείται σε όλο το Αιγαίο. Αυτή την εποχή ο όμιλος δέχεται τις πιέσεις του ανταγωνισμού στις γραμμές Πειραιάς - Χανιά και Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Στην πρώτη από τον όμιλο Attica και στη δεύτερη από τη ΝΕΛ. Η πίεση στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά είναι σαφώς πιο μεγάλη από την πίεση που ασκεί η ΝΕΛ, καθώς τα πλοία που δρομολογούνται στην πρώτη είναι σύγχρονα και αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Γι’ αυτό και επιλέγεται η δρομολόγηση σε αυτήν τη γραμμή του «Νήσος Χίος».
Αντιθέτως, στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη προσπαθεί να ανταγωνιστεί τον όμιλο Sea Star με πλοία κατασκευής του 1973 και 1974. Βασικό χαρακτηριστικό της γραμμής αυτής είναι ο μεγάλος όγκος μεταφοράς σε οχήματα (Ι.Χ. και φορτηγά) από τον Ιούλιο έως το Σεπτέμβριο. Κατά συνέπεια, ένα πλοίο του μεγέθους του «Κρήτη ΙΙ» είναι πολύ καλή και επαρκής λύση. Όσοι ασχολούνται με τα ναυτιλιακά θέματα γνωρίζουν καλά ότι το «Κρήτη ΙΙ» είχε δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη για ένα μικρό χρονικό διάστημα σε αντικατάσταση του «Λισσός» και συγκεκριμένα το Πάσχα του 2009. Πρόκειται για ένα πλοίο που έχει 192 μέτρα μήκος και 32 μέτρα πλάτος. Όταν ήρθε στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη εκτελούσε τα δρομολόγιά του με ταχύτητα 23 μιλίων ανά ώρα, δηλαδή ήταν λίγο πιο αργό από το «Νήσος Χίος». Η μεταφορική του ικανότητα εντυπωσιάζει, καθώς μπορεί να μεταφέρει 1.600 επιβάτες και 1.200 Ι.Χ. οχήματα. Είναι πλοίο τύπου Ro-PAX και αποκτήθηκε από την ΑΝΕΚ το 1997. Για χρόνια εκτελούσε δρομολόγια στις γραμμές Πάτρα - Ιταλία. Μεταξύ άλλων, διαθέτει εστιατόριο, bar-café, κατάστημα, εκκλησία, καμπίνες για ΑμΕΑ.
Hellenic Seaways
«Συγγνώμη για την ταλαιπωρία»
Η Hellenic Seaways, με ανακοίνωσή της, ζήτησε «συγγνώμη» από τους επιβάτες για την ταλαιπωρία που υπέστησαν από τη ματαίωση των προγραμματισμένων δρομολογίων των πλοίων από το λιμάνι του Πειραιά, λόγω της κατάληψής τους από τους απεργούς του ΠΑΜΕ την Τετάρτη.
Η εταιρεία αναφέρει ότι η ματαίωση των δρομολογίων ήταν αναπότρεπτη για αυτήν, παρ’ ότι τα πληρώματά της δε συμμετείχαν στις ενέργειες αυτές και τα πλοία ήταν λειτουργικώς άψογα, δεδομένου ότι οι αρμόδιες αρχές που είχαν κατά νόμο υποχρέωση να επέμβουν προς άρση της παρανομίας δήλωσαν ότι δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την τάξη στο λιμάνι του Πειραιά.
Η εταιρεία έχει ήδη προβεί στην επιστροφή ναύλων στους επιβάτες που δεν ταξίδευσαν.