Στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, αναβλήθηκε η εξέταση όλων των αιτημάτων που είχε καταθέσει η ΝΕΛ, μετά από απόφαση της ίδιας. Και όχι μόνο αυτά που αφορούσαν στο βόρειο Αιγαίο.
Στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, αναβλήθηκε η εξέταση όλων των αιτημάτων που είχε καταθέσει η ΝΕΛ, μετά από απόφαση της ίδιας. Και όχι μόνο αυτά που αφορούσαν στο βόρειο Αιγαίο. Η εταιρεία είχε καταρτίσει έναν εκτενέστατο σχεδιασμό για την κάλυψη γραμμών στο βόρειο και το νότιο Αιγαίο, αλλά και την Κρήτη.
Η ΝΕΛ ζήτησε να μην εξεταστούν τα αιτήματα που είχε καταθέσει, καθώς έχει ήδη χαθεί το μισό καλοκαίρι, άρα και το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου που θα έκαναν τα πλοία τη φετινή χρονιά.
Ο σχεδιασμός τής ΝΕΛ περιελάμβανε:
- Δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης» στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά. Σήμερα το «Αίολος Κεντέρης» εκτελεί δρομολόγια στις γραμμές τις Αδριατικής.
- Δρομολόγηση του «Όλυμπος» στη γραμμή Πειραιάς - Θήρα - Ηράκλειο - Ρόδος.
- Δρομολόγηση του «Ταξιάρχης» στη γραμμή Πειραιάς - Νάξος - Άγιος Κήρυκος - Καρλόβασι - Βαθύ.
- Τροποποίηση δρομολογίων του «Μυτιλήνη» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.
Τα μόνα δρομολόγια που εγκρίθηκαν για πλοία τής ΝΕΛ είναι αυτά που αφορούν στα πλοία Ro-Ro «Ιππότης» και «Κολοσσός». Το «Ιππότης» μπαίνει στη γραμμή Πειραιάς - Κάλυμνος - Κως - Ρόδος και το «Κολοσσός» μπαίνει στην ίδια γραμμή από 2 Μαρτίου 2012. Ωστόσο, το Συμβούλιο έθεσε ορισμένες προϋποθέσεις για τη δρομολόγηση των πλοίων, ζητώντας συγκεκριμένα να εξασφαλιστεί από τους αρμόδιους φορείς χώρος πρόσδεσης των πλοίων στα λιμάνια, αλλά και χώρος για την πραγματοποίηση των φορτοεκφορτώσεων των πλοίων, και να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των λιμενικών αρχών. Τέλος, τονίζεται ότι θα επανεξεταστεί η δρομολόγηση των πλοίων λαμβάνοντας υπόψη τις εμπρόθεσμες αιτήσεις για τη δρομολόγηση φορτηγών/οχηματαγωγών στις εν λόγω γραμμές.
Οι παρατηρήσεις αυτές δεν είναι ήσσονος σημασίας. Πέρυσι το καλοκαίρι η ΝΕΛ είχε ταλαιπωρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα επειδή δεν της δινόταν χώρος στο λιμάνι του Πειραιά για την πρόσδεση των οχηματαγωγών πλοίων της. Ίσως το ίδιο φαινόμενο να επαναληφθεί εκ νέου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορεί η ΝΕΛ να πήρε θετική γνωμοδότηση για τα δύο πλοία, δεν είναι όμως βέβαιο ότι θα καταφέρει τελικά να τα δρομολογήσει.