Δεν πάει στην Πόλη η ΝΕΛ

01/07/2012 - 05:56
Την τελευταία ημέρα του Μάρτη η ΝΕΛ ανακοίνωσε ότι δεν κατέθεσε προσφορά για τις αστικές θαλάσσιες συγκοινωνίες της Κωνσταντινούπολης, αφού η πλήρης προετοιμασία μιας προσφοράς απαιτούσε περισσότερο χρόνο.
Την τελευταία ημέρα του Μάρτη η ΝΕΛ ανακοίνωσε ότι δεν κατέθεσε προσφορά για τις αστικές θαλάσσιες συγκοινωνίες της Κωνσταντινούπολης. Κι αυτό γιατί η πλήρης προετοιμασία μιας προσφοράς απαιτούσε περισσότερο χρόνο από αυτόν που είχε στη διάθεσή της.

Θυμίζουμε ότι η ΝΕΛ είχε συστήσει κοινοπραξία (με την επωνυμία İDO Marmara Ege) με την τουρκική εταιρεία Rhea Girisim Sermayesi Yatırım Ortaklığı A.Ş. από τον περασμένο Φεβρουάριο, όπως είχε αποκαλύψει το «Ε». Σκοπός της ήταν η από κοινού συμμετοχή σε διαγωνισμό που προκήρυξε ο Μητροπολιτικός Δήμος Κωνσταντινούπολης και αφορούσε στην ιδιωτικοποίηση του 100% των μετοχών της εταιρείας İDO (İstanbul Deniz Otobüsleri) Sanayi ve Ticaret A.Ş..
Κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου η κοινοπραξία, σε συνεργασία με τους χρηματοοικονομικούς και φορολογικούς συμβούλους Ernst & Young και τους νομικούς συμβούλους - δικηγορικά γραφεία - McDermott Will & Emery, Pekin & Bayar και Ersoy Bilgehan, πραγματοποίησε νομικούς και φορολογικούς ελέγχους παράλληλα με επιθεωρήσεις από εμπειρογνώμονες στα πλοία και τα λιμάνια που αφορούσαν την εν λόγω ιδιωτικοποίηση. Επιπλέον, η κοινοπραξία πραγματοποίησε συνομιλίες και διαπραγματεύσεις με διάφορους Τούρκους και ξένους επενδυτές που εξεδήλωσαν ενδιαφέρον για συμμετοχή τους σε αυτή.

Η απόφαση

Μετά την ολοκλήρωση της προεργασίας, η κοινοπραξία κατέληξε στην απόφαση πως μια προσφορά που θα αντικατοπτρίζει πλήρως την αξία όλων των πάγιων περιουσιακών στοιχείων και τη μελλοντική ανάπτυξη πιθανών ευκαιριών τής İDO (İstanbul Deniz Otobüsleri) Sanayi ve Ticaret A.Ş., απαιτεί περισσότερο χρόνο από ό,τι ο σημερινός διαγωνισμός έχει να προσφέρει στους ενδιαφερόμενους πλειοδότες. Γι’ αυτό και η κοινοπραξία αποφάσισε να μην καταθέσει προσφορά. Η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών ήταν η 31η Μαρτίου 2011, ωστόσο η κοινοπραξία σε επίσημη ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για τα περιουσιακά στοιχεία τής İDO (İstanbul Deniz Otobüsleri) Sanayi ve Ticaret A.Ş. και να συμμετάσχει με προσφορά σε περίπτωση που το χρονοδιάγραμμα ή η διαδικασία του εν λόγω διαγωνισμού αναθεωρηθεί».


Αυτήν τη φορά ήταν πρωταπριλιάτικο ψέμα

Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων τής ΝΕΛ και των άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο γράψαμε ένα πρωταπριλιάτικο ψέμα στο χθεσινό φύλλο τού «Ε». Πρόκειται για την είδηση που ανέφερε ότι η ΝΕΛ παρατάει τις άγονες γραμμές. Το Δ.Σ. της εταιρείας δε συνεδρίασε την Τετάρτη το μεσημέρι για το θέμα αυτό, ούτε έλαβε κάποια απόφαση να σταματήσει τα δρομολόγια των άγονων γραμμών.
Τηρώντας το δημοσιογραφικό έθιμο της πρωταπριλιάς, στόχος μας ήταν να καταδείξουμε έναν υπαρκτό κίνδυνο. Διότι η ουσία όσων γράφαμε είναι αληθής. Οι πολύμηνες καθυστερήσεις στην πληρωμή των μισθωμάτων είναι γεγονός, η αύξηση στις τιμές των καυσίμων είναι γεγονός, η έλλειψη ρευστότητας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι γεγονός.
Όλα αυτά τα στοιχεία οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην κατάρρευση του συστήματος των άγονων γραμμών. Αν δε ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, απλά κάποια στιγμή οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα δηλώσουν ότι αδυνατούν να εκτελέσουν τα δρομολόγια που έχουν αναλάβει. Και τότε δε θα πρόκειται για να πρωταπριλιάτικο ψέμα.
Το μέγεθος του κινδύνου να μείνουν χωρίς πλοία οι άγονες γραμμές είναι τόσο υψηλό, που χθες το πρωί στελέχη της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής επικοινώνησαν δύο φορές μαζί μας για να ρωτήσουν αν είναι αληθές ή όχι το ρεπορτάζ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey