Ανοιχτός πόλεμος μεταξύ ΝΕΛ και ΠΝΟ

01/07/2012 - 05:56
Ένας άνευ προηγούμενου πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΝΕΛ και της ΠΝΟ εδώ και έναν περίπου μήνα. Το επίδικο ζήτημα είναι η σύνθεση του πληρώματος των πλοίων μεταφοράς-φορτηγών (Ro-Ro) «Hercules» και «Olympus».
Ένας άνευ προηγούμενου πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ της ΝΕΛ και της ΠΝΟ εδώ και έναν περίπου μήνα. Το επίδικο ζήτημα είναι η σύνθεση του πληρώματος των πλοίων μεταφοράς-φορτηγών (Ro-Ro) «Hercules» και «Olympus». Η πρώτη φάση της αντιπαράθεσης ολοκληρώθηκε προχθές, με την απόφαση της ΠΝΟ να σταματήσει τις κινητοποιήσεις στο πλοίο «Hercules», ενώ στις 25 Μαΐου είχαν σταματήσει οι κινητοποιήσεις και στο πλοίο «Olympus». Ωστόσο ο πόλεμος δεν τελείωσε.

Οι διαφορές στη σύνθεση του πληρώματος συνεπάγονται ανάλογες διαφορές και στο κόστος λειτουργίας των πλοίων. Κατά συνέπεια, από το ζήτημα αυτό κρίνεται το κατά πόσο τα πλοία είναι ανταγωνιστικά και αποφέρουν κέρδη στην εταιρεία ή όχι. Για τη ΝΕΛ, η εδραίωσή της στη γραμμή Κόρινθος - Ανκόνα είναι ζωτικής σημασίας κι αυτό διότι συνδέεται με τη μεταφορά φορτηγών από την Τουρκία στη Μυτιλήνη, στη συνέχεια στον Πειραιά και μέσω Κορίνθου στην Ιταλία.

Ανταλλαγή εξωδίκων
Οι δύο πλευρές έχουν ανταλλάξει σειρά εξωδίκων κατά τη διάρκεια του προηγούμενου μήνα. Παράλληλα η ΠΝΟ προχώρησε σε κινητοποιήσεις που είχαν ως αποτέλεσμα να ακινητοποιηθούν τα πλοία τής ΝΕΛ. Η Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου υποστηρίζει πως υπέστη μεγάλη οικονομική ζημιά από τις ενέργειες αυτές και κατηγορεί την Ομοσπονδία πως την οδηγεί σε οικονομική κατάρρευση. Επίσης την κατηγορεί, εμμέσως, ότι με την τακτική που ακολουθεί στηρίζει τα συμφέροντα των ανταγωνιστριών εταιρειών. Αφήνει δε να εννοηθεί, με τα όσα αναφέρει στα εξώδικα, τις επιστολές και τα Δελτία Τύπου που έχει εκδώσει η εταιρεία, ότι στη συγκεκριμένη αγορά λειτουργεί «καρτέλ».
Τα εν λόγω πλοία ανήκουν στην εταιρεία Adriatic Lines κι ήταν δρομολογημένα στη γραμμής Κόρινθος - Ανκόνα πριν τα ναυλώσει η ΝΕΛ. Στα πλοία εργάζονταν Ρουμάνοι ναυτικοί (34 στο ένα, 29 στο άλλο) και φέρουν αγγλική σημαία. Σύμφωνα με την αγγλική νομοθεσία λοιπόν που πρέπει να εφαρμόζουν τα πλοία, η ασφαλής πλεύση τους εξασφαλίζεται όταν εργάζονται σε αυτά 18 ναυτικοί.
Η ΝΕΛ υποστηρίζει πως η κόντρα της πλοιοκτήτριας εταιρείας με την ΠΝΟ για τον αριθμό των ναυτικών που θα απασχολούνται σε κάθε πλοίο ήταν αυτή που οδήγησε στην κατάρρευση της Adriatic Lines, κάτι που επιχειρείται - σύμφωνα με την ΝΕΛ - να γίνει και με την ίδια αυτή την περίοδο. Η ΝΕΛ ναύλωσε τα πλοία τον περασμένο Οκτώβριο κι από τότε ξεκίνησαν οι οχλήσεις από την ΠΝΟ για την πρόσληψη 54 ναυτικών στο καθένα, διαφορετικά θα γίνονταν κινητοποιήσεις που θα «έδεναν» τα πλοία.
Κάτω από την πίεση, η ΝΕΛ συμφώνησε με την ΠΝΟ, στις 25 Φεβρουαρίου 2011, να προσλάβει 54 Έλληνες ναυτικούς που θα ασφαλίζονταν στο ΝΑΤ. Οι προσλήψεις θα γίνονταν μόλις θα έληγαν οι συμβάσεις των Ρουμάνων ναυτικών που υπηρετούσαν στα πλοία, όπως υποστηρίζει η εταιρεία. Παρ’ όλα αυτά, η Ομοσπονδία προχώρησε στις 16 Μαΐου στην ακινητοποίηση του πλοίου «Olympus» κι αργότερα το ίδιο έκανε και με το πλοίο «Hercules».
Οι κινητοποιήσεις συνεχίζονταν επί μέρες και η εταιρεία από τη μια έπρεπε να καλύπτει τις υποχρεώσεις της, αλλά κι από την άλλη δεν μπορούσε να εισπράξει έσοδα. Γι’ αυτό κι αναγκάστηκε να προχωρήσει άμεσα στην πρόσληψη του προσωπικού που ζητούσε η ΠΝΟ, δηλαδή 54 Έλληνες ναυτικοί σε κάθε πλοίο, πέραν των 34 Ρουμάνων που εργάζονταν στο «Olympus» και των 29 Ρουμάνων στο «Hercules».

H ΠΝΟ
Από την πλευρά της, η ΠΝΟ χαρακτηρίζει αστείους, αβάσιμους και κατάπτυστους τους ισχυρισμούς περί δήθεν οικονομικών ατασθαλιών και μεροληπτικής διάθεσης, καλώντας τη ΝΕΛ να εμφανίσει τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία που ισχυρίζεται ότι διαθέτει, διαφορετικά είναι υπόλογη για συκοφαντική δυσφήμηση. Παράλληλα, σε ανακοίνωσή της τονίζει: «Όσον αφορά τη δράση και τους αγώνες τής ΠΝΟ υπογραμμίζουμε για πολλοστή φορά ότι αυτοί πάντοτε κινούνται μέσα στα πλαίσια του δικαίου και των συνταγματικών κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των εργαζομένων.»
Καταλήγοντας, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας επισημαίνει ότι δεν προτίθεται να συνεχίσει την πρακτική των ατέρμονων ανταλλαγών εξωδίκων και καλεί εκ νέου τη διοίκηση της ΝΕΛ «οποιοδήποτε πρόβλημα έχει να το συζητήσει στο επίπεδο της διοίκησης της Ομοσπονδίας, όπως εξάλλου μέχρι σήμερα έπραττε».

Ακούει κανείς;

Όλα τα παραπάνω η ΝΕΛ τα έκανε γνωστά με εξώδικα στους υπουργούς Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη και Προστασίας του Πολίτη Χρήστο Παπουτσή, ενώ έστειλε σχετική επιστολή και στον πρωθυπουργό. Νωρίτερα είχε ζητήσει από τις λιμενικές αρχές της Κορίνθου να πάρουν μέτρα για να σταματήσουν την ακινητοποίηση των πλοίων της, αλλά αυτές δήλωσαν ότι αδυνατούν να παρέμβουν. Έτσι, στις γραμμές της Αδριατικής ισχύουν στην πράξη δυο μέτρα και δυο σταθμά, αφού για τις άλλες, ανταγωνίστριες εταιρείες τα όσα προβάλλει η ΠΝΟ για τη ΝΕΛ, δεν εφαρμόζονται.
Ωστόσο είναι βέβαιο πως το θέμα δεν κλείνει εδώ. Το επόμενο διάστημα αναμένουμε να δούμε νέα αντιπαράθεση των δύο πλευρών.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey