Την Παρασκευή ανακοινώθηκε η παραίτηση του Απόστολου Βεντούρη από τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της ΝΕΛ. Νέος πρόεδρος της ΝΕΛ είναι ο κ. Μιλτιάδης - Μιχαήλ Βάγγερ.
Την περασμένη Παρασκευή το απόγευμα, μετά το κλείσιμο του Χρηματιστηρίου, ανακοινώθηκε η παραίτηση του Απόστολου Βεντούρη από τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της ΝΕΛ. Νέος πρόεδρος της ΝΕΛ είναι ο κ. Μιλτιάδης - Μιχαήλ Βάγγερ, που μέχρι σήμερα κατείχε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην οποία και παραμένει.
Σε λιτή ανακοίνωσή της η ΝΕΛ ευχαριστεί θερμά τον κ. Βεντούρη για την καθοριστική προσφορά στη ΝΕΛ και τονίζει ότι ο κ. Βεντούρης θα παραμείνει εκπρόσωπός της στην Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας για τα επόμενα τρία χρόνια.
Ας σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που τα τελευταία 15 χρόνια εκδίδει ανακοίνωση με την οποία ευχαριστεί πρόεδρο που αποχωρεί. Αυτό δεν έγινε ούτε για τον Ιωάννη Σηφάκη, που εξαναγκάστηκε σε παραίτηση πριν λίγους μήνες, ούτε για το Νάσο Γιακαλή, που είχε αναλάβει την προεδρία της ΝΕΛ σε μια εξαιρετικά δύσκολη εποχή.
Αναμενόμενη
Η αποχώρηση του κ. Βεντούρη από τη ΝΕΛ ήταν αναμενόμενη από τον περασμένο Οκτώβριο. Στις αρχές του μήνα ανακοινώθηκε και από τον εντεταλμένο σύμβουλο της ΝΕΛ, Ιωάννη Αβραντίνη.
Ο κ. Βεντούρης μπήκε στη ΝΕΛ την άνοιξη του 2005 με αγορά του πακέτου μετοχών που κατείχε η ΑΝΕΚ. Επρόκειτο για ένα ποσοστό μετοχών περίπου 20%. Κι επειδή δεν υπήρχε μέτοχος με μεγαλύτερο ποσοστό, στην ουσία έγινε και το αφεντικό της εταιρείας από την πρώτη στιγμή.
Εκείνη την εποχή συζητείτο ότι η ΝΕΛ δε θα κατάφερνε να «βγάλει» το καλοκαίρι, οπότε και ο Απόστολος Βεντούρης παρουσιάστηκε περίπου ως σωτήρας της Ναυτιλιακής. Είναι αλήθεια ότι στα χρόνια που πέρασαν διεκδίκησε και πέτυχε να κλείσει σημαντικές υποθέσεις της ΝΕΛ, ευνοϊκώς γι’ αυτήν. Ίσως η σημαντικότερη είναι ότι πήρε αποζημίωση για τις προβληματικές μηχανές των πλοίων της σειράς «Αίολος». Ταυτόχρονα, όμως, στα χρόνια αυτά η ΝΕΛ είδε να εδραιώνεται στη βασική της γραμμή (Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη) η ανταγωνίστριά της Hellenic Seaways, αρχικά με το «Νήσος Μύκονος» και στη συνέχεια με το «Νήσος Χίος».
Παρά την ισχυρή στήριξη που είχε η ΝΕΛ από τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Μυτιλήνης, η οποία εντυπωσίασε τον κ. Βεντούρη, ποτέ δεν έφερε στη γραμμή νέο πλοίο, αν και το είχε υποσχεθεί πολλές φορές. Μετά το ατύχημα του «Θεόφιλος» το καλοκαίρι του 2008 ο κ. Βεντούρης άφησε τους ανταγωνιστές του να πάρουν το πάνω χέρι στην γραμμή, καθώς η ΝΕΛ επέλεξε να μη ναυλώσει πλοίο για να κρατήσει τη γραμμή.
Στη θέση τού «Θεόφιλος» μπήκε το «Λισσός», αρχικά προσωρινά, αλλά στη συνέχεια η παρουσία του στο λιμάνι της Μυτιλήνης έγινε μόνιμη.
Ίσως η πιο δύσκολη στιγμή για τον κ. Βεντούρη ήταν όταν ο ορκωτός λογιστής της εταιρείας αποφάσισε να μην υπογράψει τις εξαμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις της ΝΕΛ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η ΝΕΛ να βγει από το ταμπλό του Χρηματιστηρίου.
Ας σημειωθεί, τέλος, ότι κ. Βεντούρης παρέδωσε τη ΝΕΛ με συμβάσεις άγονων γραμμών που της διασφαλίζουν σημαντικά έσοδα, αλλά και με σημαντικά μειωμένο τζίρο. Επίσης η ΝΕΛ έχει «φορτωθεί» τη C-Link Ferries, την οποία αγόρασε από τον κ. Βεντούρη, μαζί φυσικά με τα χρέη της εταιρείας.