Τα παράπονά τους για τα όρια αλιείας εξέφρασαν στον περιφερειάρχη, Νάσο Γιακαλή, χθες το μεσημέρι επαγγελματίες ψαράδες της Μυτιλήνης. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία που τέθηκε σε εφαρμογή πριν από ένα χρόνο, τα σκάφη μέσης αλιείας πρέπει να ψαρεύουν σε απόσταση 1,5 μιλίου και πλέον από τις ακτές.
Τα παράπονά τους για τα όρια αλιείας εξέφρασαν στον περιφερειάρχη, Νάσο Γιακαλή, χθες το μεσημέρι επαγγελματίες ψαράδες της Μυτιλήνης. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία που τέθηκε σε εφαρμογή πριν από ένα χρόνο, τα σκάφη μέσης αλιείας πρέπει να ψαρεύουν σε απόσταση 1,5 μιλίου και πλέον από τις ακτές. Με ειδικές ρυθμίσεις που είχαν γίνει για περιοχές του Αιγαίου, το όριο αυτό είχε μειωθεί στο ένα μίλι από την ακτή. Όμως τον προηγούμενο μήνα η ρύθμιση αυτή ανατράπηκε, και έτσι ισχύει το όριο του 1,5 μιλίου.
Οι αλιείς μέσης αλιείας θέλουν να ψαρεύουν όσο γίνεται πιο κοντά στις ακτές διότι εκεί βρίσκουν μεγαλύτερες ποσότητες ψαριών. Η θέση τους αυτή στηρίζεται στην εκτίμηση ότι δε γίνεται στις κλειστές θάλασσες να εφαρμόζονται οι ίδιοι κανονισμοί που ισχύουν για τις ανοιχτές. Ως κλειστή θάλασσα θεωρούν την περιοχή που περικλείεται από τις ακτές της Λέσβου και τα απέναντι μικρασιατικά παράλια. Η περιοχή αυτή χωρίζεται σχεδόν στη μέση από ελληνοτουρκικά θαλάσσια σύνορα. Το αποτέλεσμα είναι η έκταση στην οποία μπορεί να ασκηθεί αλιεία μέσης θαλάσσης, να περιορίζεται κατά πολύ με την εφαρμογή του ορίου του 1,5 μιλίου.
Απέναντι στην παραπάνω θέση των επαγγελματιών αλιέων μέσης αλιείας βρίσκονται οι παράκτιοι αλιείς, οι οποίοι ισχυρίζονται πως το όριο του ενός μιλίου περιορίζει ασφυκτικά τα αλιεύματα που μπορούν εκείνοι να αλιεύσουν.
Μεγάλο πρόβλημα για τους επαγγελματίες αλιείς είναι και το υψηλό κόστος του ναυτιλιακού πετρελαίου. Το ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι αφορολόγητο και έχει πολύ χαμηλότερη τιμή από αυτήν του πετρελαίου κίνησης που χρησιμοποιούν τα φορτηγά αυτοκίνητα. Στη Λέσβο όμως δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις που να αποθηκεύουν ναυτιλιακό πετρέλαιο, κι έτσι οι ψαράδες του νησιού αναγκάζονται να ταξιδεύουν ως τη Χίο και την Καβάλα με τα σκάφη τους για να προμηθευτούν. Η άλλη επιλογή που έχουν είναι να αγοράζουν πετρέλαιο κίνησης από πρατήρια της Μυτιλήνης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, ο κ. Γιακαλής άκουσε τα αιτήματα των επαγγελματιών ψαράδων και αναγνώρισε πως στο ζήτημα του κανονισμού απόστασης της μέσης αλιείας στη Λέσβο υπάρχει ιδιαιτερότητα, δεσμευόμενος στη συνέχεια πως θα επικοινωνήσει για το ζήτημα αυτό με τον αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Αλιείας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.