Η δραστηριοποίηση τρίτης αεροπορικής εταιρείας (της Athens Airways) στη γραμμή Μυτιλήνης - Αθήνας είναι κατά πάσα πιθανότατα ο βασικός λόγος που αυξήθηκε κατά 10,77% η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης τον Απρίλιο. Κι αυτό γιατί αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων. Αν συνεκτιμήσουμε ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης επιτεύχθηκε σε μια περίοδο οξείας οικονομικής κρίσης, αυτό δείχνει ότι οι αερομεταφορές έχουν πολλές δυνατότητες ανάπτυξης από και προς τη Λέσβο, αν συνυπολογίσουμε άλλωστε και το ότι ο ανταγωνισμός που υφίστανται τα αεροπλάνα από τα πλοία της ακτοπλοΐας είναι πολύ χαμηλός. Οι οικονομικοί παράγοντες της Λέσβου θεωρούν την αύξηση της επιβατικής κίνησης στα αεροπλάνα θετική εξέλιξη.
Ειδικότερα, τον Απρίλιο του 2009 είχαμε 17.594 αφίξεις επιβατών εσωτερικού στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, όταν τον Απρίλιο του 2008 είχαμε 15.882 αφίξεις επιβατών. Οι αναχωρήσεις επιβατών εσωτερικού ήταν αυξημένες κατά 19,88%, καθώς είχαμε το φετινό Απρίλιο 17.641 αναχωρήσεις όταν τον Απρίλιο του 2008 είχαμε 14.714 αναχωρήσεις. Η κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερη αύξηση των αναχωρήσεων οφείλεται στο ότι φέτος το Πάσχα ήταν πιο νωρίς σε σχέση με το 2008.
Συνολικά, οι αφίξεις εσωτερικού και εξωτερικού είναι αυξημένες κατά 21,27% και οι αναχωρήσεις κατά 22,73%. Όλα αυτά δείχνουν ότι το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης είναι μια αναπτυσσόμενη πύλη εισόδου για τη Λέσβο, θα πρέπει δε να περιμένουμε τους επόμενους μήνες ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης, καθώς αναμένεται να αυξηθούν τα δρομολόγια που συνδέουν τη Λέσβο με τη βόρεια Ελλάδα. Τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι αεροπορικές συνδέσεις της Λέσβου με τη Θεσσαλονίκη έχουν πολύ υψηλές πληρότητες, που φθάνουν ή ξεπερνούν το 90%.
«Σημαντικές οι αερομεταφορές»
Σχολιάζοντας τα παραπάνω στοιχεία ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Γιώργος Ορφανός, μας είπε πως «τα στατιστικά στοιχεία που ανακοίνωσε το αεροδρόμιο δείχνουν τη μεγάλη σημασία που έχουν για την οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών του νομού μας οι αερομεταφορές. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης στα αεροπλάνα, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, δείχνει ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου αλλά και συνολικά των νησιών μας με την ηπειρωτική Ελλάδα, είναι χαμηλής ποιότητας.
Θεωρούμε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες είναι ανάγκη να εκσυγχρονιστεί το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης προκειμένου να προσφέρει καλύτερη εξυπηρέτηση στο επιβατικό κοινό, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Δεν είναι λογικό στην εποχή μας να μην υπάρχει στο αεροδρόμιο ένας σωστός χώρος στάθμευσης. Όπως επίσης θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για να πέσουν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων. Ακόμη θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να είναι επιδοτούμενη η αεροπορική σύνδεση της Χίου με τη Θεσσαλονίκη αλλά να μην ισχύει το ίδιο και για την αεροπορική σύνδεση της Λέσβου με τη Θεσσαλονίκη.».
Ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Σαμιώτης σημειώνει πως «η αύξηση της επιβατικής κίνησης στις αεροπορικές πτήσεις οφείλεται στις προσφορές που κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες στα πλαίσια του μεταξύ τους ανταγωνισμού. Στην είσοδο μιας νέας αεροπορικής εταιρείας στη γραμμή Μυτιλήνης - Αθήνας και στην προσπάθεια που κάνει η “Ολυμπιακή Αεροπορία” να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στην αεροπορική αγορά. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσετε και την ταλαιπωρία που υφίσταται το επιβατικό κοινό με τα πλοία της ακτοπλοΐας. Όπως γνωρίζετε, είναι συχνό φαινόμενο οι ματαιώσεις των δρομολογίων των πλοίων, οι καθυστερήσεις, οι αλλαγές πλοίων στις συνδέσεις μας με την ηπειρωτική Ελλάδα. Όλα αυτά τα στοιχεία λαμβάνονται υπόψη από τους επιβάτες που στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα αεροπλάνα.».
«Εκτιμώ», κατέληξε ο κ. Σαμιώτης, «ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης στις αερομεταφορές θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, παρά την οικονομική κρίση.»
Ειδικότερα, τον Απρίλιο του 2009 είχαμε 17.594 αφίξεις επιβατών εσωτερικού στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, όταν τον Απρίλιο του 2008 είχαμε 15.882 αφίξεις επιβατών. Οι αναχωρήσεις επιβατών εσωτερικού ήταν αυξημένες κατά 19,88%, καθώς είχαμε το φετινό Απρίλιο 17.641 αναχωρήσεις όταν τον Απρίλιο του 2008 είχαμε 14.714 αναχωρήσεις. Η κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες μεγαλύτερη αύξηση των αναχωρήσεων οφείλεται στο ότι φέτος το Πάσχα ήταν πιο νωρίς σε σχέση με το 2008.
Συνολικά, οι αφίξεις εσωτερικού και εξωτερικού είναι αυξημένες κατά 21,27% και οι αναχωρήσεις κατά 22,73%. Όλα αυτά δείχνουν ότι το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης είναι μια αναπτυσσόμενη πύλη εισόδου για τη Λέσβο, θα πρέπει δε να περιμένουμε τους επόμενους μήνες ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης, καθώς αναμένεται να αυξηθούν τα δρομολόγια που συνδέουν τη Λέσβο με τη βόρεια Ελλάδα. Τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι αεροπορικές συνδέσεις της Λέσβου με τη Θεσσαλονίκη έχουν πολύ υψηλές πληρότητες, που φθάνουν ή ξεπερνούν το 90%.
«Σημαντικές οι αερομεταφορές»
Σχολιάζοντας τα παραπάνω στοιχεία ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Γιώργος Ορφανός, μας είπε πως «τα στατιστικά στοιχεία που ανακοίνωσε το αεροδρόμιο δείχνουν τη μεγάλη σημασία που έχουν για την οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών του νομού μας οι αερομεταφορές. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης στα αεροπλάνα, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, δείχνει ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λέσβου αλλά και συνολικά των νησιών μας με την ηπειρωτική Ελλάδα, είναι χαμηλής ποιότητας.
Θεωρούμε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες είναι ανάγκη να εκσυγχρονιστεί το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης προκειμένου να προσφέρει καλύτερη εξυπηρέτηση στο επιβατικό κοινό, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Δεν είναι λογικό στην εποχή μας να μην υπάρχει στο αεροδρόμιο ένας σωστός χώρος στάθμευσης. Όπως επίσης θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για να πέσουν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων. Ακόμη θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να είναι επιδοτούμενη η αεροπορική σύνδεση της Χίου με τη Θεσσαλονίκη αλλά να μην ισχύει το ίδιο και για την αεροπορική σύνδεση της Λέσβου με τη Θεσσαλονίκη.».
Ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Σαμιώτης σημειώνει πως «η αύξηση της επιβατικής κίνησης στις αεροπορικές πτήσεις οφείλεται στις προσφορές που κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες στα πλαίσια του μεταξύ τους ανταγωνισμού. Στην είσοδο μιας νέας αεροπορικής εταιρείας στη γραμμή Μυτιλήνης - Αθήνας και στην προσπάθεια που κάνει η “Ολυμπιακή Αεροπορία” να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στην αεροπορική αγορά. Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσετε και την ταλαιπωρία που υφίσταται το επιβατικό κοινό με τα πλοία της ακτοπλοΐας. Όπως γνωρίζετε, είναι συχνό φαινόμενο οι ματαιώσεις των δρομολογίων των πλοίων, οι καθυστερήσεις, οι αλλαγές πλοίων στις συνδέσεις μας με την ηπειρωτική Ελλάδα. Όλα αυτά τα στοιχεία λαμβάνονται υπόψη από τους επιβάτες που στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα αεροπλάνα.».
«Εκτιμώ», κατέληξε ο κ. Σαμιώτης, «ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης στις αερομεταφορές θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, παρά την οικονομική κρίση.»