Αλλαγή σκηνικού στην ακτοπλοΐα

01/07/2012 - 05:56
Ανατροπές στα δεδομένα της ακτοπλοΐας δημιουργεί η αδυναμία τής ANEK να πληρώσει το τίμημα της εξαγοράς των μετοχών τής Hellenic Seaways. Οι εξελίξεις αυτές επηρεάζουν και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Ανατροπές στα δεδομένα της ακτοπλοΐας δημιουργεί η αδυναμία τής ANEK να πληρώσει το τίμημα της εξαγοράς των μετοχών τής Hellenic Seaways. Οι εξελίξεις αυτές επηρεάζουν και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, όπου η Hellenic Seaways δραστηριοποιείται με το «Νήσος Χίος» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη και με το «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος.

Η ΑΝΕΚ το Μάιο του 2009 είχε εξαγοράσει τις μετοχές τής Hellenic Seaways που κατείχαν οι «Μινωικές Γραμμές» (ποσοστό 33,3%). Το τίμημα είχε συμφωνηθεί στα 125 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό είχαν δοθεί 47,5 εκατομμύρια ως προκαταβολή και στις 30 Νοεμβρίου 2010 θα έπρεπε να καταβληθεί η δόση τού 2010, η οποία ανερχόταν στα 25 εκατομμύρια. Η μη πληρωμή της δόσης έχει ως αποτέλεσμα οι «Μινωικές Γραμμές» του Ομίλου Γκριμάλντι να ανακτήσουν τον έλεγχο του παραπάνω ποσοστού.
Αυτό σημαίνει πως ο ισχυρός άνδρας τής ΑΝΕΚ και της Sea Star, Γιάννης Βαρδινογιάννης, μπορεί να χάσει τον έλεγχο της Hellenic Seaways. Κύκλοι τής ΑΝΕΚ υποστηρίζουν ότι το ποσοστό τής Sea Star, σε συνδυασμό με το ποσοστό της Τράπεζας Πειραιώς, μπορούν και πάλι να δώσουν την πλειοψηφία στο Γιάννη Βαρδινογιάννη, κι έτσι η Hellenic Seaways να συνεχίσει να τελεί υπό τον έλεγχο του Ομίλου Sea Star.
Από την πλευρά του Ομίλου Γκριμάλντι είναι σαφές πως δεν υπάρχει ενδιαφέρον για δραστηριοποίηση στο Αιγαίο πέραν της γραμμής Πειραιάς - Ηράκλειο. Αυτό σημαίνει ότι το 33,3% τής Hellenic Seaways παραμένει προς πώληση είτε στην ΑΝΕΚ είτε σε οποιονδήποτε άλλον ενδιαφερόμενο.
Πρόθεση της ΑΝΕΚ είναι να προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας με τις «Μινωικές Γραμμές» στη βάση των οικονομικών δεδομένων που έχουν δημιουργηθεί από την οικονομική κρίση.

Ανατροπές στο Βόρειο Αιγαίο
Η απομάκρυνση της Hellenic Seaways από τον Όμιλο ANEK - Sea Star, έστω και προσωρινά, αναδιατάσσει τις ακτοπλοϊκές ισορροπίες στο Βόρειο Αιγαίο. Οι ανταγωνιστές στην κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου (Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη) δεν είναι δύο, αλλά τρεις. Η ΝΕΛ, η ΑΝΕΚ και η Hellenic Seaways. H ΑΝΕΚ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση έναντι των άλλων δύο εταιρειών, καθώς έχει απομακρυνθεί το «Λισσός» και το Ro-Ro «Πελαγίτης» υπέστη εκτεταμένη ζημιά στο γνωστό ναυτικό ατύχημα στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Η Hellenic Seaways έχει το πιο ανταγωνιστικό πλοίο στη μεταφορά επιβατών, το «Νήσος Χίος». Η ΝΕΛ, ωστόσο, διαθέτει τη μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα, γεγονός που της δίνει προβάδισμα.
Επιπλέον, η ΝΕΛ, μετά την επιτυχή αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, αντιμετωπίζει υπό καλύτερες προϋποθέσεις τον ανταγωνισμό των άλλων δύο εταιρειών.
Οι τελευταίες εξελίξεις ίσως να δώσουν τη δυνατότητα στη ΝΕΛ να πάρει στα χέρια της τον πλήρη έλεγχο των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών μας. Κρίσιμο ρόλο στις παραπέρα εξελίξεις στο χώρο της ακτοπλοΐας θα παίξουν:
- Οι πολύ υψηλές τιμές των καυσίμων (η τιμή του αργού πετρελαίου κινείται κοντά στα 90 δολλάρια το βαρέλι).
- Η μείωση του τζίρου των ακτοπλοϊκών εταιρειών λόγω της γενικότερης συρρίκνωσης του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος της χώρας μας.

Σε διαπραγμάτευση οι νέες μετοχές
Εν τω μεταξύ, από τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών της ΝΕΛ στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Πρόκειται για 326,4 εκατομμύρια μετοχές και η ονομαστική τους αξία ανέρχεται στα 0,30 ευρώ. Χθες η μετοχή της εταιρείας διαπραγματεύονταν στα 0,26 ευρώ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey