Τρία συν ένα δρομολόγια για Λήμνο

01/07/2012 - 05:56
Τρεις απευθείας συνδέσεις για την Αθήνα θα έχει η Λήμνος το φετινό χειμώνα, ενώ το καλοκαίρι του 2010 θα προστεθεί ακόμη μία. Αυτό αποφασίσθηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) την Τρίτη το μεσημέρι, στον Πειραιά.
Τρεις απευθείας συνδέσεις για την Αθήνα θα έχει η Λήμνος το φετινό χειμώνα, ενώ το καλοκαίρι του 2010 θα προστεθεί ακόμη μία. Αυτό αποφασίσθηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) την Τρίτη το μεσημέρι, στον Πειραιά. Αλλά οι Λημνιοί ανησυχούν για τα προβλήματα που θα προκύψουν μετά την 1η Οκτωβρίου, διότι θα μειωθούν τα δρομολόγια του «Ταξιάρχης» σε δύο. Επίσης επιδίωξη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα είναι να αποκτηθεί σύγχρονο πλοίο από τους δήμους του νησιού, καθώς θεωρούν πως μόνο έτσι θα λυθεί το ακτοπλοϊκό ζήτημα για το νησί.

Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ πήρε μέρος ο νομάρχης Λέσβου, Παύλος Βογιατζής, που εκπροσωπεί την ΕΝΑΕ. Τα απευθείας δρομολόγια που θα επιδοτούνται για τη Λήμνο θα έχουν αφετηρία το λιμάνι του Λαυρίου και θα προσεγγίζουν τα λιμάνια του Αγίου Ευστρατίου, της Μύρινας, της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας. Τα πλοία που θα διεκδικήσουν να πάρουν τη γραμμή αυτή, θα πρέπει να έχουν ελάχιστο μέγεθος 120 μέτρων.
Επίσης το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αποφάσισε να επιδοτήσει άλλα δύο δρομολόγια άγονων γραμμών που ενδιαφέρουν τα νησιά του νομού μας. Πρόκειται για την άγονη γραμμή του ανατολικού Αιγαίου που ξεκινάει από την Αλεξανδρούπολη, περνάει από τη Μύρινα, τη Μυτιλήνη, τη Χίο και συνεχίζει νοτιότερα. Η δεύτερη άγονη γραμμή που εγκρίθηκε, θα έχει σχεδόν το ίδιο δρομολόγιο, αλλά η αφετηρία του θα είναι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τα πλοία που θα διεκδικήσουν τις γραμμές αυτές θα πρέπει να έχουν 250 κλίνες τουλάχιστον, να είναι 120 μέτρων και πάνω, να έχουν πρωτόκολλο μεταφοράς 800 επιβατών το καλοκαίρι και 350 επιβατών το χειμώνα. Το γκαράζ τους θα πρέπει να διαθέτει 1.500 μέτρα για οχήματα, στα 1.000 από τα οποία θα πρέπει να μπορούν να μπουν φορτηγά. Αυτές τις προδιαγραφές τις υπερκαλύπτει το «Θεόφιλος» της ΝΕΛ και το «Λισσός» της ΑΝΕΚ.

Για τα πρωτόκολλα
Σε δήλωσή του στο «Ε» ο νομάρχης Λέσβου, Παύλος Βογιατζής, ανέφερε ότι κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης έθεσε θέμα αύξησης του πρωτοκόλλου μεταφοράς επιβατών για τα πλοία «Θεόφιλος» και «Ταξιάρχης», ώστε να μπορούν να μεταφέρουν περισσότερους τουρίστες. Το αίτημά του έγινε δεκτό από το ΣΑΣ, με την επισήμανση ότι θα ικανοποιηθεί στην περίπτωση που το αποδεχθεί η ΝΕΛ. Στις συζητήσεις που είχε με τη ΝΕΛ ο κ. Βογιατζής, η εταιρεία δήλωσε ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα να αυξηθεί το πρωτόκολλο του «Θεόφιλος», αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για το πρωτόκολλο του «Ταξιάρχης».
Μικρότερο πρωτόκολλο για το «Θεόφιλος» σημαίνει ότι κλείνουν κάποια τμήματα (καμπίνες και σαλόνια) γιατί έτσι μειώνεται η μεταφορική του ικανότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί το ελάχιστο προσωπικό που πρέπει να απασχολεί το πλοίο. Το αίτημα για το «Ταξιάρχης» δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, διότι προσκρούσει στις διατάξεις της Συνθήκης της Στοκχόλμης, που οφείλουν να τηρούν τα πλοία της ακτοπλοΐας.
Το αίτημα για την αύξηση του πρωτοκόλλου του «Ταξιάρχης» είχε θέσει στο νομάρχη και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα της Λήμνου.

Σύσκεψη στη Λήμνο
Τα νέα δεδομένα που προέκυψαν, καθώς και άλλα αιτήματα των φορέων, θα συζητούνταν χθες το βράδυ στη Λήμνο, σε σύσκεψη που διοργάνωνε η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα. Η συζήτηση θα επικεντρωνόταν στα προβλήματα που ενδεχομένως να προκύψουν από την 1η Οκτωβρίου, οπότε θα εξυπηρετούνται ακτοπλοϊκά τα νησιά μόνο με δύο δρομολόγια με το πλοίο «Ταξιάρχης», μέχρι και την έναρξη της νέας δρομολογιακής περιόδου που τυπικά μπορεί να αρχίζει την 1η Νοεμβρίου. Για την περίπτωση που υπάρξουν καθυστερήσεις στη διαδικασία του διαγωνισμού, ο γενικός γραμματέας Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αρμόδιος για θέματα Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Κουρούσης, δήλωσε στο «Ε» ότι «τα δρομολόγια θα συνεχίσουν να γίνονται κανονικά και κανένα νησί δε θα μείνει χωρίς σύνδεση. Αν υπάρξουν καθυστερήσεις, όπως προβλέπει ο νόμος θα γίνει απευθείας ανάθεση και τα δρομολόγια θα συνεχιστούν κανονικά.». Αξίζει να σημειωθεί ότι το μήνα Οκτώβριο, που η Λήμνος και ο Άγιος Ευστράτιος θα εξυπηρετούνται με δύο δρομολόγια την εβδομάδα από το πλοίο «Ταξιάρχης», θα συνεχίσει να εκτελεί ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και το ταχύπλοο «Παναγιά Θαλασσινή».
Σχετικά με το θέμα της προσέγγισης του πλοίου στο λιμάνι του Σιγρίου, ο κ. Κουρούσης ανέφερε ότι «δε συμπεριλαμβάνεται επίσημα στην προκήρυξη, καθώς υπήρχε σχετικό αίτημα των φορέων της Λήμνου, αλλά θα μπορούσε να προστεθεί αν το πλοίο θα μπορούσε να εκτελέσει τα συγκεκριμένα τέσσερα για τη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο δρομολόγια την εβδομάδα».

Αποφάσεις φορέων
Στη Λήμνο τώρα, οι φορείς είχαν αποφασίσει από την περασμένη εβδομάδα, όταν ανακοινώθηκε ότι υπήρξε πρόβλημα με την προσφορά που κατέθεσε η ΝΕΛ για το πλοίο «Ταξιάρχης», να συναντηθούν για να συζητήσουν την κατάσταση που διαμορφώνεται στις συγκοινωνίες τούς μήνες του φθινοπώρου, καθώς και στη νέα δρομολογιακή περίοδο. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε χθες Τετάρτη το βράδυ, ενώ σ’ αυτήν αναμενόταν να συζητηθούν όλες οι παράμετροι και τα νέα δεδομένα που υπάρχουν στο χώρο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τη Λήμνο και τον Άγιο Ευστράτιο.
Ο επικεφαλής της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα, Παναγιώτης Τσανταρλιώτης, μίλησε χθες στο «Ε» για τις προθέσεις των φορέων του νησιού, σχετικά με τη βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσής του. Νέο αίτημα των φορέων, που αυτήν τη φορά φαίνεται να διεκδικούν συντονισμένα τα αιτήματά τους, είναι η επαναχάραξη των δρομολογίων και οι δυνατότητες που υπάρχουν για την αγορά και τη δρομολόγηση νέου πλοίου από πλευράς της αυτοδιοίκησης. «Θα πρέπει», είπε ο κ. Τσανταρλιώτης, «να ξεκινήσει ένας διάλογος από μηδενική βάση, ώστε μετά να πάμε σε προκήρυξη, και θα ζητήσουμε από την τοπική αυτοδιοίκηση να στηρίξει μια προσπάθεια που θα έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνει αποδεκτή η ένσταση της ΝΕΛ. Αμέσως μετά να ξεκινήσει ένας διάλογος μεταξύ ΥΕΝ και φορέων της Λήμνου, ώστε μαζί να καθορίσουμε τα νέα στοιχεία που ζητάμε στην προκήρυξη.».
Σχετικά με τις προθέσεις των δήμων της Λήμνου για την αγορά νέου πλοίου και τη δρομολόγησή του στα νησιά, ο κ. Τσανταρλιώτης δήλωσε: «Θα ζητήσουμε από τους δήμους να μας ενημερώσουν για τις προσπάθειες που καταβάλλουν για την ίδρυση ναυτιλιακής εταιρείας, κατά πόσο αυτές θα αποδώσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αν γίνει αυτό πραγματικότητα, θα πρέπει να εξεταστούν τα νέα δεδομένα, ώστε να μη δεσμευτεί η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή, μέσα από το διαγωνισμό με τη 12ετή σύμβαση.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey