Δεν ξέφυγε από τον κύκλο της υπερχρέωσης της ΝΕΛ το 2009, παρ’ ότι μετά από πολλά χρόνια κατάφερε να καταγράψει σημαντική αύξηση του τζίρου της και μείωση των ζημιών της.
Αύξησε το τζίρο της και μείωσε τις ζημιές το 2009
Δεν ξέφυγε από τον κύκλο της υπερχρέωσης της ΝΕΛ το 2009, παρ’ ότι μετά από πολλά χρόνια κατάφερε να καταγράψει σημαντική αύξηση του τζίρου της και μείωση των ζημιών της. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου της ΝΕΛ ανήλθε στα 39.378.711,63 ευρώ, έναντι 33.007.926,44 ευρώ το 2008. Η αύξηση των εσόδων κατά 19,30% αποδίδεται στην αύξηση των εκτελεσθέντων δρομολογίων των πλοίων, δηλαδή στις άγονες γραμμές που έχει πάρει.
Οι ζημίες προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για την εταιρεία ανήλθαν στα 4.659.126 ευρώ, έναντι ζημιών 16.267.252,66 ευρώ στη χρήση 2008. Οι ζημίες μετά φόρων του Ομίλου ανήλθαν σε 20.464.116,49 ευρώ, έναντι ζημιών 29.091.760,64 ευρώ την χρήση του 2008. Mε τα πλοία του Ομίλου το 2009 διακινήθηκαν 584.875 επιβάτες και 123.580 οχήματα, έναντι 560.614 επιβατών και 109.805 οχημάτων στη χρήση 2008.
Το χρηματοοικονομικό κόστος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 37,43% (ή ποσό 1.757.834,81 ευρώ), ως αποτέλεσμα του σταθμικά υψηλότερου επιπέδου δανεισμού της Εταιρείας στη χρήση 2009 σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και στην ενσωμάτωση στο στόλο της εταιρείας του ταχύπλοου πλοίου «Αίολος Κεντέρης» στα τέλη της προηγούμενης χρήσεως, το οποίο δεν εκτέλεσε δρομολόγια εντός της χρήσης 2009.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από τη ΝΕΛ, η νέα διοίκηση επιδιώκει τη βελτίωση του μικτού περιθωρίου εκμετάλλευσης (ΕΒITDA) και της χρηματοοικονομικής της θέσης, με στόχο τη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους.
Έσοδα από τις άγονες
Με δεδομένο ότι η σημαντικότερη πηγή εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τις επιδοτήσεις άγονων γραμμών και προκειμένου να τηρήσει τους όρους με τους οποίους ανέλαβε τις υποχρεώσεις αυτές, αλλά και να βελτιώσει την απόδοσή της από τη δραστηριοποίηση αυτή, η ΝΕΛ βρίσκεται σε διαδικασία ανεύρεσης των κατάλληλων πλοίων προς το σκοπό αυτό, επιδιώκοντας κυρίως τις μακροχρόνιες ναυλώσεις.
Η παραπάνω αναφορά επιβεβαιώνει τα όσα έχουμε γράψει κατά καιρούς στο «Ε» για τις κινήσεις που γίνονται από τη ΝΕΛ, προκειμένου να πουλήσει ή να ναυλώσει στο εξωτερικό τα ταχύπλοα πλοία της.
Στην κατεύθυνση αυτή, ήδη το «Αίολος Κεντέρης Ι» έχει ναυλωθεί στη Γαλλία. Επίσης γίνεται σαφές ότι η ΝΕΛ επιδιώκει να αντικαταστήσει τα πλοία που έχει στις άγονες με άλλα πλοία, ώστε να βελτιώσει τις ωφέλειές της που προκύπτουν από τις γραμμές αυτές. Όπως έχει γράψει το «Ε», η εταιρεία επιδιώκει να βρει πλοίο που θα αντικαταστήσει το «Θεόφιλος» στις άγονες, ώστε το πλοίο να επιστρέψει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Αν πετύχει αυτόν το στόχο, η Εταιρεία θα καταφέρει να αυξήσει σημαντικά τον τζίρο της και έτσι να βελτιώσει κατά πολύ την οικονομική της κατάσταση.
Επιπλέον, προτίθεται να ναυλώσει πλοία Ro-Ro (μεταφοράς φορτηγών), τα οποία θα δρομολογήσει σε γραμμές που εκτιμά ότι μπορεί να τις αποφέρουν επιπλέον έσοδα. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζει τη δρομολόγηση δυο Ro-Ro πλοίων στα Δωδεκάνησα. Το στοιχείο αυτό ανακοινώνεται για πρώτη φορά από την Εταιρεία. Πιθανότατα πέρα από τα Δωδεκάνησα η ΝΕΛ να επιδιώξει να βάλει πλοίο Ro-Ro και στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, στο πλαίσιο της προσπάθειας να ανακτήσει τον έλεγχο της γραμμής.
Βουνό τα δάνεια
Μία από τις σημαντικές επισημάνσεις που κάνει η διοίκηση της ΝΕΛ στην ανακοίνωση των οικονομικών της στοιχείων είναι ότι βρίσκεται σε συνεχείς διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες, προκειμένου να υπάρξει σημαντική βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης της Εταιρείας και του αντίστοιχου χρηματοοικονομικού κόστους. Αυτό σημαίνει ότι η ΝΕΛ επαναδιαπραγματεύεται τα δάνειά της, προκειμένου να πετύχει καλύτερους όρους αποπληρωμής τους και φυσικά τη διαγραφή μέρους αυτών. Άλλωστε, στις 31 Δεκεμβρίου του 2009 οι υποχρεώσεις της ΝΕΛ σε δάνεια που έληγαν σε ένα έτος, ανέρχονται στα 34,29 εκατ. ευρώ. Στις τρέχουσες υποχρεώσεις της ΝΕΛ πρέπει να συμπεριληφθούν και 13 εκατ. ευρώ προς προμηθευτές. Άλλα 68,73 εκατ. ευρώ είναι τα δάνεια που πρέπει να αποπληρωθούν εντός πενταετίας και 52,9 εκατ. ευρώ είναι τα δάνεια που πρέπει να αποπληρωθούν μετά την παρέλευση πενταετίας.
Οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις της Εταιρείας ξεπερνούν τα 155 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος από αυτά να προέρχεται από την Τράπεζα Millennium, η οποία ελέγχει και το 5,6% των μετοχών.
Οι δανειακές υποχρεώσεις της ΝΕΛ αναμένεται να μειωθούν σημαντικά αν καταφέρει να πουλήσει τα ταχύπλοα της σειράς «Αίολος» και ιδιαίτερα το «Αίολος Κεντέρης» που σήμερα είναι ανενεργό.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.