Παρέμβαση του Επιμελητηρίου Λέσβου

01/07/2012 - 05:56
Κοινή δράση για την αντιμετώπιση των ακτοπλοϊκών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Αιγαίου προτείνει το Επιμελητήριο Λέσβου στις νομαρχίες και τα Επιμελητήρια του Βορείου Αιγαίου.
Κοινή δράση για την αντιμετώπιση των ακτοπλοϊκών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Αιγαίου προτείνει το Επιμελητήριο Λέσβου στις νομαρχίες και τα Επιμελητήρια του Βορείου Αιγαίου. Συγκεκριμένα, προτείνει οι παραπάνω φορείς, μαζί με όσους άλλους το επιθυμούν, να διεκδικήσουν την εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης οικονομοτεχνικής μελέτης για την ακτοπλοΐα του Βορείου Αιγαίου. Τα συμπεράσματα και οι προτάσεις τις μελέτης αυτής θα γίνουν αντικείμενο διεκδίκησης από τους τοπικούς φορείς προς τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να δοθούν κάποια στιγμή ουσιαστικές λύσεις.

Η ιδέα ανήκει στο Β΄ αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου, Βαγγέλη Μυρσινιά, ο οποίος δήλωσε στο «Ε» ότι «τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου είναι γνωστά. Είναι επίσης γνωστό ότι δίνονται σημαντικά ποσά από το Ελληνικό Δημόσιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μεταξύ τους. Όμως ούτε η ποσότητα των συνδέσεων, ούτε η ποιότητα τους είναι ικανοποιητικές.».
«Πιστεύουμε», συνέχισε ο κ. Μυρσινιάς, «ότι η μελέτη που προτείνουμε να γίνει θα μας δώσει χρήσιμα συμπεράσματα. Θα μας δείξει από πού μπορούν να εξοικονομηθούν πόροι. Ποια είναι τα πλοία που έχουμε ανάγκη, ποιες είναι οι ακτοπλοϊκές γραμμές που χρειαζόμαστε, αλλά και το είδος των πλοίων που απαιτούνται. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι απαραίτητα ώστε να κάνουμε μια σοβαρή διεκδίκηση και να σταματήσουμε να ζητάμε “βάλτε ένα καράβι εδώ ή εκεί”. Χωρίς να κοιτάμε αν το καράβι που θα μπει θα λύσει κάποιοι πρόβλημα.»

Η πρόταση του Επιμελητηρίου

Το Επιμελητήριο Λέσβου βλέπει τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις ως στοιχεία ενός συνολικότερου σχεδιασμού για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών των νησιών μας. Πιστεύει ότι θα πρέπει να εξασφαλίζουν την ικανοποίηση των ολοένα και μεγαλύτερων αναγκών μετακίνησης προσώπων και εμπορευμάτων από τα νησιά με την ηπειρωτική χώρα και ανάμεσα στα νησιά. Να υποστηρίζουν τις αναπτυξιακές προοπτικές και προσανατολισμούς των νησιών μας. Να ικανοποιούν τις ανάγκες μεταφοράς των νησιωτών με βάση την αρχή του «ισοδύναμου μεταφορικού κόστους», δηλαδή για ίδιο μεταφορικό έργο, ανεξάρτητα από το εάν αυτό γίνεται σε στεριά ή θάλασσα, θα πρέπει να υπάρχει και το ίδιο κόστος.
Το ολοκληρωμένο περιφερειακό σχέδιο ακτοπλοϊκών μεταφορών θα πρέπει να απαντάει σε ζητήματα όπως είναι:
- Οι αναγκαίες διασυνδέσεις ανάμεσα στα νησιά και ανάμεσα στα νησιά και την ηπειρωτική χώρα.
- Η συχνότητα των αναγκαίων δρομολογίων, έτσι ώστε αυτές οι ανάγκες να ικανοποιούνται όσο το δυνατόν καλύτερα.
- Ο αριθμός και το μέγεθος των πλοίων που μπορούν να ικανοποιούν αυτές τις ανάγκες.
- Τον έγκαιρο κάθε φορά προγραμματισμό των δρομολογίων στον οποίο θα περιλαμβάνονται οι ημέρες και οι ώρες των δρομολογίων. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνονται οι μέγιστες ωφέλειες μέσω του συνδυασμού από τη μια πλευρά πολλά μέσων μεταφοράς (αεροπλάνα), αλλά και των διαφορετικών δρομολογίων μεταξύ τους.
- Κόστος μεταφοράς προϊόντων και προσώπων το οποίο πρέπει να ικανοποιεί την αρχή του «ισοδύναμου μεταφορικού κόστους».
- Πλοία τα οποία πρέπει να ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες και τις πλέον αυστηρές απαιτήσεις ασφάλειας.
- Λιμενικές υποδομές οι οποίες πρέπει να αναβαθμιστούν και να εκσυγχρονιστούν ή και να κατασκευαστούν νέες, αλλά και λοιπές υποδομές που να επιτρέπουν τη συγκοινωνιακή διασύνδεσή τους με την ενδοχώρα των νησιών.
- Ανθρώπινο δυναμικό που πρέπει να είναι καλά εκπαιδευμένο.
- Κόστος μεταφοράς το οποίο θα πρέπει να υπολογίζεται με βάση την αρχή του «ίσου κόστους για ίσο μεταφορικό έργο».
- Αφαίρεση μη ανταποδοτικών φόρων και τελών από το κόστος των ναύλων.
- Μείωση του Φ.Π.Α. στα οχήματα, αλλά και στα μεταφορικά.
- Κίνητρα προς τις ναυτιλιακές εταιρείες για τη δρομολόγηση πλοίων στις άγονες γραμμές.
- Υπαγωγή στον αναπτυξιακό νόμο για την ναυπήγηση νέων πλοίων.
- Σχολαστική εξέταση κάθε αιτήματος για αποδρομολόγηση πλοίων που κατατίθεται στην Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

«Μπούσουλας» σχεδιασμού

Η ολοκληρωμένη μελέτη που προτείνει το Επιμελητήριο Λέσβου θα πρέπει να αποτελεί και τον «μπούσουλα» σχεδιασμού και χρηματοδότησης οποιουδήποτε δρομολογίου, αποφεύγοντας έτσι άσκοπες σπατάλες πόρων και μεγιστοποιώντας τα οφέλη για τις κοινωνίες και την οικονομία των νησιών μας.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey