Καύσιμα και δάνεια βραχνάς για τη ΝΕΛ

01/07/2012 - 05:56
Το αυξημένο κόστος των καυσίμων, η μείωση της πληρότητας των πλοίων λόγω της οικονομικής κρίσης και το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος είναι τα στοιχεία που χαρακτήρισαν την οικονομική λειτουργία της ΝΕΛ για το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Το αυξημένο κόστος των καυσίμων, η μείωση της πληρότητας των πλοίων λόγω της οικονομικής κρίσης και το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος είναι τα στοιχεία που χαρακτήρισαν την οικονομική λειτουργία της ΝΕΛ για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η ΝΕΛ παρά τις πιέσεις που δέχθηκε από τον ανταγωνισμό, κατάφερε στο εξάμηνο να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της. Συγκεκριμένα, τα έσοδα του ομίλου το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν στα 20,894 εκατ. ευρώ από 15,560 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο εξάμηνο του 2009. Όμως, ταυτόχρονα αυξήθηκαν και οι ζημίες του ομίλου, στα 13,204 εκατ. ευρώ από 7,062 εκατομμύρια που ήταν το αντίστοιχο εξάμηνο του 2009. Το μικτό λειτουργικό αποτέλεσμα του εξαμήνου διαμορφώθηκε σε ζημία 2,428 εκατ. ευρών έναντι κερδών 1,883 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, αν εξαιρεθούν τα έκτακτα στοιχεία που επηρέασαν το πρώτο εξάμηνο του 2009 και το πρώτο εξάμηνο του 2010, τα συνολικά αποτελέσματα της παρούσης περιόδου ανήλθαν σε ζημία 12,714 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας ποσού 12,533 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο του έτους 2009.
Συγκεκριμένα, τα έκτακτα αποτελέσματα και οι δαπάνες που βάρυναν τα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2009 είναι τα εξής:
α) 3,319 εκατ. ευρώ από αντιστροφή πρόβλεψης απομείωσης της αξίας του «Θεόφιλος» λόγω αποκατάστασης της λειτουργικής του ικανότητας.
β) 1,700 εκατ. ευρώ που αφορούσε έσοδα από αποζημίωση για τη ζημία του ίδιου πλοίου.
γ) 0,452 εκατ. ευρώ που ήταν κέρδος από την πώληση του πλοίου «Παναγία Τήνου» της C Link Ferries.
Tα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου 2010 έχουν επιβαρυνθεί με 0,490 εκατομμύρια ευρώ που αφορά ζημία από την πώληση του πλοίου «Παναγία Χοζοβιώτισσα» της C Link Ferries.
Το κόστος των καυσίμων για τη ΝΕΛ το πρώτο εξάμηνο του 2010 παρουσιάζει αύξηση περίπου 50%. Συγκεκριμένα, έφθασε στα 11,028 εκατ. ευρώ, από 5,471 εκατομμύρια που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2009. Το θετικό είναι πως η ΝΕΛ κατάφερε να πετύχει μια σημαντική μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους της κατά 1,2 εκατ. ευρώ περίπου, από τα 4,709 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2009 στα 3,531 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010. Ωστόσο το χρηματοοικονομικό κόστος παραμένει εξαιρετικά υψηλό.

Τα δάνεια

Τα μακροπρόθεσμα δάνεια του ομίλου της ΝΕΛ ανήλθαν το πρώτο εξάμηνο του έτους στα 123,637 εκατ. ευρώ από τα 121,634 εκατομμύρια, δηλαδή αυξήθηκαν κατά δύο εκατομμύρια ευρώ. Τα βραχυπρόθεσμα δάνεια της ΝΕΛ αυξήθηκαν κατά 5,5 εκατ. ευρώ, καθώς από τα 34,289 εκατομμύρια έφθασαν στα 39,676. Το συνολικό ύψος των δανείων ανήλθε στα 163,314 εκατ. ευρώ, από τα 155,924 εκατομμύρια που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2009.
Οι δανειακές υποχρεώσεις της ΝΕΛ παραμένουν εξαιρετικά υψηλές ως προς τον τζίρο της επιχείρησης. Το μεγαλύτερο μέρος των βαρών αυτών οφείλεται στα ταχύπλοα της ΝΕΛ και ειδικότερα στο παροπλισμένο «Αίολος Κεντέρης».

Οι άλλες ακτοπλοϊκές
Αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα κατέγραψαν όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο για το πρώτο εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα, οι «Μινωικές Γραμμές» το πρώτο εξάμηνο του έτους κατέγραψαν ζημιές 21,8 εκατ. ευρώ. Η ΑΝΕΚ κατέγραψε οριακή αύξηση εσόδων και διεύρυνση ζημιών. Συγκεκριμένα οι ζημιές της έφθασαν στα 28,5 εκατομμύρια από τα 16,0 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης ο όμιλος Attica το πρώτο εξάμηνο του έτους κατέγραψε ζημίες ύψους 32 εκατ. ευρώ. Όλες οι εταιρείες αποδίδουν τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματά τους στην αύξηση του κόστους των καυσίμων.
Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος του ετήσιου τζίρου των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων πραγματοποιείται τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Οι μήνες αυτοί έχουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στο Αιγαίο όπως είναι η ΝΕΛ.
Η ΝΕΛ αναμένει στο εννεάμηνο να καταγράψει ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου της καθώς έχει δρομολογήσει σειρά ναυλωμένων πλοίων. Όπως είναι το «European Express», το Rο-Rο «Ιππότης», το «Αλκυόνη», το Rο-Rο «Μύκονος» και άλλα.

Οι στόχοι της ΝΕΛ

Η ΝΕΛ υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της, για ακόμη μια φορά, την ανάγκη να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας και να γίνει πλήρως ανταγωνιστικό στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, προκειμένου οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά να αποκτήσουν τουλάχιστον ίση ανταγωνιστικότητα με τις αντίστοιχες της Ευρώπης, γεγονός που θα μείωνε σημαντικά το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων.
Η διοίκηση της ΝΕΛ δημιουργεί και αναπτύσσει ευέλικτες στρατηγικές και τακτικές για τη βελτίωση του μικτού περιθωρίου εκμετάλλευσης (ΕΒITDA) και της χρηματοοικονομικής της θέσης, με στόχο τη μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους του ομίλου και πιο συγκεκριμένα:
Η σημαντικότερη πηγή εσόδων της εταιρείας προέρχεται από τις επιδοτήσεις αγόνων γραμμών. Τούτο αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας, καθώς η οικονομία μας είναι σε ύφεση και αναμένεται συρρίκνωση της κατανάλωσης, αλλά ταυτόχρονα απαιτεί αυξημένο κεφάλαιο κίνησης ως αντιστάθμισμα των χρονικών καθυστερήσεων σύμφωνα με τις τυπικές διαδικασίες είσπραξης των επιδοτήσεων. Αναγκαιότητα για την εταιρεία αποτελεί η ανανέωση του στόλου της ή η προσθήκη νέων πλοίων στο στόλο της προκειμένου να διατηρήσει τη θέση της στον κλάδο, να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της, να μειώσει το μέσο κόστος εκμετάλλευσης του στόλου της, καθώς και το κόστος των εξόδων διοίκησης και διάθεσης ως ποσοστό αυτών επί των πωλήσεων. Η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει κατά ένα μέρος στην υλοποίηση της αναδιοργάνωσης του στόλου της.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey