![Emprosnet_Logo_no_background_new.png](/images/Emprosnet_Logo_no_background_new.png)
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απογοητευτικά είναι τα οικονομικά αποτελέσματα των μεγάλων ακτοπλοϊκών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο και από τους οποίους εξαρτώνται οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών μας με τον Πειραιά και τη βόρειο Ελλάδα.
Απογοητευτικά είναι τα οικονομικά αποτελέσματα των μεγάλων ακτοπλοϊκών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο Αιγαίο και από τους οποίους εξαρτώνται οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών μας με τον Πειραιά και τη βόρειο Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, οι μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου συνεχίζουν να καταγράφουν ζημίες και αναζητούν πόρους από αυξήσεις κεφαλαίου, ομολογιακά δάνεια, αναχρηματοδοτήσεις και πωλήσεις πλοίων, για να επιβιώσουν. Τα στοιχεία δείχνουν πως οι νησιώτες θα περάσουν άλλο ένα χειμώνα αγωνιώντας αν το πλοίο θα φθάσει στο λιμάνι.
Ο Όμιλος Attica, για το πρώτο εξάμηνο του 2014 ανακοίνωσε ζημίες μετά από φόρους ύψους 21,07 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών μετά από φόρους 21,06 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Επίσης παρουσίασε μικρή κάμψη ο τζίρος του στα 104,23 εκατ. ευρώ, από τα 106,71 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2013.
Σανίδα σωτηρίας στον όμιλο έδωσε η Fortress Investment Group, με την οποία έχει υπογράψει συμφωνία για επένδυση 75 εκατ. ευρώ.
Τις προηγούμενες ημέρες η γενική συνέλευση του ομίλου ενέκρινε την έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου ύψους 50 εκατ. ευρώ πενταετούς διάρκειας, το οποίο θα καλυφθεί από τη Fortress Investment Group. Τα κεφάλαια που θα αντληθούν, θα δοθούν για την κάλυψη των υποχρεώσεων του ομίλου, που ανέρχονται πλέον στα 393,102 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση που εξασφάλισε ο όμιλος, διασφαλίζει ότι στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου (Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη) θα δραστηριοποιείται τουλάχιστον ένα πλοίο («Blue Star Patmos»).
O δεύτερος μεγάλος ακτοπλοϊκός όμιλος που δραστηριοποιείται στο βόρειο Αιγαίο, η Hellenic Seaways, έχοντας δρομολογήσει το «Αριάδνη» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, δεν έχει ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα του εξαμήνου. Ωστόσο στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις τού 2013 είχε κάνει σαφές πως πρόθεσή του είναι να προχωρήσει σε πωλήσεις πλοίων προκειμένου να καλύψει μέρος των υποχρεώσεών του.
Οι «Μινωικές Γραμμές», χάρη στις αυξήσεις κεφαλαίων ύψους 80 εκατ. ευρώ που καλύφθηκαν από τον Όμιλο Grimaldi, διαθέτουν έναν από τους καλύτερους ισολογισμούς στον κλάδο. Ο τζίρος τους διαμορφώθηκε στα 72,77 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2014, έναντι 70,93 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2013.
Ο όμιλος κατέγραψε κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και καθαρών αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 5,962 εκατ. ευρώ, έναντι 2,932 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2013, καταγράφοντας αύξηση 3,030 εκατ. ευρώ. Το καθαρό αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου ήταν ζημιογόνο κατά 4,499 εκατ. ευρώ, έναντι 8,975 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Οι συνολικές υποχρεώσεις μειώθηκαν σε 276,8 εκατ. ευρώ, έναντι 317,67 εκατ. ευρώ την 31 Δεκεμβρίου 2013. Ο Όμιλος Grimaldi ελέγχει μεγάλο ποσοστό και των μετοχών τής Hellenic Seaways, και παίζει καθοριστικό συνολικά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του Αιγαίου.
Η ΑΝΕΚ το πρώτο εξάμηνο του 2014 είδε τον τζίρο της να μειώνεται στα 69,2 εκατ. ευρώ, από τα 73,7 εκατομμύρια την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Μικρή βελτίωση εμφάνισαν τα μικτά αποτελέσματα τα οποία ανήλθαν σε κέρδη 1,6 εκατ. ευρώ, έναντι 1,4 εκατ. ευρώ τη συγκρίσιμη περσινή περίοδο.
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε ζημίες 6,6 εκατομμυρίων, έναντι ζημιών 5,6 εκατομμυρίων την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης.
Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, διαμορφώθηκαν σε ζημίες 21,2 εκατομμυρίων, έναντι ζημιών 19,3 εκατ. ευρώ. Οι βραχυπρόθεσμες τραπεζικές του ομίλου στο τέλος του πρώτου εξαμήνου 2014 ανήλθαν σε 296,2 εκατομμύρια, έναντι 290,5 εκατομμυρίων στις 31 Δεκεμβρίου 2013.