Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ίμβρου με τη Λήμνο. Πρόκειται για μια υπόθεση που έχει μεγάλη προϊστορία, αφού πολλές φορές στο παρελθόν είχαν γίνει αντίστοιχες προσπάθειες, αλλά πάντα σκόνταφταν στην απροθυμία του τουρκικού κράτους να δημιουργήσει τελωνείο στην Ίμβρο.
Αναζωπυρώνεται το ενδιαφέρον για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ίμβρου με τη Λήμνο. Πρόκειται για μια υπόθεση που έχει μεγάλη προϊστορία, αφού πολλές φορές στο παρελθόν είχαν γίνει αντίστοιχες προσπάθειες, αλλά πάντα σκόνταφταν στην απροθυμία του τουρκικού κράτους να δημιουργήσει τελωνείο στην Ίμβρο ώστε να υπάρχει σύνδεση των δύο νησιών. Φαίνεται πως το εμπόδιο αυτό ξεπεράστηκε και πριν δύο εβδομάδες επισκέφθηκαν τη Λήμνο Τούρκοι επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να δρομολογήσουν πλοίο τύπου ιπτάμενου δελφινιού στη γραμμή. Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λήμνου, Φωτεινή Στεφανιδάκη, το πλοίο θα εκτελεί δρομολόγιο στη γραμμή Λήμνος - Ίμβρος - Τσανάκαλε. Όπως μας είπε, πριν δύο εβδομάδες μετέβησαν στο γειτονικό μας οι Τούρκοι επιχειρηματίες μαζί με καπετάνιους, για να δουν τα λιμάνια στα οποία μπορεί να προσεγγίσει το πλοίο.
Ο έπαρχος της Λήμνου, Δημήτρης Σάραγκας, έχει συζητήσει το θέμα αυτό με αυτοδιοικητικά στελέχη από την Τουρκία, αλλά η ενημέρωση που έχει είναι ότι οι Τούρκοι επιχειρηματίες ενδιαφέρονται να δρομολογήσουν πλοίο μόνο στη γραμμή Λήμνου - Ίμβρου. Αρχικά το ενδιαφέρον ήταν το σκάφος να προσεγγίζει τη Λήμνο στο αλιευτικό καταφύγιο της Πλάκας, όμως από μια πρώτη επίσκεψη που έγινε στη Λήμνο διαπιστώθηκε ότι δεν έχει τις κατάλληλες υποδομές για να φιλοξενήσει επιβατικό πλοίο. Γι’ αυτό τώρα εξετάζονται ως λύσεις το λιμάνι του Μούδρου και το λιμάνι της Μύρινας.
«Η απόσταση από τη Λήμνο ως την Ίμβρο είναι 18 μίλια όταν το πλοίο προσεγγίζει το λιμάνι της Πλάκας. Όταν προσεγγίζει τα άλλα δύο λιμάνια, είναι πολύ μεγαλύτερη», τονίζει ο κ. Σάραγκας.
Το εγχείρημα είναι στα πρώτα του στάδια, γι’ αυτό και ως τώρα είναι άγνωστο αν το πλοίο θα δρομολογηθεί για όλη τη διάρκεια του χρόνου ή αν θα δρομολογηθεί μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Κατά την άποψη του κ. Σάραγκα, πολύ δύσκολα η γραμμή αυτή μπορεί να λειτουργήσει όλο το χρόνο. Θεωρεί ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να επιτύχει εμπορικά αν λειτουργήσει το καλοκαίρι, δηλαδή την περίοδο που υπάρχει αυξημένη τουριστική κίνηση και στα δύο νησιά.
Προβληματισμός
Ο Εμπορικός Σύλλογος της Λήμνου προβληματίζεται για τις επιπτώσεις που θα έχει η δημιουργία αυτής της γραμμής. Στο μυαλό της προέδρου του Συλλόγου, Φωτεινής Στεφανιδάκη, έρχονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι της Λέσβου από τη διαρροή καταναλωτών στο Αϊβαλί και το Δικελί. Γι’ αυτό και αντιμετωπίζει την προσπάθεια αυτή με σκεπτικισμό.
Στην πρόσφατη επίσκεψη στη Λήμνο της περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Σοφίας Θεολογίτου, η κ. Στεφανιδάκη την ενημέρωσε για το θέμα και ζήτησε να το παρακολουθήσει επισταμένως. Συγκεκριμένα, η κ. Στεφανιδάκη μας ανέφερε: «Εμείς ενημερώσαμε την κ. Περιφερειάρχη για το ζήτημα αυτό κι όπως καταλάβαμε δεν είχε καμμία ενημέρωση από άλλο φορέα. Θεωρούμε ότι το ζήτημα απαιτεί την προσοχή των κρατικών αρχών, δεδομένου ότι εδώ υπάρχουν ζητήματα εξωτερικής πολιτικής. Επιπλέον τονίσαμε ότι το ελληνικό κράτος πρέπει να έχει μια ενιαία πολιτική για τον τρόπο που αντιμετωπίζει το ζήτημα των συνδέσεων των νησιών μας με τα απέναντι τουρκικά παράλια. Η περιφερειάρχης μάς απάντησε ότι θα παρακολουθήσει όλη την εξέλιξη του θέματος.»