Η Αθήνα απωθεί την επιχειρηματικότητα*

01/07/2012 - 05:56
Από το κακό στο... χειρότερο πάνε οι επιδόσεις της Αθήνας, η οποία την τελευταία δεκαετία χειροτερεύει διαρκώς τη θέση της στη λίστα με τις ελκυστικότερες ευρωπαϊκές πόλεις για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Από το κακό στο... χειρότερο πάνε οι επιδόσεις της Αθήνας, η οποία την τελευταία δεκαετία χειροτερεύει διαρκώς τη θέση της στη λίστα με τις ελκυστικότερες ευρωπαϊκές πόλεις για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Έτσι, στη φετινή ετήσια έρευνα «European Cities Monitor 2010» της διεθνούς εταιρείας συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield (την 21η κατά σειρά), η Αθήνα κατατάσσεται στην τελευταία θέση σε σύνολο 36 συνολικά ευρωπαϊκών πόλεων, όσον αφορά στις «καλύτερες πόλεις για να αναπτύξει κανείς επιχειρηματική δραστηριότητα».

Η έρευνα έγινε με ερωτηματολόγια που εστάλησαν στις 500 μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη, όπου κορυφαία στελέχη κλήθηκαν να ψηφίσουν τα καλύτερα επιχειρηματικά κέντρα της Γηραιάς Ηπείρου.
Και πέρυσι η ελληνική πρωτεύουσα βρισκόταν τελευταία (34η θέση), ενώ φέτος οι δύο νέες εντάξεις στη λίστα (Εδιμβούργο και Μπρατισλάβα) κατάφεραν να την ξεπεράσουν. Στην πρώτη θέση της συνολικής κατάταξης βρίσκεται το Λονδίνο και ακολουθούν το Παρίσι και η Φρανκφούρτη.
Η ελληνική πρωτεύουσα ουσιαστικά απουσιάζει από τις προτιμήσεις των στελεχών, ενώ μόνο στην περίπτωση του κόστους προσωπικού ανεβαίνει στην πρώτη 10άδα και συγκεκριμένα στην όγδοη θέση (από 11η πέρυσι). Ενδεχομένως, βέβαια, με την... κατιούσα που έχουν πάρει οι μισθοί στη χώρα μας, του χρόνου οι επιδόσεις ως προς το συγκεκριμένο κριτήριο να είναι ακόμη καλύτερες!

Το… θετικό!
Το μόνο θετικό στοιχείο για την ελληνική πρωτεύουσα αποτελεί το γεγονός ότι για την επόμενη πενταετία προτίθενται να ανοίξουν γραφεία 13 ξένες επιχειρήσεις, έναντι 10 που είχαν απαντήσει πέρυσι. Τις περισσότερες ξένες επιχειρήσεις, πάντως, πανευρωπαϊκά θα προσελκύσει τα επόμενα χρόνια η Μόσχα (47 συνολικά σκοπεύουν να ανοίξουν στη ρωσική πρωτεύουσα γραφεία) και ακολουθεί η Βαρσοβία με 30 επιχειρήσεις, η Κωνσταντινούπολη με 29 και το Βουκουρέστι με 27. Θετικό, συνολικά, αποτελεί το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις ακόμη επιδιώκουν να επεκτείνονται ανά την Ευρώπη - μάλιστα ο σχετικός αριθμός είναι μεγαλύτερος φέτος απ’ ό,τι πέρυσι, γεγονός που επιβεβαιώνει την αναστροφή της ψυχολογίας.
Οι πόλεις που καταφέρνουν να βελτιώνονται συνεχώς είναι κατ’ αρχάς το Βερολίνο και ακολουθεί η Βαρκελόνη, το Λονδίνο, η Μαδρίτη, το Παρίσι, η Πράγα, η Βαρσοβία, το Μόναχο, η Βουδαπέστη και το Μιλάνο, ενώ στην τριάδα των ευρωπαϊκών πόλεων με τις καλύτερες προσβάσεις στις αγορές και τα προϊόντα παραμένουν το Λονδίνο, το Παρίσι και η Φρανκφούρτη.

Οι προτεραιότητες
Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που καθορίζουν ουσιαστικά αν μία πολυεθνική θα αποφασίσει να ανοίξει γραφεία σε μία πόλη;
Με σειρά προτεραιότητας:
- Εύκολη πρόσβαση σε αγορές και πελάτες
- Διαθέσιμο εξειδικευμένο προσωπικό
- Ποιότητα των τηλεπικοινωνιών
- Μεταφορικές συνδέσεις με άλλους διεθνείς προορισμούς
- Καλή σχέση ποιότητας - ενοικίων γραφείων
- Κόστος προσωπικού
- Διαθέσιμοι γραφειακοί χώροι
- Κυβερνητικό κλίμα (φορολογία, κίνητρα)
- Γλώσσα
- Μεταφορά/μετακίνηση μέσα στην πόλη
- Ποιότητα ζωής των εργαζομένων
- Έλλειψη ρύπανσης

Η ακίνητη περιουσία και η... ψυχολογία

To θέμα της ακίνητης περιουσίας και οι δυνατότητες αξιοποίησής της εν μέσω κρίσης φαίνεται ότι δεν απασχολεί την Ελλάδα μόνο, αλλά συνολικά όλη την Ευρώπη. Έτσι, στο ερώτημα «ποια θα είναι η στρατηγική σας όσον αφορά στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της επιχείρησής σας ή τι θα κάνετε με τα ακίνητα που μισθώνετε για το διάστημα 2010 - 2011;», ποσοστό 20% των ερωτηθέντων απάντησε ότι κατ’ αρχάς θα προχωρήσει σε μείωση χώρων και γενικά ανακατανομή και εξοικονόμηση των γραφείων τους, ένα 25% έκανε λόγο για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα όσον αφορά στην εκμετάλλευση των χώρων, 23% έκανε λόγο για επέκταση, 11% ανέφερε ότι θα προχωρήσει σε μεταφορά για μείωση του κόστους, ένα 9% έκανε λόγο για αναβάθμιση, ενώ ποσοστά 4% και 3% αντίστοιχα ανέφεραν ότι θα εκμεταλλευθούν την ακίνητη περιουσία για να εξοικονομήσουν κεφάλαια και ότι θα διαθέσουν κεφάλαια για να αγοράσουν νέα ακίνητα.
Το θέμα της... ψυχολογίας εν μέσω κρίσης είναι επίσης στο επίκεντρο της έρευνας, με τα στελέχη να ερωτούνται πώς βλέπουν τις προοπτικές των επιχειρήσεών τους για τα επόμενα χρόνια. Σχεδόν ένας στους πέντε από τους ερωτηθέντες απάντησαν ότι τώρα είναι πολύ πιο αισιόδοξοι σε σχέση με πριν από ένα 12μηνο, ενώ πάνω από δύο στους τρεις απάντησαν ότι είναι συνολικά πιο αισιόδοξοι. Μόνο ένα 11% (πιθανώς όσοι έχουν δραστηριότητα στην Ελλάδα;) απάντησε ότι είναι λιγότερο αισιόδοξοι.
Ποιοι θα είναι οι παράγοντες που θα έχουν την επόμενη πενταετία το μεγαλύτερο αντίκτυπο στην επιχειρηματικότητα;
Οι ευκαιρίες από τις αναδυόμενες αγορές για νέα προϊόντα και υπηρεσίες είναι ο υπ’ αριθμόν ένα παράγοντας, ενώ ένα 18% θεωρεί ότι ο ανταγωνισμός από τις συγκεκριμένες αγορές θα επηρεάσει τις δραστηριότητές τους. Ακολουθούν οι αλλαγές στο δημογραφικό και το προσωπικό, αφού σχεδόν ένας στους πέντε (18%) θεωρεί το συγκεκριμένο παράγοντα πολύ σημαντικό και ακολουθούν το οικονομικό κλίμα και θέματα αειφορίας, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η τρομοκρατία.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

*ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΡΔΟΣ

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey