Αυξήσεις στους ναύλους που χρεώνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στα φορτηγά πλοία έφερε η άνοδος στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. Το προηγούμενο διάστημα προχώρησε σε αύξηση των ναύλων η ΝΕΛ, ενώ πριν δύο ημέρες ανακοίνωσε αύξηση και η Hellenic Seaways.
Την Κυριακή, συνέλευση των Ιδιοκτητών Φορτηγών
Αυξήσεις στους ναύλους που χρεώνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στα φορτηγά πλοία έφερε η άνοδος στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων. Το προηγούμενο διάστημα προχώρησε σε αύξηση των ναύλων η ΝΕΛ, ενώ πριν δύο ημέρες ανακοίνωσε αύξηση και η Hellenic Seaways, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο «Ε» ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, Άκης Χατζηαργυρίου.
Συγκεκριμένα, όπως μας είπε, η ΝΕΛ από 38 ευρώ το μέτρο που χρέωνε τα φορτηγά, ανέβασε την τιμή στα 48 ευρώ το μέτρο. Η Hellenic Seaways, από 28 ευρώ το μέτρο που χρέωνε, αύξησε την τιμή στα 33 ευρώ το μέτρο. Τυπικά και οι δύο εταιρείες πριν τις αυξήσεις είχαν εκδώσει τιμοκαταλόγους και όριζαν το ναύλο στα 42 ευρώ το μέτρο για τα φορτηγά, ωστόσο η τιμή αυτή δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
Μόνο από τις τιμές που χρεώνει το Ro-Ro πλοίο «Πελαγίτης» είναι ικανοποιημένοι οι μεταφορείς, που σύμφωνα με τον κ. Χατζηαργυρίου, κυμαίνονται από 33 έως 35 ευρώ το μέτρο. Ακόμη μας είπε ότι η ΝΕΛ πιέζει τις μεταφορικές εταιρείες να βάζουν τα φορτηγά τους στο «Μυτιλήνη» κι όταν δε συμβαίνει αυτό, τότε δημιουργεί προβλήματα στις εταιρείες που θέλουν να στείλουν φορτηγά προς τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα.
Την Κυριακή, οι Ιδιοκτήτες Φορτηγών Δ.Χ. θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση στο Επιμελητήριο Λέσβου, κατά τη διάρκεια της οποίας μεταξύ άλλων θα συζητηθεί και το ενδεχόμενο να δρομολογήσουν δικό τους πλοίο για τη μεταφορά των οχημάτων τους, ώστε να σταματήσει η εξάρτησή τους από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες ζητούν να πληρώνονται τοις μετρητοίς, είτε με επιταγές μικρής διάρκειας.
«Αν πληρώνουμε τοις μετρητοίς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, θα πρέπει και εμείς να πληρωνόμαστε τοις μετρητοίς τη μεταφορά από τους εμπόρους.
Αν κάνουμε κάτι τέτοιο, θα μειωθεί ακόμη περισσότερο το μεταφορικό έργο, διότι η κατάσταση στην αγορά είναι τραγική και δεν μπορούμε να πιέσουμε τους εμπόρους και τις τοπικές επιχειρήσεις. Εμείς θέλουμε να κρατήσουμε χαμηλά τα κόμιστρα, ώστε να διατηρηθεί κι αν είναι δυνατόν να αυξηθεί το μεταφορικό έργο», τονίζει ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης.
Η θέση τής ΝΕΛ
Κύκλοι τής ΝΕΛ υποστηρίζουν ότι η αύξηση στους ναύλους ήταν επιβεβλημένη από τη στιγμή που η λειτουργία των πλοίων επιβαρύνθηκε από τις τελευταίες ανατιμήσεις στα ναυτιλιακά καύσιμα.
Είναι γνωστό ότι το προηγούμενο διάστημα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν έρθει σε σφοδρή αντιπαράθεση με τα «Ελληνικά Πετρέλαια» - δηλαδή την επιχείρηση που παράγει τα ναυτιλιακά καύσιμα - για την αύξηση των τιμών.
Σε ό,τι αφορά στις σχέσεις με τις μεταφορικές εταιρείες, η ΝΕΛ υποστηρίζει πως το μόνο που έχει ζητήσει είναι να πληρώνεται είτε τοις μετρητοίς είτε με επιταγές, καθώς στις σημερινές συνθήκες δεν μπορεί οι μεταφορείς να έχουν απλήρωτες υποχρεώσεις από 100.000 έως 200.000 ευρώ.
Η σύσκεψη
Για το ζήτημα αυτό έγινε σύσκεψη με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Λέσβου, την Τετάρτη το απόγευμα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης, η Ένωση Ξενοδόχων Λέσβου, ο Σύνδεσμος των Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, η Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων, ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ενοικιαζόμενων Δωματίων, η Ένωση Καταναλωτών Λέσβου, το Οικονομικό Επιμελητήριο και η ΝΕΛ.
Πριν ξεκινήσει η σύσκεψη, υπήρξε έντονη αντιπαράθεση μεταξύ της ΝΕΛ και του Επιμελητηρίου Λέσβου. Αιτία, ότι η ΝΕΛ δεν είχε κληθεί στη σύσκεψη. Τελικά η Ναυτιλιακή αποχώρησε μόλις ανέπτυξε τις θέσεις της. Τελικά, αυτό που αποφασίσθηκε ήταν να ζητηθεί η συνδρομή ναυτιλιακού συμβούλου προκειμένου οι φορείς της Λέσβου να τεκμηριώσουν τα αιτήματά τους.