Απίστευτη ταλαιπωρία χιλιάδων ψαράδων απ’ όλη τη Λέσβο για το τέλος ανέλκυσης - καθέλκυσης σκαφών

Στη Μυτιλήνη για… 0,88 ευρώ!

06/06/2013 - 14:27

Κατάλοιπο ό,τι πιο γραφειοκρατικού ίσχυσε ποτέ στο δημόσιο τομέα αποτελεί σίγουρα το τέλος ανέλκυσης - καθέλκυσης σκαφών που εξακολουθεί να υφίσταται, αναγκάζοντας χιλιάδες ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών και επαγγελματικών σκαφών, πριν… καθαρίσουν τη βάρκα τους, να στηθούν αναγκαστικά στην ουρά τής ΔΟΥ Μυτιλήνης.

Κατάλοιπο ό,τι πιο γραφειοκρατικού ίσχυσε ποτέ στο δημόσιο τομέα αποτελεί σίγουρα το τέλος ανέλκυσης - καθέλκυσης σκαφών που εξακολουθεί να υφίσταται, αναγκάζοντας χιλιάδες ιδιοκτήτες ερασιτεχνικών και επαγγελματικών σκαφών, πριν… καθαρίσουν τη βάρκα τους, να στηθούν αναγκαστικά στην ουρά τής ΔΟΥ Μυτιλήνης.

Η απίστευτη ταλαιπωρία γιγαντώνεται φέτος με την κατάργηση των περιφερειακών εφοριών, αφού όλοι όσοι θέλουν να βγάλουν ή να ρίξουν οποιουδήποτε μεγέθους σκαρί στη θάλασσα, θα πρέπει να μετακινηθούν στη Μυτιλήνη. Να πληρώσουν στη ΔΟΥ το τέλος των 88 λεπτών -γιατί αυτό είναι το έσοδο του Δημοσίου απ’ το τέλος- και στη συνέχεια να αποταθούν στις λιμενικές αρχές της περιοχής τους για να εκδώσουν την άδεια ανέλκυσης - καθέλκυσης.

Σε περίπτωση δε που γίνει έλεγχος του Λιμενικού και δεν υπάρχει η σχετική αδειοδότηση, τότε επιβάλλεται πρόστιμο που κυμαίνεται μεταξύ 30 και 30.000 ευρώ.

Την προηγούμενη Παρασκευή, επρόκειτο μετά από αναβολή να εκδικαστεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας η από τον Οκτώβριο του 2011 προσφυγή 86 πολιτών, κυρίως επαγγελματιών της ευρύτερης περιοχής Πλωμαρίου, κατά του Υπουργείου Οικονομικών για την κατάργηση της ΔΟΥ.

Τελικά, όμως, το αίτημα των πολιτών για αναστολή της εκτέλεσης της υπουργικής απόφασης αποσύρθηκε, επειδή κρίθηκε ότι πλέον δε θα έχει καμμία τύχη δικαίωσης.

Κι αυτό γιατί μεσολάβησε ρύθμιση-συμπληρωματική απόφαση για τις πρώτες 39 ΔΟΥ που καταργήθηκαν σε όλη τη χώρα, για τις οποίες προβλέφθηκε αυτό που ισχύει και για όλες τις υπόλοιπες που καταργήθηκαν στη συνέχεια. Δηλαδή η δημιουργία στη θέση τους Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) σε χώρο που θα παραχωρηθεί απ’ τους δήμους.

Μαρτύριο…
Ανεξάρτητα, όμως, απ’ την εξέλιξη με το θέμα της προσφυγής, τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει το κλείσιμο της ΔΟΥ, ταλαιπωρούν τους πολίτες. Ένα εξ αυτών μάς επισήμανε ο περιφερειακός σύμβουλος απ’ το Πλωμάρι και προσφάτως συνταξιοδοτηθείς υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών, Θεολόγος Πατερέλης, μεταφέροντας τις έντονες διαμαρτυρίες εκατοντάδων ιδιοκτητών σκαφών, επαγγελματικών και ερασιτεχνικών απ’ την ευρύτερη περιοχή, που αυτή την εποχή προκειμένου να ρίξουν τις βάρκες τους στη θάλασσα, χρειάζεται να κατέβουν στη Μυτιλήνη, δαπανώντας βενζίνη ή εισιτήρια πολλών ευρώ, για έσοδο του Δημοσίου της τάξης των 0,88 ευρώ.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, κάθε σκάφος, είτε για να βγει, είτε για να μπει στη θάλασσα, θα πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη άδεια, ανέλκυσης ή καθέλκυσης αντίστοιχα, η έκδοση της οποίας προϋποθέτει την πληρωμή του τέλους των 0,88 ευρώ (ήταν 300 δρχ. και δεν άλλαξε το 2001, όταν και μετατράπηκε σε ευρώ).

Μέχρι και το 2010, το διπλότυπο του συγκεκριμένου τέλους, εκτός απ’ τις εφορίες, μπορούσαν οι ενδιαφερόμενοι να το προμηθευτούν και απ’ τα κατά τόπους λιμεναρχεία που διέθεταν μπλοκ τύπου Β και εξυπηρετούσαν τους ιδιοκτήτες σκαφών. Έκτοτε όμως, όπως μας είπαν απ’ το Λιμεναρχείο Μυτιλήνης, με νόμο καταργήθηκε το Κεφάλαιο Λιμενικής Αστυνομίας και αναγκαστικά οι πολίτες δεν μπορούν να πάρουν το διπλότυπο, οπότε απευθύνονται στις εφορίες.

Με δεδομένο, όμως, ότι έκλεισαν και όλες οι περιφερειακές εφορίες (τελευταία της Καλλονής στα τέλη τού 2012), όλοι όσοι θέλουν να εκδώσουν άδεια ανέλκυσης - καθέλκυσης, πρέπει απ’ όπου κι αν έχουν τη βάρκα τους, να κατέβουν στη ΔΟΥ Μυτιλήνης για να πληρώσουν το τέλος. Χρειάζεται να σημειώσουμε ανά κατά περιόδους κάποια λιμεναρχεία «κυνηγούν» την παράβαση, κάποια άλλα όμως όχι.

Όλοι στη Μυτιλήνη
«Υπάρχει ένας τεράστιος όγκος υποθέσεων που έχουν έρθει στις εφορίες, κι όχι μόνο απ’ τα λιμεναρχεία, αλλά και απ’ τα δικαστήρια, και άλλους φορείς, που για να αντεπεξέλθουμε, χρειάζεται να διαθέτουμε πολλαπλάσιο προσωπικό σε σχέση με το παρελθόν», ανέφερε ο έφορος Παναγιώτης Μπαρούτης.

Ο προϊστάμενος του Τμήματος Εσόδων τής ΔΟΥ Μυτιλήνης, Γιάννης Κανέλλος, επεσήμανε ότι πράγματι προσέρχονται στην εφορία απ’ όλο το νησί για το συγκεκριμένο τέλος, στις περισσότερες μάλιστα περιπτώσεις ο κάθε ενδιαφερόμενος ξεχωριστά, αφού για την πληρωμή του προαπαιτείται ο Α.Φ.Μ. και προσωπικά στοιχεία που πολλοί αποφεύγουν να μοιράζονται με άλλους.

Θα μπορούσε να εξεταστεί άμεσα, όπως μας επισημάνθηκε απ’ την Εφορία, ειδικά για τόσο μικρού ύψους ποσά όπως το τέλος για τις βάρκες, η αντικατάσταση της όλης διαδικασίας του διπλότυπου από κάποιο παράβολο, που θα διευκόλυνε τους πολίτες και δε θα χρειαζόταν για την προμήθειά του να ταξιδέψει ο ίδιος ο ενδιαφερόμενος απ’ το Σίγρι, τον Πολιχνίτο, το Μόλυβο ή όπου αλλού, στη Μυτιλήνη.

Σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές, είναι ολοένα αυξανόμενος ο αριθμός των ιδιοκτητών σκαφών που εκδίδουν άδεια. Φαίνεται πως υπό το φόβο του προστίμου, που συνήθως για τη συγκεκριμένη παράβαση είναι 40 - 50 ευρώ, κατά την κρίση του επικεφαλής του λιμεναρχείου που το επιβάλλει, όλο και περισσότεροι πολίτες μπαίνουν στη διαδικασία να στηθούν στην Εφορία και στη συνέχεια να βγάλουν την άδεια, έστω και αν χρειαστεί να ταξιδέψουν αμέτρητα χιλιόμετρα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey