Με στόχο την πλήρη απελευθέρωση

01/07/2012 - 05:56
Την κατάργηση και των τελευταίων παρεμβατικών μέτρων στην ακτοπλοΐα επιδιώκει η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
Την κατάργηση και των τελευταίων παρεμβατικών μέτρων στην ακτοπλοΐα επιδιώκει η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας. Αυτό είναι γνωστό, άλλωστε ο πρόεδρός της, Απόστολος Βεντούρης, έχει πραγματοποιήσει σειρά επαφών τόσο με τη σημερινή πολιτική ηγεσία των υπουργείων Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, όσο και με τις προηγούμενες, ζητώντας την πλήρη απελευθέρωση. Τώρα όμως έκανε ακόμη ένα βήμα μπροστά, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά των αποφάσεων των υπουργών Οικονομίας και Υποδομών και ζητώντας την ακύρωση αυτών που καθορίζουν τις ανώτατες τιμές ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων των πλοίων ακτοπλοΐας.

Την προσφυγή συνυπογράφουν οι ΝΕΛ, η ΑΝΕΚ και η Hellenic Seaways, δηλαδή οι όμιλοι της ΝΕΛ και της Sea Star. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι την ίδια ημέρα που κατατέθηκε η προσφυγή, ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ) επανέφερε το θέμα της κατάργησης των κρατήσεων υπέρ τρίτων που βαρύνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Πρόκειται για ένα θέμα που οι εφοπλιστικές οργανώσεις θέτουν σχεδόν καθημερινά εδώ και τρία χρόνια περίπου.

Η προσφυγή
Οι προσφεύγοντες υποστηρίζουν ότι η επιβολή ανώτατης τιμής στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι αντίθετη στη Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις αποφάσεις του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ήδη Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης).
Στην προσφυγή τους αναφέρουν ακόμη ότι η ισχύουσα εθνική νομοθεσία έρχεται σε αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο που ρυθμίζει τα ακτοπλοϊκά ζητήματα. Κι απ’ τη στιγμή που το κοινοτικό δίκαιο έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία από το 2004, κατά συνέπεια θα έπρεπε να είχε καταργηθεί κάθε διάταξη που είναι αντίθετη σε αυτό.
Ακόμη σημειώνουν ότι μετά το 2004 κρατικός έλεγχος τιμών (εισιτηρίων) είναι δυνατός μόνο σε περιπτώσεις καταχρηστικών, υπερβολικών τιμολογήσεων (excessive pricing), δηλαδή στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει «εύλογη σχέση μεταξύ τιμών και οικονομικής αξίας προϊόντος ή παρεχόμενης υπηρεσίας».

Ο ΕΟΑΕΝ

Ο ΕΟΑΕΝ στην επιστολή που έστειλε στην υπουργό Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη, τονίζει ότι οι επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων ανέρχονται στο 30 - 35% του τελικού κόστους των εισιτηρίων. Ζητά δε να καταργηθούν και υπογραμμίζει ότι δεν μπορούν να δικαιολογηθούν:
α) Η χρέωση για λεμβουχικά - αχθοφορικά, αφού ούτε λεμβούχοι ούτε αχθοφόροι υπάρχουν στα λιμάνια μας για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
β) Η εισφορά υπέρ ΚΑΕΟ 6,5% (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών & Οχημάτων), από την οποία χρηματοδοτούνται τα ελλείμματα του ΝΑΤ και του ΤΠΑΕΝ, τη στιγμή μάλιστα που τα πλοία και οι επιβάτες καλύπτονται ασφαλιστικά από ιδιωτικές εταιρείες.
γ) Ο επίναυλος 3%, για την επιδότηση των άγονων γραμμών. Διότι το κράτος έχει υποχρέωση να επιδοτεί τις άγονες γραμμές, προκειμένου να διασφαλιστεί η κοινωνικοοικονομική συνοχή στις νησιωτικές περιοχές. Όμως, η επιδότηση αυτή πρέπει να προέρχεται απ’ ευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τους ίδιους τους νησιώτες και τους επιβάτες της ακτοπλοΐας.
Όσον αφορά στο Φ.Π.Α. στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ζητάει να εφαρμοστεί ο μεσαίος συντελεστής 11%. Η όποια μικρή απώλεια στα έσοδα του κράτους από το Φ.Π.Α., θα αντισταθμιστεί και ίσως υπερκαλυφθεί από τη βέβαιη αύξηση της μεταφορικής κίνησης, αλλά και από την τόνωση της τουριστικής και της γενικότερης οικονομικής δραστηριότητας στα νησιά, όπως υποστηρίζει ο ΕΟΑΕΝ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey