Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ο ασκός του Αιόλου έχει ανοίξει για τη Μητρόπολη Μυτιλήνης με την υπόθεση της απομάκρυνσης του π. Κυρίλλου και των όσων επακολούθησαν. Δεδομένο θεωρείται πλέον ότι έχει υπάρξει σοβαρότατη κρίση στις σχέσεις της Μητρόπολης με το Φανάρι, ενώ ο Πατριάρχης φέρεται σφόδρα χολωμένος με την όλη πρακτική του μέχρι πρότινος στενού του αδελφικού φίλου Μητροπολίτη Μυτιλήνης, ο οποίος προχώρησε στην απομάκρυνση του Αρχιμανδρίτη π. Κυρίλλου χωρίς να τον ενημερώσει.
Ο Μητροπολίτης Ικονίου με παρέμβαση του σήμερα (διάβαζε διπλανή στήλη) στην εφημερίδα «Ε», υποβάλλει 12 ερωτήματα στο Μητροπολίτη Μυτιλήνης για την υπόθεση του π. Κυρίλλου, που πραγματικά αποκαλύπτουν το ότι μέχρι πριν δυο χρόνια οπότε και ασθένησε ο κ. Ιάκωβος, προωθούσε τον Αρχιμανδρίτη μέχρι και για Αρχιερέα! Ενώ όλο το διάστημα από την ασθένεια του μέχρι και την τελική απομάκρυνση του, ο Μητροπολίτης διαβεβαίωνε πως δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα με τον Αρχιμανδρίτη.
Η δημόσια παρέμβαση του Μητροπολίτη Ικονίου αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις εφόσον θέτει ερωτήματα που πραγματικά χρήζουν απαντήσεων.
Επίθεση κατά Ραφαήλ
Στο μεταξύ, η δήλωση των έξι ιερέων της Περιφέρειας Πλωμαρίου υπέρ του π. Κυρίλλου και η μέσα σε ένα 24ωρο μεταστροφή τους υπέρ της απομάκρυνσης του (βλέπε φύλλα του «Ε» την περασμένη Πέμπτη και Παρασκευή), δείχνει την κατάσταση που επικρατεί στην τοπική Εκκλησία. Η μεταστροφή των πέντε ιερέων προφανώς μετά από σειρά σοβαρών πιέσεων που δέχθηκαν, έκανε τον Μητροπολίτη Ικονίου να παρέμβει δημόσια για μια ακόμα φορά μέσω της ιστοσελίδας του «Ε» www.emprosnet.gr.
Ο κ. Θεόληπτος στη δημόσια αυτή του παρέμβαση, η οποία επιβεβαιώθηκε χθες στον υπογράφοντα, αναφέρει τα παρακάτω σημαντικά, ενώ ιδιαίτερη αξία έχει ότι για πρώτη φορά καταδεικνύεται ένα πρόσωπο που συζητιόταν σαν αυτός που βρίσκεται πίσω από την κρίση στις σχέσεις του Μητροπολίτη με τον π. Κύριλλο, αλλά ουδέποτε είχε κατονομασθεί. Ο λόγος για τον Ηγούμενο της Μονής Υψηλού, π. Ραφαήλ Ιωσηφέλλη για τον οποίο ο Μητροπολίτης Ικονίου χρησιμοποιεί βαρύτατους χαρακτηρισμούς. Η παράθεση αυτών των χαρακτηρισμών δημοσιοποιείται και μέσω της εφημερίδας επειδή η προέλευση τους έχει ιδιαίτερη αξία και φυσικά η δημοσιοποίηση τους από την εφημερίδα δεν σημαίνει και την αποδοχή τους.
Γράφει ο Μητροπολίτης Ικονίου:
«Ντροπή στα κληρικά στελέχη της Μητρόπολης Μυτιλήνης. Δεν είναι άξιοι να φέρουν το τετιμημένο ράσσο. Να το καταθέσουν τώρα αμέσως διά να καθαρίσει ο τόπος από παλιανθρώπους κληρικούς. Με απειλές σουλτανικές, που θυμίζουν χρόνια τουρκοκρατίας, “το κάνεις ή σου παίρνω το κεφάλι” υποχρέωσαν τους φιλότιμους κληρικούς της περιοχής Πλωμαρίου, και προσέξτε, τηλεφωνικώς, να αλλάξουν το πρώτο κείμενό τους, και να δηλώσουν υποταγή του ραγιά στην απόφασι της Μητρόπολης. Ευτυχώς σήμερα κοινοποιήθηκε η επιστολή από το Φανάρι στον Μητροπολίτη Μυτιλήνης. Δυστυχώς είναι αδίστακτοι. Και πώς να μην είναι, εφ’ όσον την Μητρόπολη εδώ και χρόνια διοικεί ο παλιάνθρωπος που λέγεται Ραφαήλ. Το ποιόν του οποίου είναι γνωστό στο πανελλήνιο και ρεζιλεύει την Εκκλησία και το τετιμημένο ράσσο. Αυτόν έχει ως σύμβουλό του ο Μητροπολίτης Μυτιλήνης.
Χαίρε ύψος ήθους και Εκκλησιαστικού φρονήματος.
Τι κρίμα, τi λύπη… Ο πιστός λαός όμως της Μυτιλήνης δεν κοιμάται, γνωρίζει πολύ καλά τί παίζεται και δεν πίστεψε ούτε προς στιγμή το δεύτερο κείμενο των τιμίων ιερέων του.».
Εκτός από τους βαρύτατους χαρακτηρισμούς σε βάρος του π. Ραφαήλ, σημασία έχει και η υπόδειξη του ως του συμβούλου του Μητροπολίτη, ενώ επίσημα καταγγέλλονται οι «σουλτανικές» απειλές σε βάρος των πέντε ιερέων που απέσυραν την υπογραφή τους στο κείμενο στήριξης του π. Κυρίλλου.
Επανέρχεται…
Σα να μην έφταναν τα παραπάνω, ο Μητροπολίτης Ικονίου επανέρχεται με άλλο επώνυμο σχόλιο του, ξεκαθαρίζοντας την προσωπική του σχέση με το Μητροπολίτη Μυτιλήνης. Διαχωρίζει την πρακτική της «γνωστής φατρίας με την… βρωμερά φαντασία», ενώ επαναλαμβάνει ότι θεωρεί τον κ. Ιάκωβο «θύμα των ιδίων ανθρώπων». Εδώ να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν από τη Μητρόπολη Μυτιλήνης, επιστολή εναντίον του κ. Θεολήπτου αλλά και του π. Κυρίλλου, έχει σταλεί στον Οικουμενικό Πατριάρχη από το Μητροπολίτη Μυτιλήνης.
«Δεν θα έπρεπε ο Άγιος Μυτιλήνης να έχει πικρία μαζί μου», γράφει ο κ. Θεόληπτος. Και συνεχίζει: «Με όσα είπα στην Πλαγιά της Αγίας Τριάδος τον εκάλυψα. Διότι ομίλησα γι’ αυτούς που έστειλαν το γράμμα κατά του π. Κυρίλλου στον Παναγιώτατο. Ομίλησα για τους άνανδρους που δεν είχαν το θάρρος να βάλουν την υπογραφή τους, διότι δεν είχαν και δεν έχουν αποδείξεις γι’ αυτά πού γράφουν. Ξεχώρησα τον Σεβασμιότατο Μυτιλήνης και είπα ότι και ο ίδιος είναι θύμα των ιδίων ανθρώπων. Αυτή είναι η πραγματική αλήθεια. Τώρα, όσα λέγονται από εκείνην την ημέρα μέχρι σήμερα από την πλευρά της Μητροπόλεως, είναι ΟΛΑ ψέματα και συκοφαντίες και κανείς δεν πρόκειται να τα πιστεύσει. Είναι γεννήματα της βρωμεράς φαντασίας της γνωστής φατρίας.».
Φεύγει…
Να σημειωθεί εδώ ότι σύμφωνα με πληροφορίες, με επιστολή του στη Μητρόπολη Μυτιλήνης, ο Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου, κ. Δαμασκηνός, ζήτησε το «απολυτήριο» του π. Κυρίλλου ώστε να προχωρήσει στην τοποθέτηση του σε θέση στη Μητρόπολη. Ο ίδιος πάντως ο π. Κύριλλος Συκής παραμένει έως και χθες στο Άγιο Όρος, αναμένεται δε να επιστρέψει τις επόμενες μέρες στη Μυτιλήνη προκειμένου να παραλάβει τα προσωπικά του αντικείμενα.
Τέλος, όπως έγινε γνωστό, το περασμένο Σαββάτο μετέβη στη Μονή του Προφήτη Ηλία στις Καμάρες, ο π. Πρόχορος της Μονής Υψηλού κατ’ εντολή του Ηγουμένου π. Ραφαήλ Ιωσηφέλλη, ο οποίος και προχώρησε απουσία του π. Κυρίλλου, στην καταγραφή του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων της Μονής, κινητών και ακινήτων. Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το σύνολο των εργασιών, δημιουργία της Μονής, έγινε από τον π. Κύριλλο και τους πρεσβυτέρους Μοναχούς, οι οποίοι ας σημειωθεί ότι παρέλαβαν και μετέτρεψαν σε Μονή μια ανοικτή χωματερή, κέντρο διακίνησης ναρκωτικών και στέκι παρανόμων.