Για τις συμπεριφορές των εφήβων και τη μάθηση

01/07/2012 - 05:56
«Ιδιότυπες συμπεριφορές έφηβων μαθητών και η διαδικασία της μάθησης» ήταν το θέμα επιμορφωτικής εκδήλωσης που διοργάνωσε για εκπαιδευτικούς της περιοχής ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Λέσβου.
«Ιδιότυπες συμπεριφορές έφηβων μαθητών και η διαδικασία της μάθησης» ήταν το θέμα επιμορφωτικής εκδήλωσης που διοργάνωσε για εκπαιδευτικούς της περιοχής ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Λέσβου. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη βδομάδα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Γυμνασίου Καλλονής, με ικανοποιητική συμμετοχή εκπαιδευτικών.

Εισηγητές ήταν ο υπεύθυνος του Συμβουλευτικού Σταθμού, Παναγιώτης Τσουκαρέλλης, και ο υπεύθυνος Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης, Νίκος Μαντζουράνης.
Ο κ. Τσουκαρέλλης αναφέρθηκε στην εικόνα που παρουσιάζει ένας έφηβος με προβλήματα συμπεριφοράς, στους παράγοντες που επιδρούν στην προσωπικότητα του μαθητή-εφήβου θετικά ή αρνητικά, στα δομικά χαρακτηριστικά που αποτελούν εφόδια στη σταδιακή μετάβαση προς την ενήλικη ζωή, όπως και στην αλληλεπίδραση των υποσυστημάτων της οικογένειας και του σχολείου.
Ο κ. Μαντζουράνης μίλησε για το άγχος των μαθητών, περιγράφοντας τους παράγοντες που το προκαλούν και την επίδρασή του πάνω στη διαδικασία μάθησης. Προσέγγισε την αντιμετώπισή του και τόνισε το σημαντικό ρόλο και τη συμβολή του εκπαιδευτικού στην άμβλυνσή του.

Συμμαχία γονιών - δασκάλων

«Βιοκοινωνιολόγοι υποστηρίζουν ότι σε μεγάλο ποσοστό η αντικοινωνική συμπεριφορά είναι απόρροια της μίμησης εχθρικών, ανταγωνιστικών και επιθετικών συμπεριφορών. Η επίδραση των ατόμων του ενδοοικογενειακού περιβάλλοντος με τις μη επιθυμητές συμπεριφορές και τη συχνή επανάληψή τους είναι αυτή που θα υιοθετηθεί από τα παιδιά και θα εκδηλωθεί με κάποιο τρόπο στην πορεία της ζωής του. Η οπτική μάθηση οδηγεί στην καταγραφή εικόνων στο συνειδητό και ενδεχομένως στο ασυνείδητο, για να τις ανακαλέσει όποτε οι συγκυρίες βρουν πρόσφορο έδαφος. Δύσκολος ο ρόλος του γονέα και χρειάζεται σύμμαχο τον εκπαιδευτικό. Δύσκολος ο ρόλος του εκπαιδευτικού και χρειάζεται σύμμαχό του το γονέα. Αυτό το “γειτόνεμα” μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά ως δομικό στοιχείο για ευτυχισμένους εφήβους», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπεύθυνος του Συμβουλευτικού Σταθμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο των δράσεών του ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που ξεκίνησε απ’ το φετινό σχολικό έτος, πραγματοποιεί προγραμματισμένες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, ομάδες γονέων και έφηβων μαθητών, καθώς και εξατομικευμένη υποστήριξη, και είναι για την ψυχοκοινωνική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων του νομού, ενώ παράλληλα ασκεί προληπτική παρέμβαση στο πλαίσιο στήριξης της οικογένειας και κινητοποίησης των λοιπών κοινωνικών φορέων μέσω του σχολείου.
Οι μαθητές, οι γονείς ή οι εκπαιδευτικοί που θα ήθελαν την υποστήριξη του Σταθμού μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 22510 48266.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey