Για 14 μήνες, αρχικά, οι δημότες του Πλωμαρίου, αλλά και οι επισκέπτες της περιοχής, έχουν τη δυνατότητα σε καθημερινή βάση να μετακινούνται από και προς τα χωριά απ’ την πόλη, εντελώς δωρεάν, στο πλαίσιο της δημοτικής συγκοινωνίας που ήδη έχει ξεκινήσει απ’ τον Ιανουάριο.
Για 14 μήνες, αρχικά, οι δημότες του Πλωμαρίου, αλλά και οι επισκέπτες της περιοχής, έχουν τη δυνατότητα σε καθημερινή βάση να μετακινούνται από και προς τα χωριά απ’ την πόλη, εντελώς δωρεάν, στο πλαίσιο της δημοτικής συγκοινωνίας που ήδη έχει ξεκινήσει απ’ τον Ιανουάριο. Ο δήμος Πλωμαρίου για την εφαρμογή του προγράμματος συνεργάζεται με το υπεραστικό ΚΤΕΛ Λέσβου, ενώ σκοπεύει να επεκτείνει την ίδια δράση και μελλοντικά, ενδεχομένως με την ένταξή της σε πρόγραμμα του Δ΄ Κ.Π.Σ..
Αναλυτικότερα, απ’ τις αρχές Ιανουαρίου έχουν ξεκινήσει τα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας στο πλαίσιο ένταξης του δήμου Πλωμαρίου στο επιδοτούμενο πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ «Συν-Κοινωνία». Μέσω του προγράμματος ο δήμος Πλωμαρίου έχει εξασφαλίσει πίστωση ύψους 112.870 ευρώ, την οποία και διαθέτει για την εκτέλεση των επιδοτούμενων δρομολογίων, το διάστημα μέχρι και το τέλος Μαρτίου 2010.
Το καθημερινό επιδοτούμενο δρομολόγιο, με ώρα έναρξης από τις 6 έως τις 7.15΄ το πρωί, ξεκινά διαδοχικά από Αμπελικό, Ακράσι, Νεοχώρι, Παλαιοχώρι, Μεγαλοχώρι, Τρύγονα και Πλαγιά με κατεύθυνση το Πλωμάρι, ενώ η επιστροφή από το Πλωμάρι είναι στις 2.30΄ το μεσημέρι για όλα τα χωριά εκτός από Πλαγιά - Τρύγονα που το λεωφορείο απ’ το Πλωμάρι φεύγει στις 1.45΄. Τα δυο κοντινά αυτά χωριά έχουν επιπρόσθετα ακόμη ένα δρομολόγιο από και προς το Πλωμάρι σε καθημερινή βάση.
Όπως είπε ο δήμαρχος Πλωμαρίου, Δημήτρης Βαρβαγιάννης, για τη σκοπιμότητα της δωρεάν δημοτικής συγκοινωνίας, «υπάρχουν ανάγκες για τη μετακίνηση των δημοτών προς το Πλωμάρι, όπου και βρίσκονται όλες οι υπηρεσίες, για αυτό και σχεδιάστηκε έτσι η δωρεάν μετακίνηση από και προς όλα τα χωριά». Όπως πρόσθεσε ο δήμαρχος, υπάρχουν σκέψεις για το πώς θα διαμορφωθούν τα θερινά δρομολόγια ώστε να διευκολύνουν και τους επισκέπτες της περιοχής, όπως και εκείνους που θα ήθελαν να κατέβουν στις παραλίες του Πλωμαρίου για μπάνιο.
«Με τις συμβάσεις που υπογράψαμε με το υπεραστικό ΚΤΕΛ - κατέληξε ο κ. Βαρβαγιάννης - συνδυάσαμε λύσεις για την εξυπηρέτηση της πλειοψηφίας των δημοτών μας με δωρεάν εισιτήριο. Από εκεί και πέρα, στόχος μας είναι να συνεχιστεί και να επεκταθεί αυτό το πρόγραμμα και τα επόμενα χρόνια.»
«Ευχαριστώ» του δημάρχου προς το νομάρχη για τη στήριξη στο Πλωμάρι
Αντίλογος περί προτεραιοτήτων…
Με ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Πλωμαρίου, Δημήτρης Βαρβαγιάννης, απαντά σε πρόσφατη δήλωση του επικεφαλής της αντιπολίτευσης, Παναγιώτη Θεοδωρίδη, ο οποίος κι είχε υποστηρίξει ότι τα έργα και οι παρεμβάσεις που αφορούν το δήμο Πλωμαρίου δεν είναι στις προτεραιότητες της νομαρχιακής αρχής. Ο κ. Βαρβαγιάννης στον αντίλογό του αναφέρει πως η δήλωση του κ. Θεοδωρίδη τού προκάλεσε ιδιαίτερη έκπληξη, αφού «προφανώς και με βάση τα αναφερόμενα στην ανακοίνωση, ο κ. Θεοδωρίδης είτε αγνοεί τις προτεραιότητες που παρουσιάστηκαν μια και δεν ήταν παρών, είτε λανθασμένα τον πληροφόρησαν».
Στη συνέχεια, ο κ. Βαρβαγιάννης αναφέρει τα έργα που προτάθηκαν από τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση για την ανάπτυξη του δήμου Πλωμαρίου και της ευρύτερης περιοχής προς ένταξη στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ) και είναι πρώτης προτεραιότητας.
Προτάσεις για ένταξη
Σύμφωνα με το δήμαρχο Πλωμαρίου, τα έργα αυτά είναι:
- Η κατασκευή της Παράκαμψης Λαγκάδας, έργο το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσει σοβαρά λάθη που έγιναν στο παρελθόν. Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί και συντάσσονται τα Τεύχη Δημοπράτησης προκειμένου το έργο να υποβληθεί για χρηματοδότηση στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007 - 2013».
- Η βελτίωση του Οδικού Άξονα Παπάδου - Πλωμαρίου. Η μελέτη ανατέθηκε το 2005 και εκπονείται, έχουν ολοκληρωθεί όλα τα στάδια και απομένει η ολοκλήρωση της γεωτεχνικής μελέτης, της οριστικής μελέτης και των κτηματολογίων, για τα οποία ο εκτιμώμενος χρόνος είναι έξι μήνες, προκειμένου το έργο να υποβληθεί για χρηματοδότηση ομοίως στο ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου.
- Η βελτίωση του Οδικού Άξονα Αγιάσου - Μεγαλοχωρίου, Αμπελικού - Σταυρού και Μελίντας - Βατερών, οι μελέτες των οποίων εκπονούνται.
Ο κ. Βαρβαγιάννης αναφέρεται ακόμη στην ολοκλήρωση του φράγματος Σεδούντα και στην πλήρη αξιοποίησή του, τόσο για άρδευση όσο και για ύδρευση. «Για τη χρηματοδότηση του έργου έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, ενώ πρόσφατα παρέμβαση για το θέμα έκανε ο νομάρχης Λέσβου, κ. Παύλος Βογιατζής, στον αρμόδιο υφυπουργό κ. Αθ. Μπούρα, ο οποίος υποσχέθηκε τη χρηματοδότηση του έργου», σημειώνει ο δήμαρχος, τονίζοντας στη συνέχεια: «Για τα θέματα αυτά υπάρχει συνεχής και στενή συνεργασία με το νομάρχη Λέσβου, κ. Παύλο Βογιατζή, τον οποίο θέλω και δημόσια να ευχαριστήσω για τη συνεργασία και το ενδιαφέρον που έχει δείξει.»
Καταλήγοντας, ο κ. Βαρβαγιάννης θυμίζει ότι εκτός από τα έργα «το ενδιαφέρον της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης για την ανάπτυξη της περιοχής έχει έμπρακτα φανεί με τις μέχρι σήμερα χρηματοδοτήσεις για την επισκευή των κτηριακών εγκαταστάσεων των σχολείων, για την ανάπλαση της κεντρικής πλατείας του Πλωμαρίου, με τη χρηματοδότηση έργων για την βελτίωση της επαρχιακής και εσωτερικής οδοποιίας στο Αμπελικό, στο Παλαιοχώρι κ.λπ., αλλά και με τα έργα ύδρευσης (γεωτρήσεις) που έγιναν απ’ τη νομαρχία».
Κώστας Μουτζούρης:
«Το Πλωμάρι αγνοείται απ’ την κεντρική διοίκηση»
Η ίδια όμως δήλωση του κ. Θεοδωρίδη προκάλεσε και σχόλιο του πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και καταγόμενου απ’ το Πλωμάρι, Κώστα Μουτζούρη, που σε επιστολή του προς το «Ε» σημειώνει μεταξύ άλλων: «Προβληματίστηκα διαβάζοντας το ερώτημα “Το Πλωμάρι δεν είναι σε προτεραιότητα;” και αναρωτήθηκα αν είναι διατύπωση αντιπολιτευτική αδεία.»
«Κατέληξα - συνεχίζει ο κ. Μουτζούρης - στην άποψη ότι το Πλωμάρι, η δεύτερη βιομηχανική κωμόπολη στο Αιγαίο κατά το τέλος του 19ου αιώνα και το δεύτερο ή τρίτο κέντρο της Λέσβου στις αρχές του 21ου αιώνα, όχι μόνο δεν είναι σε προτεραιότητα, αλλά κυριολεκτικώς αγνοείται από την κεντρική διοίκηση των Αθηνών, παρά τις τοπικές προσπάθειες.»