Βήμα-βήμα προχωρά το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, τις διαδικασίες εκπόνησης σχεδίου δράσης, για τη μετεγκατάσταση του εμπορικού λιμανιού Μυτιλήνης, στην περιοχή του Καρά Τεπέ.
Βήμα-βήμα προχωρά το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, σε συνεργασία με τη γενική γραμματεία Λιμένων και Ναυτιλιακής Πολιτικής, τις διαδικασίες εκπόνησης σχεδίου δράσης, γνωστού ως «μάστερ πλαν», για τη μετεγκατάσταση του εμπορικού λιμανιού Μυτιλήνης, από τη σημερινή του θέση, στην περιοχή του Καρά Τεπέ. Σε συνάντηση που είχε χθες ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου με το γενικό γραμματέα, συμφωνήθηκε ν’ αναλάβει το υπουργείο τη σύνταξη της σχετικής διακήρυξης, η οποία μπορεί και μέσα στις επόμενες ημέρες ακόμα να βγει «στον αέρα».
Ειδικότερα, το θέμα τού μάστερ πλαν μονοπώλησε το μεγαλύτερο μέρος της συνάντησης που είχε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου με το γενικό γραμματέα Λιμένων και Ναυτιλιακής Πολιτικής, κ. Γιώργο Βλάχο. Θυμίζουμε ότι μόλις τον περασμένο Αύγουστο ο κ. Βλάχος είχε επισκεφθεί το νησί προκειμένου να ενημερωθεί επί τόπου και να δώσει οδηγίες για τα έργα στα λιμάνια Μυτιλήνης και Σιγρίου. Το υπουργείο θ’ αναλάβει τη σύνταξη της διακήρυξης, που αναμένεται σύντομα να δημοσιευτεί προκειμένου μελετητικά γραφεία να καταθέσουν τις προσφορές τους για το διαγωνισμό. Το κόστος της μελέτης τού μάστερ πλαν θ’ αναλάβει να καλύψει το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου.
Το μάστερ πλαν θ’ αποτελέσει τον «μπούσουλα» για την αξιοποίηση του χώρου όπου έχει χωροθετηθεί το εμπορικό λιμάνι στην περιοχή του Καρά Τεπέ και από την άλλη μεριά θα προτείνει τρόπους αξιοποίησης των σημερινών εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμανιού.
Και το «Κωνσταντίνος Γ.»
Στη χθεσινή συνάντηση, στη γενική γραμματεία Ναυτιλιακής Πολιτικής, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου έθεσε επιτακτικά την ανάγκη απομάκρυνσης του πλοίου «Κωνσταντίνος Γ.» από το λιμάνι της Μυτιλήνης. Ο κ. Κορδώνης αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες από πλευράς του, συναντώντας όμως εμπόδια από την πλευρά του λιμεναρχείου Μυτιλήνης, ενώ επισήμανε τα προβλήματα που δημιουργεί η παρουσία του εγκαταλελειμμένου πλοίου στην καρδιά της προκυμαίας της Μυτιλήνης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο γενικός γραμματέας δεσμεύτηκε να παρέμβει άμεσα για το θέμα και αναμένονται σύντομα εξελίξεις.
Καύσιμα στο λιμάνι Σιγρίου
Τη μεταφορά μέρους βυτίων στο λιμάνι του Σιγρίου, για την κάλυψη αναγκών σε καύσιμα του δυτικού τμήματος του νησιού, μελετά να επαναφέρει σύντομα το Λιμενικό Ταμείο.
Μέχρι πριν από δυόμισι χρόνια περίπου, στο λιμάνι του Σιγρίου, μετά από έγκριση του Γενικού Επιτελείου Ναυτιλίας, γινόταν μεταφορά βυτιοφόρων με καύσιμα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του δυτικού τμήματος του νησιού. Μετά από αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής, όμως, διακόπηκε η εκφόρτωση καυσίμων στο λιμάνι του Σιγρίου και όλος ο όγκος των βυτίων μεταφέρθηκε αποκλειστικά στο λιμάνι της Μυτιλήνης.
Το θέμα επανέφερε σε πρόσφατη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου και με ομόφωνη απόφαση συμφωνήθηκε να ζητηθεί νέα άδεια από το ΓΕΝ, προκειμένου να ξεκινήσει ξανά η εκφόρτωση καυσίμων και στο λιμάνι του Σιγρίου. «Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα, πιέζω προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να προχωρήσει το θέμα δημιουργίας αποθηκών καυσίμων στο νησί, για να λυθεί οριστικά το θέμα και να σταματήσει ο εφοδιασμός από το λιμάνι της Μυτιλήνης. Μέχρι να γίνει όμως αυτό, θεωρώ ότι δεν μπορεί να “σηκώνει” όλο το βάρος η Μυτιλήνη, με τόσο μεγάλο αριθμό βυτίων να φθάνει για τον εφοδιασμό του νησιού. Μπορούν και στο Σίγρι να μεταφέρονται, ορισμένα μόνο, βυτία καυσίμων. Έχουμε υποβάλει αίτηση για άδεια και περιμένουμε σχετικές απαντήσεις», τόνισε μιλώντας στο «Ε» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου.