Ταλαιπωρία λόγω… σφραγίδας;

01/07/2012 - 05:56
Τα ΣΧΟΠ του Αιγαίου υπολειτουργούν, προκαλώντας τις αντιδράσεις των μηχανικών, που διά του ΤΕΕ τονίζουν ότι ακόμη και αυτές οι λίγες άδειες νέων οικοδομών πρέπει να εκδίδονται ανεμπόδιστα.
Για ακόμη μια φορά τα ΣΧΟΠ του Αιγαίου υπολειτουργούν, προκαλώντας τις αντιδράσεις κατ’ αρχήν των μηχανικών, που διά του ΤΕΕ τονίζουν ότι ακόμη και αυτές οι λίγες άδειες νέων οικοδομών πρέπει να εκδίδονται ανεμπόδιστα. Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Βορειοανατολικού Αιγαίου του ΤΕΕ, Παναγιώτης Πιττός, υποστηρίζει πως κάποιοι υπάλληλοι προτάσσουν ως δικαιολογία την αλλαγή υπουργείου στο οποίο υπάγεται η γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, προκειμένου να μην εκδώσουν αποφάσεις τα ΣΧΟΠ, γιατί όπως λένε… δεν υπάρχει αντίστοιχη σφραγίδα. Απ’ την άλλη, υπηρεσιακά στελέχη της γραμματείας παραδέχονται πως όντως μετά τις εκλογές δε συνεδρίασε το ΣΧΟΠ στη Μυτιλήνη, αλλά για αντικειμενικούς καθαρά λόγους.

«Η αρχή έγινε απ’ τη Χίο», ανέφερε ο πρόεδρος του Τμήματος Παναγιώτης Πιττός, όπου - όπως ανέφερε τη Δευτέρα -, ενώ ξεκίνησε η συνεδρίαση του ΣΧΟΠ, του πρώτου μετά τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου, «δε λήφθηκαν αποφάσεις με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχει σφραγίδα με το νέο υπουργείο Εσωτερικών στο οποίο έχει περιέλθει η γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής».
Ο κ. Πιττός συνέχισε λέγοντας ότι μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις που υπήρξαν στις αρχές του χρόνου, οπότε και δεν είχε γίνει απ’ την προηγούμενη πολιτική ηγεσία η συγκρότηση των ΣΧΟΠ, οι μηχανικοί του Βορείου Αιγαίου είναι αγανακτισμένοι με τις νέες καθυστερήσεις. «Σε ένα νομό», ανέφερε ο κ. Πιττός, «όπως της Λέσβου, όπου η οικοδομή διέρχεται κρίση, δεν μπορεί οι λίγες άδειες που βγαίνουν, να καθυστερούν κι άλλο με αστείες δικαιολογίες, με ό,τι αυτό σημαίνει για την οικοδομική δραστηριότητα.»
Ο πρόεδρος του Τμήματος επικοινώνησε, όπως ανέφερε, με το υπουργείο, όπου από υπηρεσιακά στελέχη έλαβε τη διαβεβαίωση πως δεν τίθεται ζήτημα αναστολής της λειτουργίας οποιασδήποτε μονάδας εξ αιτίας της αλλαγής υπουργείου.

Όλα κανονικά…
Όντως μετά τις εκλογές, ανέφερε ο διευθυντής Περιβάλλοντος της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρης Θεοφανόπουλος, «δεν έχει γίνει καμμία συνεδρίαση του ΣΧΟΠ στη Μυτιλήνη, αλλά αυτό συνέβη κατ’ αρχάς διότι κάποια μέλη του συμβουλίου είχαν εκλογικές άδειες και απουσίαζαν και δεύτερον διότι υπήρχαν προς διεκπεραίωση παλιότερες αποφάσεις».
Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Θεοφανόπουλο, το ΣΧΟΠ, που η συχνότητα των συνεδριάσεών του ήταν περίπου δύο φορές τη βδομάδα, έχει τώρα περίπου δύο βδομάδες να συνεδριάσει. Ο κ. Θεοφανόπουλος ανέφερε ότι τα άλλα ΣΧΟΠ, όπως της Χίου, συνεδριάζουν κανονικά και προφανώς το ΤΕΕ έχει λάθος ενημέρωση απ’ τα μέλη του.
Ο προϊστάμενος Διοικητικού - Οικονομικού της γενικής γραμματείας, Παύλος Μιχαλακέλλης, στον οποίο κι είχε απευθυνθεί ο κ. Πιττός, τον διαβεβαίωσε πως δε συντρέχει απολύτως κανένας λόγος αναστολής οποιασδήποτε υπηρεσιακής λειτουργίας.
«Αυτό που ξέρω εγώ, όπως κι όλοι οι μηχανικοί, είναι πως τα ΣΧΟΠ δε συνεδριάζουν και δε διεκπεραιώνουν υποθέσεις που μας αφορούν επαγγελματικά, δυσκολεύοντας για ακόμη μια φορά την προώθηση τοπικών υποθέσεων. Κι όσο κι αν δημόσια δεν το παραδέχονται, η δικαιολογία που αναφέρθηκε σε μέλη μας ήταν ότι δεν υπάρχει σφραγίδα για την όποια απόφαση λάβουν», κατέληξε ο κ. Πιττός, τονίζοντας εν συνεχεία: «Ελπίζω με τη δημοσιότητα του θέματος να υπάρξει αντίδραση και η καθυστέρηση να σταματήσει εδώ, ώστε να μην επαναληφθούν τα όσα βίωσαν οι μηχανικοί και στη Λήμνο, και στη Λέσβο, και σε όλα τα νησιά στις αρχές του χρόνου.»


Καλύτεροι δρόμοι για λιγότερα ατυχήματα προτείνει το ΤΕΕ
«Φτιάξτε τα σημεία-καρμανιόλες»


Στόχος άπιαστος για την Ελλάδα θα είναι η μείωση των θυμάτων από τροχαία την τρέχουσα δεκαετία, όπως ανακοίνωσε το ΤΕΕ, που σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας που διατηρεί, θα πρέπει να γίνουν γενναίες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο, για να περιοριστούν τα θανατηφόρα τροχαία. Και σε τοπικό επίπεδο, το ΤΕΕ, χρόνια τώρα, επισημαίνει τα προβλήματα που υπάρχουν στους δρόμους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να γίνουν βελτιώσεις σε σημεία καρμανιόλες, όπου κατ’ επανάληψη σημειώνονται ατυχήματα.
«Προηγούμενη πρότασή μας στο νομάρχη, προ διετίας περίπου, όταν κι είχαν γίνει επανειλημμένως τροχαία στο δρόμο της Παναγιούδας, έπεσε στο κενό και δε ζητήθηκε η συνεργασία μας στην υπόδειξη συγκεκριμένων σημείων που χρειάζονται οπωσδήποτε βελτιώσεις», ανέφερε ο κ. Πιττός, συμπληρώνοντας πως ακόμη και οι μηχανικοί της νομαρχίας γνωρίζουν ποια είναι αυτά τα σημεία και τι πρέπει να γίνει για την ασφάλεια των οδηγών. «Έστω και η καλύτερη σηματοδότηση θα μπορούσε να έχει θεαματικά αποτελέσματα στην πρόληψη ατυχημάτων», υποστήριξε ο ίδιος, ενώ ως παράδειγμα έφερε το δρόμο Καλλονής - Μήθυμνας. Όπως εξήγησε, μέχρι να γίνει η καινούργια επαρχιακή οδός, θα περάσουν τουλάχιστον πέντε χρόνια ακόμη. Έως τότε, όμως, θα πρέπει πολλά σημεία του συγκεκριμένου δρόμου να προσεχθούν ιδιαίτερα και να γίνουν παρεμβάσεις που θα αποτρέψουν ατυχήματα.
Κατά το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, τα στοιχεία για τα τροχαία καταδεικνύουν την έκταση της οδικής (αν)ασφάλειας στη χώρα, αλλά δυστυχώς επιβεβαιώνουν επίσης ότι τα τελευταία χρόνια ελάχιστα πράγματα έγιναν προς την κατεύθυνση του περιορισμού των θυμάτων τροχαίων. Το ΤΕΕ, εδώ και μήνες, επεξεργάζεται κεντρικά ένα σύγχρονο και ρεαλιστικό στρατηγικό σχέδιο για τον περιορισμό των τροχαίων, το οποίο θα καταθέσει σύντομα τόσο στη κοινή γνώμη, όσο και σε εμπλεκόμενους φορείς προς διαβούλευση, πριν το υποβάλει στην κυβέρνηση, προκειμένου να αποτελέσει ένα «εργαλείο» στη χάραξη μιας νέας αποτελεσματικής και αξιόπιστης πολιτικής, με δέσμη άμεσων και, προπαντός, ρεαλιστικών μέτρων.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey