Μια νέα εξέλιξη έρχεται να ενισχύσει την αεροπορική συγκοινωνιακή κάλυψη της Λήμνου μετά τη λήξη της γραμμής, που συνέδεε μονοπωλιακά, μέσω της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, τη Λήμνο με τη Θεσσαλονίκη.
Μια νέα εξέλιξη έρχεται να ενισχύσει την αεροπορική συγκοινωνιακή κάλυψη της Λήμνου μετά τη λήξη της γραμμής, που συνέδεε μονοπωλιακά, μέσω της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, τη Λήμνο με τη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, από αύριο Σάββατο 28 Φεβρουαρίου λήγει η μονοπωλιακή σύμβαση της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, που είχε υπογράψει με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, και ανοίγει έτσι ο δρόμος και σε άλλες αεροπορικές εταιρείες να ξεκινήσουν δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή. Στο θερινό πρόγραμμα της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, το δρομολόγιο για Λήμνο παύει να είναι άγονο, δηλαδή να εντάσσεται μέσα στο «πακέτο» της επιδοτούμενης γραμμής, η οποία αφορούσε στη σύνδεση των νησιών του ανατολικού Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη.
Το πρόβλημα που παρουσιαζόταν με τη συγκεκριμένη γραμμή είχε αναδειχθεί την προηγούμενη χρονιά, όταν είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη γραμμή η αεροπορική εταιρεία Aegean, χωρίς ωστόσο να μπορεί να δρομολογήσει αεροσκάφος από Θεσσαλονίκη για Λήμνο, καθώς υπήρχε αυτή η μονοπωλιακή χρήση της γραμμής από τον εθνικό αερομεταφορέα. Το δρομολόγιο, αν και στο σύνολό του χαρακτηρίζεται ως επιδοτούμενο, καθώς είναι ενταγμένο σε συγκεκριμένο πρόγραμμα που χρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, παρουσιάζει σε κάθε σύνδεση διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.
Πιο ακριβό
Συγκεκριμένα, ενώ αφορά στο ίδιο δρομολόγιο που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και Ρόδο, το εισιτήριο από Θεσσαλονίκη για Λήμνο κυμαίνεται από 90 έως 120 ευρώ, αν και με την ίδια πτήση το εισιτήριο για Χίο - Σάμο - Ρόδο παρουσιάζεται μειωμένο κατά 40%. Το εισιτήριο της επιδοτούμενης γραμμής, με μειωμένο κόστος, ισχύει μόνο για τη σύνδεση μεταξύ των νησιών από Λήμνο για Μυτιλήνη - Χίο - Σάμο - Ρόδο.
Το αίτημα των Λημνιών για επιδότηση της γραμμής από Λήμνο για Θεσσαλονίκη αλλά και για Αθήνα είχε αναδειχθεί κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, με σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή και από τους τρεις βουλευτές του νομού, ενώ ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Σηφουνάκης, είχε αναδείξει και το θέμα της διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής, χωρίς ωστόσο να λάβει συγκεκριμένη απάντηση που να αιτιολογεί αυτήν τη διαφοροποίηση.
Επιφυλάξεις ωστόσο για την αποδέσμευση της γραμμής εκφράζουν οι πράκτορες της Λήμνου και της Μυτιλήνης, καθώς - όπως υποστηρίζουν - το ίδιο σκηνικό υπήρξε και τα προηγούμενα χρόνια, και μετά από ένα μικρό διάστημα η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα εντασσόταν ξανά στο πρόγραμμα.
Ο πράκτορας Γιάννης Σαμιώτης υποστηρίζει σε δηλώσεις του στο «Ε»: «Η σύμβαση θα δοθεί εκ νέου στην Ολυμπιακή Αεροπλοΐα, καθώς αφορά το σύνολο της γραμμής και τα επιδοτούμενα δρομολόγια μεταξύ των νησιών. Πιστεύω, όπως συνέβαινε και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος μετά από ένα μικρό διάστημα θα αναλάβει ξανά το συγκεκριμένο πρόγραμμα.»