Τους λόγους για τους οποίους η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) δε συμμετέχει στον εθνικό διάλογο για την εκπαίδευση, ανέπτυξε στη Μυτιλήνη ο πρόεδρός της, Κώστας Μανιάτης.
Τους λόγους για τους οποίους η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) δε συμμετέχει στον εθνικό διάλογο για την εκπαίδευση, ανέπτυξε στη Μυτιλήνη ο πρόεδρός της, Κώστας Μανιάτης. Ο οποίος και σε εκδήλωση της ΕΛΜΕ Λέσβου, το βράδυ της Τετάρτης, αναφέρθηκε στη δομή και στο περιεχόμενο που προτείνουν οι καθηγητές να έχει η δημόσια εκπαίδευση, ενώ στη συνέντευξη Τύπου που προηγήθηκε, άσκησε κριτική στην κυβέρνηση ότι έχει απαξιώσει το δημόσιο σχολείο κι είπε πως «αυτό που γίνεται τώρα δεν είναι διάλογος αλλά θέατρο, παρωδία διαλόγου».
Η επίσκεψη του προέδρου και στελέχους της ΠΑΣΚ καθηγητών στη Μυτιλήνη, λιγότερο από ένα μήνα πριν τις εκλογές στους καθηγητές, αποδόθηκε από στελέχη της ΔΑΚΕ σε προσπάθεια της παράταξης που ανήκει ο κ. Μανιάτης να στηρίξει τους υποψηφίους της τοπικά.
Πλαισιωμένος απ’ τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Λέσβου, Παράσχο Κανλή, τον αντιπρόεδρο, Δημήτρη Κουφό, το γενικό γραμματέα, Απόστολο Βαρελτζή, αλλά και τα παρόντα μέλη του συμβουλίου Νίκο Μάγειρα και Σταύρο Μαριγλή, ο κ. Μανιάτης αναφέρθηκε στην πρόταση της ΟΛΜΕ για τη δημόσια εκπαίδευση, λέγοντας ότι οι καθηγητές δεν επικεντρώνονται, όπως ο διάλογος-παρωδία που γίνεται τώρα, στο εξεταστικό και στα ζητήματα της Γ΄ λυκείου. «Εμάς - συνέχισε ο ίδιος - μας απασχολεί το σύνολο των μαθητών, ακόμη και τα παιδιά που βρίσκονται έξω απ’ τις δομές της εκπαίδευσης. Για αυτό και είμαστε σε διαρκή επαφή και διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, μαθητές, γονείς, την ίδια την κοινωνία, έχοντας διαμορφώσει επεξεργασμένες και τεκμηριωμένες θέσεις για το δημόσιο σχολείο.» Οι θέσεις αυτές, όπως ανέφερε ο κ. Μανιάτης, έχουν υποβληθεί κι είναι γνωστές στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο, όπως και συνολικά η κυβέρνηση, κατά τον ομιλητή, «απαξιώνει τη δημόσια εκπαίδευση ολοένα και περισσότερο εκχωρώντας τμήματά της στον ιδιωτικό τομέα. Η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και δεν παρέχει στήριξη στους εκπαιδευτικούς, ενώ απ’ το 2004 δεν έχει φέρει ούτε ένα νομοσχέδιο για συζήτηση στην ΟΛΜΕ.».
Προτάσεις
Δηλώνοντας ότι η ΟΛΜΕ είναι υπέρ του διαλόγου, αφού αποτελεί το συστατικό στοιχείο της διαδικασίας μάθησης, ο κ. Μανιάτης υπογράμμισε πως η ολοκληρωμένη πρόταση των καθηγητών έχει ως επίκεντρο την ανάπτυξη του υποχρεωτικού, δωρεάν, δημόσιου 12ετούς σχολείου κι είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη δημιουργία ενός αξιόπιστου συστήματος τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης (το οποίο και θα βοηθήσει στην αποφόρτιση της ζήτησης ΑΕΙ - ΤΕΙ), με την αναβάθμιση του περιεχομένου σπουδών, με τη σταδιακή αύξηση του αριθμού των εισαγομένων σε ΑΕΙ - ΤΕΙ και τη μεταβολή του τρόπου εισαγωγής. Ο κ. Μανιάτης εξήγησε πως η ΟΛΜΕ είναι υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά στο μεταβατικό στάδιο - έως ότου συντρέξουν στο σύνολό τους οι προϋποθέσεις για την ελεύθερη πρόσβαση - να γίνεται η εισαγωγή με πανελλαδικές εξετάσεις, σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων.
Εκτόνωση κρίσεων…
Ο συνδικαλιστής δεν παρέλειψε να αναφέρει και να αναλύσει την άποψη των καθηγητών πως ο διάλογος για την παιδεία «έχει χρησιμοποιηθεί κατ’ επανάληψη ως πρόσχημα για την εκτόνωση κρίσεων και εντάσεων». Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Μανιάτης θύμισε την περίοδο Σουφλιά (1991) και τη δολοφονία Τεμπονέρα, τη μαθητική έκρηξη επί υπουργίας Αρσένη (1998), τις επιλογές Γιαννάκου (2005) και τις αντιδράσεις που προκάλεσαν, φτάνοντας στη σημερινή φάση «διαλόγου» που αποκλειστικά περιστρέφεται στο θέμα του εξεταστικού.
Κι όλα αυτά, συνέχισε, σε μια χρονιά που διατίθεται το χαμηλότερο ποσοστό του ΑΕΠ τα τελευταία χρόνια για την παιδεία.
Κατά τον κ. Μανιάτη, ο τωρινός διάλογος αποτελεί και μέρος «της άτυπης προεκλογικής περιόδου», ενώ - όπως ανέφερε - η ΟΛΜΕ διάλεξε «το δύσκολο δρόμο να μη γίνει συμπαίχτης του κ. Σπηλιωτόπουλου στην προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση, με το διάλογο να κερδίσει χρόνο αντί να διαχειριστεί τα πραγματικά προβλήματα της παιδείας».
«Πρόεδρος της… ΠΑΣΚ»
Λίγο μετά το τέλος της συνέντευξης Τύπου, σε δήλωσή του ο κ. Βαρελτζής ανέφερε: «Χαιρόμαστε όταν κεντρικά στελέχη μάς επισκέπτονται, αλλά θα ήμασταν σαφώς πιο ικανοποιημένοι αν ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ ερχόταν με αυτή την ιδιότητα, σε άλλη εποχή, κι όχι τώρα εν όψει εκλογών, ως στέλεχος της ΠΑΣΚ.»
Στην εκδήλωση που ακολούθησε, υπήρξε μειωμένη σχετικά συμμετοχή, παρ’ ότι τα θέματα που αναπτύχθηκαν είναι άμεσου ενδιαφέροντος όλων των εκπαιδευτικών.