«Επανεκκίνηση» για νέο λιμάνι

01/07/2012 - 05:56
Ένα απ’ τα πρώτα έργα που εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ, οι παρεμβάσεις στο Κάστρο της Μυτιλήνης, θα κλείσουν για τουλάχιστον τρεις μήνες τον περιμετρικό δρόμο που ενώνει το λιμάνι της πόλης και βασική πύλη εισόδου της Λέσβου, με τη βόρεια παράκαμψη.
Κλείνει ο δρόμος του Κάστρου απ’ την επόμενη Δευτέρα και για τρεις τουλάχιστον μήνες

Ένα απ’ τα πρώτα έργα που εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ, οι παρεμβάσεις στο Κάστρο της Μυτιλήνης, θα κλείσουν για τουλάχιστον τρεις μήνες τον περιμετρικό δρόμο που ενώνει το λιμάνι της πόλης και βασική πύλη εισόδου της Λέσβου, με τη βόρεια παράκαμψη. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την τεράστια επιβάρυνση του μοναδικού δρόμου που οδηγεί στη βόρεια έξοδο της πόλης, της οδού μπροστά απ’ τα δικαστήρια. Όμως, η ίδια κατάσταση περίπου εξαναγκάζει σε επίσπευση του σχεδιασμού που υπάρχει ώστε να ξεκινήσει μια ώρα αρχύτερα η διαδικασία για την κατασκευή του νέου λιμανιού.

Απ’ τον Αύγουστο του 2010, με προϋπολογισμό 2,3 εκατ. ευρώ, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η αποκατάσταση τεσσάρων μνημείων, που βρίσκονται στο Κάστρο Μυτιλήνης, έργα με τα οποία και συνεχίζονται προηγούμενες δράσεις που υλοποιήθηκαν στο μνημείο και αφορούσαν στην περιοχή από τη Βυζαντινή Δεξαμενή μέχρι την Ορτά Καπού. Οι νέες παρεμβάσεις που έχουν ξεκινήσει με ευθύνη της 14ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων είναι στον Τεκέ και στις Κρύπτες του Μεσαίου Κάστρου, στις Κρύπτες στο Νότιο Τείχος, στις Οικίες του Κάτω Κάστρου και στο Οθωμανικό Λουτρό (Χαμάμ) Κάτω Κάστρου που σώζεται στο σύνολό του. Οι εργασίες που ξεκινούν στο Λουτρό, είναι εκείνες που αναγκάζουν τις υπηρεσίες να κλείσουν τον πολυχρησιμοποιούμενο περιμετρικό δρόμο του Κάστρου.
Χθες υπήρξε επιτόπια επίσκεψη της προϊσταμένης της Εφορείας, Χριστιάνας Λούπου, και του αντιδημάρχου Λέσβου Γιάννη Βατού, όπου και συζητήθηκε η χρονική διάρκεια των εργασιών.

Χωρίς εναλλακτική λύση
«Σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε απ’ την κ. Λούπου, οι εργασίες θα διαρκέσουν τρεις μήνες, διάστημα κατά το οποίο θα πρέπει όλη η κυκλοφορία να εξυπηρετείται απ’ την οδό Μικράς Ασίας», ανέφερε ο κ. Βατός, προσθέτοντας πως, παρ’ ότι αναζητήθηκαν εναλλακτικές λύσεις, φαίνεται πως δεν υπάρχει καμμία άλλη δυνατότητα.
«Για μας, μονόδρομος, που μακροπρόθεσμα μπορεί να αποτελέσει και λύση για το κυκλοφοριακό ζήτημα της προκυμαίας και ολόκληρης της Μυτιλήνης, είναι η μετατόπιση του λιμανιού στη νέα θέση που έχει επιλεγεί στον Καρά Τεπέ», συνέχισε ο κ. Βατός, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα πως τις επόμενες μέρες προγραμματίζεται από κοινού με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, Κώστα Κορδώνη, συνάντηση με το στρατιωτικό διοικητή τής 98 ΑΔΤΕ, υποστράτηγο Αναστάσιο Μανώλα, για το θέμα της έκτασης στον Καρά Τεπέ.

Για νέο πεδίο βολής
Μετά από μια μακρά περίοδο επαφών και συνεννοήσεων με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, βρίσκεται σε «διαβούλευση» μεταξύ Δήμου και Στρατού η ανταλλαγή εκτάσεων ανάμεσα στις εκτάσεις που διαθέτει ο Δήμος στην περιοχή των Νέων Κυδωνιών και το Υπουργείο στον Καρά Τεπέ. Πιο απλά, προκειμένου να μπορέσει ο Δήμος να εξασφαλίσει το χώρο που χρειάζονται οι χερσαίες εγκαταστάσεις στον Καρά Τεπέ, προτίθεται να δώσει στο Στρατό, σε άλλη θέση, ανάλογες εκτάσεις.
«Έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα στοιχεία που αφορούν στο ιδιοκτησιακό καθεστώς μιας αχανούς έκτασης στη θέση “Μεγάλη Πλάτη” της Τοπικής Κοινότητας Νέων Κυδωνιών, που αφορούν σε εμβαδόν πάνω από πέντε τετραγωνικά χιλιόμετρα - 5.366,325 στρεμμάτων για την ακρίβεια -, τα οποία ανήκουν στο Δήμο Λέσβου. Θεωρούμε πως σε μια τέτοια έκταση θα βρεθεί ο κατάλληλος χώρος που θα καλύψει τις ανάγκες του Στρατού, προφανώς και τη δημιουργία ενός νέου πεδίου βολής», κατέληξε ο κ. Βατός.
Όπως ανέφερε, το ραντεβού θα προγραμματιστεί μάλλον την επόμενη βδομάδα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey