Ανασκουμπώνεται ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Λέσβου, προκειμένου να προετοιμάσει όσο γίνεται καλύτερα τη μετάβαση του νησιού στο νέο διοικητικό χάρτη. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους απερχόμενους δημάρχους σε συνεργασία.
Ανασκουμπώνεται ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Λέσβου, προκειμένου να προετοιμάσει όσο γίνεται καλύτερα τη μετάβαση του νησιού στο νέο διοικητικό χάρτη. Στο πλαίσιο αυτό και μετά την επιμορφωτική διημερίδα των νεοεκλεγέντων, όπου ο Δημήτρης Βουνάτσος δεν πήρε συγκεκριμένες απαντήσεις σε πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα που έθεσε, καλεί τους απερχόμενους δημάρχους σε συνεργασία. Συνεργασία που θα αποσκοπεί σε έναν πρώτο συντονισμό, κυρίως διοικητικών και οικονομικών ζητημάτων, ο οποίος και θα αποτρέψει τη δημιουργία χάους κατά την πρώτη περίοδο λειτουργίας του νέου Δήμου Λέσβου.
Με επιστολή του, ο πρώτος δήμαρχος Λέσβου, Δημήτρης Βουνάτσος, απευθύνεται στους 13 απερχόμενους δημάρχους, καλώντας τους στο πλαίσιο μιας πρώτης ενημέρωσης του ίδιου και των συνεργατών του, αλλά και για την ικανοποίηση «της άμεσης ανάγκης ενός σχεδιασμού αντιμετώπισης των βασικών λειτουργικών θεμάτων του νέου Δήμου Λέσβου», να τον πληροφορήσουν έως τις 10 Δεκεμβρίου για μια σειρά από οικονομικά στοιχεία. Ειδικότερα, ζητούνται στοιχεία για τις ανεξόφλητες δαπάνες προμηθευτών, λογαριασμών έργων, οφειλόμενες αμοιβές προσωπικού (στις οποίες θα συμπεριληφθούν οι δαπάνες για τη μισθοδοσία Δεκεμβρίου 2010, Ιανουαρίου 2011, δώρο Χριστουγέννων, έξοδα κίνησης, τυχόν υπερωρίες), καθώς και το χρηματικό υπόλοιπο σε επίπεδο δήμου, νομικών προσώπων και επιχειρήσεων.
Ομοίως στην ίδια επιστολή ο κ. Βουνάτσος ζητά απ’ τους δημάρχους ενημέρωση για το προσωπικό που υπηρετεί σε κάθε δήμο, ανά ειδικότητα και σχέση εργασίας, καθώς και για το υφιστάμενο οργανόγραμμά του, ενώ ακόμη ζητά στοιχεία σε σχέση με το στόλο των οχημάτων (μεταφορικά μέσα, απορριμματοφόρα κ.λπ.), καθώς και για τον αριθμό και το είδος των μηχανημάτων έργων. Τέλος, ο δήμαρχος Λέσβου προτίθεται, όπως τους ανακοινώνει, σε συνεννόηση μαζί τους να προγραμματίσει επίσκεψη σε κάθε δήμο για πληρέστερη ενημέρωση πάνω στα ειδικότερα ζητήματα που τον απασχολούν.
Χωρίς απαντήσεις
«Στο διήμερο της επιμόρφωσης που είχαμε οι νεοεκλεγέντες δήμαρχοι και περιφερειάρχες του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου και των νησιών του Ιονίου Πελάγους, από στελέχη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ) και της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ), έθεσα κάποια βασικά κατά την άποψή μου ερωτήματα, που η απάντησή τους αποτελεί προϋπόθεση για να αντιμετωπιστεί το διαφαινόμενο χάος της πρώτης μεταβατικής περιόδου, απ’ τους 13 στον έναν καλλικρατικό Δήμο Λέσβου», ανέφερε μιλώντας στο «Ε» ο κ. Βουνάτσος. Για να συμπληρώσει, όμως, πως δεν πήρε απάντηση ούτε για τον αριθμό και τις ειδικότητες όσων υπαλλήλων υπηρετούν σήμερα στους 13 υφιστάμενους δήμους ούτε για το πόσες και ποιες συμβάσεις συμβασιούχου προσωπικού υπάρχουν σε όλους τους δήμους, αλλά και το πότε λήγουν.
«Οπότε, δεν υπήρχε άλλος τρόπος απ’ το να απευθυνθώ στους συναδέλφους δημάρχους για να αποκτήσω εικόνα, για να πάρω απαντήσεις και έτσι να είμαστε ως αυριανή δημοτική αρχή σε θέση να εξασφαλίσουμε τη λειτουργία του νέου Δήμου. Διαφορετικά, με το χάος που προοιωνίζεται δεν αποκλείεται, αν δεν υπάρξει συντονισμός, να χρειαστεί να βγούμε εμείς να μαζέψουμε τα σκουπίδια», είπε ο κ. Βουνάτσος.
Οικονομικό και διοικητικό στοίχημα
Εν συντομία ο κ. Βουνάτσος αναφέρθηκε στα σημαντικότερα κατά την άποψή του προβλήματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο νέος Δήμος. «Δεν μπορεί κανείς παρά να είναι τρομοκρατημένος με αυτά που βλέπει στο οικονομικό επίπεδο», επεσήμανε, για να συμπληρώσει ότι το βασικό στοίχημα που προσανατολίζεται να θέσει με την ανάληψη των καθηκόντων του, και φυσικά μετά από την επεξεργασία όλων των στοιχείων που θα πάρει απ’ τους δήμους, είναι να πετύχει τον πρώτο χρόνο της θητείας του να υπάρξει μια οικονομική σταθεροποίηση και μία βασική διοικητική ανασυγκρότηση. «Θεωρώ ότι θα είναι επίτευγμα αν πετύχουμε μέσα στην πρώτη χρονιά να τακτοποιήσουμε τα δύο μεγάλα ζητήματα ενός νέου φορέα όπως ο Δήμος Λέσβου, τα διοικητικά και οικονομικά ζητήματα», επεσήμανε ο ίδιος.
Πού θα χωρέσουν;
Όμως και κάποια πρώτα πρακτικά ζητήματα απασχολούν τον επικεφαλής του πλειονοψηφήσαντα δημοτικού συνδυασμού. Ζητήματα όπως το πού θα ορκιστούν οι 297 μαζί με τον ίδιο εκλεγέντες δημοτικοί σύμβουλοι και σύμβουλοι των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων, όπως και το πού θα στεγαστούν οι δημοτικές υπηρεσίες, αλλά και πού θα συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου, είναι εκ των θεμάτων που κατά προτεραιότητα, και πριν την ανάληψη των καθηκόντων της, θα πρέπει να απασχολήσουν τη δημοτική αρχή.
Ο κ. Βουνάτσος για το χώρο που θα γίνονται οι συνεδριάσεις είχε συνομιλία με το νεοεκλεγέντα περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Νάσο Γιακαλή, απ’ τον οποίο και ζήτησε στην αίθουσα που θα γίνονται οι συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου, σε άλλη ώρα, να συνεδριάζει και το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου. Ως γνωστόν, ο κ. Γιακαλής σε συνεννόηση με την απερχόμενη νομαρχιακή αρχή έχει ζητήσει να γίνουν μετατροπές στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Λέσβου ώστε να χωρά το 41 μελών Περιφερειακό Συμβούλιο.
Στο Παλιό Δημαρχείο
Οπότε, όπως επεσήμανε και ο κ. Βουνάτσος, θα μπορεί να φιλοξενήσει και το 45μελές Δημοτικό Συμβούλιο, αρκεί να υπάρχει συνεννόηση σε σχέση με το χρόνο διεξαγωγής των συνεδριάσεων των δύο οργάνων. Ο πλέον πιθανός χώρος για την ορκωμοσία θεωρείται το Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, ενώ ακόμη δεν έχει αποφασιστεί πώς θα αξιοποιηθούν, σε ό,τι αφορά στη χρήση, τα δημοτικά ακίνητα που θα περιέλθουν στην κατοχή του νέου Δήμου.
Σε ό,τι αφορά στη στέγη του νέου δημάρχου, δίχως ακόμη να είναι οριστικό, φαίνεται πως το γραφείο του θα βρίσκεται στο Παλιό Δημαρχείο Μυτιλήνης. Στο οποίο, εκτός μίας αίθουσας που θα διατηρηθεί για την τέλεση των πολιτικών γάμων, θα βρίσκεται το γραφείο δημάρχου Λέσβου, καθώς και κάποιες υποστηρικτικές υπηρεσίες, πιθανόν και το γραφείο ενός αντιδημάρχου.
Άτυπη σύσκεψη δημάρχου με τους 27 δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας
Συνάντηση κεκλεισμένων των θυρών
Η διαδικασία της ορκωμοσίας των νέων οργάνων του Δήμου Λέσβου θα πρέπει, σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν στους αιρετούς απ’ το Υπουργείο Εσωτερικών, να γίνει πριν τις 31 Δεκεμβρίου 2010, ενώ στις 2 Ιανουαρίου το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου θα κληθεί να εκλέξει το προεδρείο του, τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής και τα μέλη της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Ομοίως, στις 2 Ιανουαρίου 2011 θα πρέπει να εκλεγούν και οι πρόεδροι και αντιπρόεδροι των 23 Δημοτικών Κοινοτήτων της Λέσβου, ενώ αμέσως μετά θα πρέπει να γίνει και ο ορισμός των θεματικών και χωρικών 13 αντιδημάρχων.
Όλα αυτά τα θέματα, όπως και τα ζητήματα λειτουργίας του νέου Δήμου, ο κ. Βουνάτσος θα τα συζητήσει με τους 27 εκλεγέντες δημοτικούς συμβούλους της παράταξής του σε ειδική σύσκεψη που προγραμματίζει για αύριο Παρασκευή, σε χώρο και ώρα που έως χθες το μεσημέρι δεν είχε αποφασιστεί.
Ο δήμαρχος Λέσβου έχει κάποιες πρώτες σκέψεις για το ποιοι, πέρα από τοπικιστικές αντιλήψεις, θα εξυπηρετήσουν καλύτερα και αποτελεσματικότερα τη λειτουργία του νέου Δήμου, αλλά δε θέλησε πριν τη συζήτηση με τους δημοτικούς του συμβούλους να προβεί σε ανακοινώσεις ονομάτων.